Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Heisann,
    det er ei stund siden dette tema ble debattert, dvs hvilken CD er simpelthen den BESTE?

    Hmmmmm, det er vel like lett å svar på som hva er den beste bilen, beste maten, beste musikken, etc.... :)

    MEN, jeg vil hevde at Edge G CD ihvertfall må være blandt de aller beste mht lyd per krone. Ikke det at den er spesielt billig, 55.000 kr i Norge, men dette er faktisk "billig" i forhold til en del high-end konkurrenter.

    Fant Hjemmekino (ikke akkurat ei highend-blekke! ;D) på Narvesen idag, og der hadde de jammen testet Edge CD-spilleren!!!

    De gir den velfortjente minus for ulyder i drivverk og håpløs fjernkontroll (beregnet for DVD-spiller!) , men heldigvis, de er like enige som meg om at lyden er noe av det aller beste de har hørt fra en CD-spiller....

    Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
    den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)

    - Brum
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei

    Jeg har samme oppfattning av lydkvaliteteten fra denne spilleren som bladet Hjemmekino, utrolig bra!!

    Det som jeg og noen andre har gjordt med denne spilleren, er at vi har gått inn og dempet/justert drivverket litt. Dette har medført at spilleren har blitt nesten lydløs. Spilleren har også blitt tweeket en del, og dette har løftet lydkvaliteten ytterligere.

    Det kan nå se ut som om den nye NL spilleren fra Edge blir lansert rundt desember nå i år. Det skal bli spennende å sammenligne disse to spillerene.

    Endre
     
    N

    nb

    Gjest
    55k og støy fra drivverket synest jeg er noget svakt... men kanskje ikke et stort problem om det er lett å gjøre noe med dette selv?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har aldri hatt æren av å høre denne spilleren, men det bør ikke være svakheter som støy i drivverk ol. i en cd spiller til 55K IMO!
    Forøvrig så ligger det an til å gjøre en god handel av denne spilleren på bruktbørsen nå. ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Tviler sterkt på at det er mulig å konkludere med at noe er "verdens beste".
    Til det er den enkelte lytters preferanser for ulike, og de forskjellige oppsett vil dra ulik nytte av de ulike spilleres kvaliteter.

    Helt enig i at Edge er en god cd-spiller, men jeg vil ikke våge meg på å påstå at den er vesentlig bedre enn andre spillere i prisklassen,
    til det har jeg hørt for få konkurrenter. Dessuten opplever jeg at når man bytter cd-spiller eller andre komponenter vil en justering av anlegget være nødvendig (høyttalerplassering etc). Jeg synes i hvert fall det er ganske vanskelig å trekke så bastante konklusjoner.

    Når det gjelder brukerhensyn bryr jeg meg ikke så mye, men der er den langt fra imponerende (display og fjernkontroll).
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Har ennå ikke hørt Edge CD spiller, så jeg kan ikke uttale meg om lyden.

    Men jeg kan ikke annet enn å la meg fasinere av HiFi bransjen, spesielt high end segmentet. Det er 30 år siden fjernkontrollen til Tv'en kom. Hvorfor klarer ikke en produsent av stereokomponenter å levere en skikkelig fjernkontroll med produktet 30 år etter oppfinnelsen ? Hvorfor er det sånn at når du kjøper en bil i premium-segmentet (Audi, BMW), da er såkalt "opplevd kvalitet", altså kvalitetsfølelsen på brytere og gearspaken helt essensielt for å få solgt bilen, mens såkalt "opplevd kvalitet" på en CD spiller til 50-100 000 ikke betyr en dritt, for folk kjøper jo tydeligvis.. ?

    EMM labs hadde også et slarkete drivverk med ulyder i sin CDSA spiller til 100k, men nå har Ed Meitner tatt til vett og siste versjon benytter TEAC VRDS drivverk. (Og sammens med siste programvareoppdateringer på filtersiden låter den bedre enn noensinne, kanskje verdens beste ? )
     
    N

    nb

    Gjest
    Kan noen som har sett inni en bekrefte eller avkrefte at den ser slik ut inni ? Det svirrer i det minste noen rykter om det.

