Edizione Vivaldi

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
10 blå bokser med mellom 3 og 8 LP'er i hver. Angrer på at jeg ikke søkte ut alle den gangen jeg kjøpte mine.
Pr idag kan jeg bare finne flg bokser i hylla; nr. 1, 5,6,8,9 og 10. Dvs at jeg mangler antakelig 2,3,4 og 7. Litt synd, men vi får håpe lykken står oss bi etterhvert; og om det er noen som ser noen av disse boksene så tar jeg gjerne imot tips.

Virkelig flotte bokser dette, disse og tilsvarende "Edition"-utgaver med ymse komponister var imo det aller beste fra Philips noen gang.

Her er lista over boksene (kan klikkes opp);

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takker Leon. Skjønte meg ikke helt på frakten på den der, er det $53 han skal ha i frakt dersom det er 5LP?

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
200
Sted
Trondheim
Vidar P skrev:
Takker Leon. Skjønte meg ikke helt på frakten på den der, er det $53 han skal ha i frakt dersom det er 5LP?
52USD, spurte selger.
Drøyt..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var drøyt ja. De har hatt disse boksene på noen antikvariater i Oslo for rundt 30-40kr pr LP. Får ta meg en runde på mine hemmelige steder og se neste gang jeg er i byen :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det ser vel ut som om de er å få på CD, men det hadde jo vært moro med komplett LP-serie da.
Fra Gramophone;

In 1978 Philips marked Vivaldi's birth tercentenary with their family-size Edizione Vivaldi, ten box-sets of LPs; the first five contained Opp. I -13, though not in sequence. Vivaldi died in 1741, so a little simple arithmetic will reveal the raisond'être of this reissue of Opp. 1-12 as separate CDs or two-disc boxes, as their duration demands. The whole set comes in a stout flip-top (or -side) box, which will appeal to those who value orderliness, but each opus is available separately—which may be more attractive to those with more demanding criteria. The original issue was a compilation of recordings of which some (Opp. 1, 2, 5, 6) were then new, whilst others were not—that of The Four Seasons was made in 1959.

Topp Bunn