    Om så er tilfelle, så er det kanskje ikke så rart at den støyer litt? Jallafjernkontroll er vel generelt en indikator på at noe er basert på noe annet - uten at det nødvnedigvis er et problem i seg selv.
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Håper virkelig ikke det er tilfelle at den ser slik ut.
    Forsåvidt lyden som er det viktigste, men greit om byggekvaliteten holder mål også når en skal spandere så mye på en cd spiller.

    Brum: Hvor var det du lyttet til denne cd spilleren? Ser du er fra Haugesund. Om det er i omegnen der så kanskje jeg kunne tatt en lytt også?
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    870
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Huff.
    Hvis dette bildet ikke er en bløff, eller det avbildede produktet ikke er en kinakopi, men virkelig den angitte EDGE spilleren, er det overrskende skuffende.
    Datteren min sin SONY cd-spiller til 1000kr ser ryddigere og mer tillitsvekkende ut i byggekvalitet.

    Jeg har selv latt meg lure i mange tilfeller, price is certainly a part of the product.
    Med dette mener jeg ikke å "disse" EDGE, jeg har ikke kjennskap til noen av deres produkter fra før.
     
    N

    nb

    Gjest
    Gunzi skrev:
    Huff.
    Hvis dette bildet ikke er en bløff, eller det avbildede produktet ikke er en kinakopi, men virkelig den angitte EDGE spilleren, er det overrskende skuffende.
    Datteren min sin SONY cd-spiller til 1000kr ser ryddigere og mer tillitsvekkende ut i byggekvalitet.
    Ja, jeg håper også det ikke stemmer. Jeg mener det ble påstått at nevnte Edge-spiller egentlig er en/en kopi av en billig OEM-sak puttet inni et flott kabinett.

    Men igjen: Jeg har ingen holdepunkter for at dette faktisk er tilfelle, så det hadde vært fint om noen som har sett innsiden av en kunne si noe om det.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Brum skrev:
    Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
    den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)

    - Brum
    Jeg er litt interessert i å vite med hvilket grunnlag du baserer denne uttalelsen? Har du gjort egne erfaringer i sammenligninger mellom Edge og spillere i denne prisklassen? I så fall svært interessant.

    Mvh
    Roysen
     
    O

    omholt

    Gjest
    Skulle vært interessant å teste en spiller i Edges prisklass mot harddisk avpilt musikk (enten med et bra lydkort eller en streambox alá Linn). Det virker ut som noe positivt skjer lydmessig når man går bort ifra drivverk. Det var vel litt off-topic.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Brum skrev:
    Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
    den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)

    - Brum
    Jeg er litt interessert i å vite med hvilket grunnlag du baserer denne uttalelsen? Har du gjort egne erfaringer i sammenligninger mellom Edge og spillere i denne prisklassen? I så fall svært interessant.

    Mvh
    Roysen
    Som en av de med langt dyrere cdp enn denne, så tenkte jeg akkurat samme tanke selv. Ikke for det, jeg har da hørt Edge cdp, og den låter fint den.

    Mvh Vidar P
     
    N

    nb

    Gjest
    JP skrev:
    Når det gjelder " bildet " av GCD i denne tråden samsvarer den ikke med det jeg vet om disse spillerne, har hatt flere. Lydmessig er den siste modellen av GCD i IMHO veldig bra, men ingen med vettet i behold kan hevde at den eller noen andre spillere på markedet er verdens beste.
    Men har du sett inni de du har hatt?
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    66
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Edge G CD-spiller

    Jeg håper det bildet er en fake.

    Det finnes jo eksempler på dyre spillere med billig innmat. Goldmund spillere som inneholder standardkretser laget av Pioneer. Wadia-drivverk som er 100% like Maratz-produkter.
     
    N

    nb

    Gjest
    Voff skrev:
    Snakk om keiserens nye klær. Hvis dette er en Edge som blir man virkelig lurt. Dette er en CD spiller til under 1000lappen. Kanskje man skal prøve en billigspiller før man kvitter seg med over 50K for en CD-spiller? ;)
    Nå vet man jo ikke det, følgelig hadde det vært fint om noen som eier en eller har tilgang på et bilde av innmaten på en av sorten kunne poste det.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    yup, vi venter i spenning.
    for dette var skremmende greier. :eek:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.936
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    hmmm,må da være noen her på sentralen som har en edge spiller som kan ta et bilde vil jeg tro .


    mvh
     
    N

    nb

    Gjest
    joaquin skrev:
    yup, vi venter i spenning.
    for dette var skremmende greier. :eek:
    Støy fra drivverket tyder jo på at den ikke akkurat er bygget som en tanks selv om det kan se slik ut fra utsiden. Og da dette tydligvis er et problem som flere eiere har, så er det jo smått utrolig at ikke produsenten har gjort noe med det om det er noe som er enkelt å fikse.

    Jeg hadde i alle fall aldri betalt så mye for noe med en så basal feil, uavhengig av hvor godt jeg synest den låt. Men om noen synest det er verdt hasselet å dempe støyen selv, så er jo det forsåvidt greit. Og så lenge man ikke hører den mens man spiller musikk, er problemet muligens mer av akademisk interesse, utover at det kan gjøre noe med kvalitetsfølesen.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    nb skrev:
    JP skrev:
    Når det gjelder " bildet " av GCD i denne tråden samsvarer den ikke med det jeg vet om disse spillerne, har hatt flere. Lydmessig er den siste modellen av GCD i IMHO veldig bra, men ingen med vettet i behold kan hevde at den eller noen andre spillere på markedet er verdens beste.
    Men har du sett inni de du har hatt?
    Hei,

    Uten å håpe på at jeg bidrar til en ny "edge" krangletråd, så synes jeg selv at det for produkter spiller liten rolle hvordan de ser ut på innsiden så lenge de er driftsikker og låter bra, dette gjelder uansett hva produktene heter.
    Da er jeg mere opptatt av det estiske på utsiden.
    Som en regel har det vel blitt hevdet at man bruker en 10 gang på kostnad komponenter før det kommer ut til "oss" uansett.
    Priser derimot synes jeg ofte man bør bruke internett for å finne en noenlunde utgangspris, ved et lite distribisjonsnett hjemme så er jeg lang fra sikker hvor reel en pris er, men dette gjelder mange produkter og ikke bare "edge".
    Dette er litt synd siden det er den veileende prisen som danner utgangspunkt for sammenligning med andre produkter.

    Mvh
    Geir
     
    N

    nb

    Gjest
    GFE skrev:
    Uten å håpe på at jeg bidrar til en ny "edge" krangletråd, så synes jeg selv at det for produkter spiller liten rolle hvordan de ser ut på innsiden så lenge de er driftsikker og låter bra, dette gjelder uansett hva produktene heter.
    Da er jeg mere opptatt av det estiske på utsiden.
    Som en regel har det vel blitt hevdet at man bruker en 10 gang på kostnad komponenter før det kommer ut til "oss" uansett.
    Priser derimot synes jeg ofte man bør bruke internett for å finne en noenlunde utgangspris, ved et lite distribisjonsnett hjemme så er jeg lang fra sikker hvor reel en pris er, men dette gjelder mange produkter og ikke bare "edge".
    Dette er litt synd siden det er den veileende prisen som danner utgangspunkt for sammenligning med andre produkter.
    Det er forsåvidt greit det, det er jo den enkeltes oppfatning av ytelsen og vedkommendes økonomi som avgjør om man betaler X for produkt Y eller lar være.

    Jeg synest dog ikke det er greit med produsenter som tar helt standard OEM-vare, pakker den pent inn og selger den til mange, mange ganger prisen til jubel fra HiFi-"pressen" og andre forståsegpåere. Det er jo noen eksempler på at så har skjedd, med Goldmund som det best kjente. Slike eksempler tyder jo også på at det muligens ikke er lyden som er viktigst.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    GFE skrev:
    Uten å håpe på at jeg bidrar til en ny "edge" krangletråd, så synes jeg selv at det for produkter spiller liten rolle hvordan de ser ut på innsiden så lenge de er driftsikker og låter bra, dette gjelder uansett hva produktene heter.
    Da er jeg mere opptatt av det estiske på utsiden.
    Som en regel har det vel blitt hevdet at man bruker en 10 gang på kostnad komponenter før det kommer ut til "oss" uansett.
    Priser derimot synes jeg ofte man bør bruke internett for å finne en noenlunde utgangspris, ved et lite distribisjonsnett hjemme så er jeg lang fra sikker hvor reel en pris er, men dette gjelder mange produkter og ikke bare "edge".
    Dette er litt synd siden det er den veileende prisen som danner utgangspunkt for sammenligning med andre produkter.
    Det er forsåvidt greit det, det er jo den enkeltes oppfatning av ytelsen og vedkommendes økonomi som avgjør om man betaler X for produkt Y eller lar være.

    Jeg synest dog ikke det er greit med produsenter som tar helt standard OEM-vare, pakker den pent inn og selger den til mange, mange ganger prisen til jubel fra HiFi-"pressen" og andre forståsegpåere. Det er jo noen eksempler på at så har skjedd, med Goldmund som det best kjente. Slike eksempler tyder jo også på at det muligens ikke er lyden som er viktigst.
    Du er litt ute og kjøre her nb. I Goldmunds tilfelle har de som vist i en annen tråd her henvist til hva de har lagt til av egen teknologi i det tilfellet du refererer til. Når det gjelder Edge så er det vel ingen her som har kunnet påvise at den er like noe annet og i hvert fall ikke identisk. Det er ikke antall komponenter i innmaten som spiller noen rolle. Det er lydkvaliteten og driftssikkerheten.

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Roysen skrev:
    Du er litt ute og kjøre her nb. I Goldmunds tilfelle har de som vist i en annen tråd her henvist til hva de har lagt til av egen teknologi i det tilfellet du refererer til. Når det gjelder Edge så er det vel ingen her som har kunnet påvise at den er like noe annet og i hvert fall ikke identisk. Det er ikke antall komponenter i innmaten som spiller noen rolle. Det er lydkvaliteten og driftssikkerheten.

    Mvh
    Roysen
    Joda, men det var vel heller ikke alverden Goldmund hadde gjort, var det vel? "Teknologi" kan det knappest kalles. Nøkkelkomponentene var jo de samme. Om noen mener det forsvarer å øke prisen med 5900 pund så får de jo lov til å mene det, men jeg synest ikke det er rart om noen synest det er smått hårreisende og ganske komisk. Lager man en multispiller så må det nesten nødvendigvis bli slik skulle jeg tro - det må en del teknologi inni en slik som en liten nisjeprodusent garantert ikke har råd til å utvikle selv. Det finnes neppe mange produsenter av multikanals DACer, bildekretser og lignende. Uavhengig av hva som står på boksen koster ikke disse delene mange kroner i innkjøp.

    Angående spilleren i denne tråden, så stemmer det at man ikke vet sikkert hva som er inni, det er korrekt. At drivverket støyer ville jo - om det hadde vært en billig spiller - garantert blitt tatt som en indikator på dårlig byggekvalitet. Driftssikkerheten er sikkert førsteklasses - CD-spillere pleier ikke å klikke uansett hvor mye eller lite de koster.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Du er litt ute og kjøre her nb. I Goldmunds tilfelle har de som vist i en annen tråd her henvist til hva de har lagt til av egen teknologi i det tilfellet du refererer til. Når det gjelder Edge så er det vel ingen her som har kunnet påvise at den er like noe annet og i hvert fall ikke identisk. Det er ikke antall komponenter i innmaten som spiller noen rolle. Det er lydkvaliteten og driftssikkerheten.

    Mvh
    Roysen
    Joda, men det var vel heller ikke alverden Goldmund hadde gjort, var det vel?
    Har du noen som helst forutsetning for å uttale deg om hvorvidt det Goldmund har gjort er verdt pengene lydmessig? Om du ikke er det burde du gå litt mer varsomt i dørene. Det samme gjelder Edge. Det er ikke antall komponenter inne i kabinettet som teller det er lydkvaliteten. Noen av de enklest konstruerte produktene der ute spiller best f.eks. Kondo og 47-Labs.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Du er litt ute og kjøre her nb. I Goldmunds tilfelle har de som vist i en annen tråd her henvist til hva de har lagt til av egen teknologi i det tilfellet du refererer til. Når det gjelder Edge så er det vel ingen her som har kunnet påvise at den er like noe annet og i hvert fall ikke identisk. Det er ikke antall komponenter i innmaten som spiller noen rolle. Det er lydkvaliteten og driftssikkerheten.

    Mvh
    Roysen
    At drivverket støyer ville jo - om det hadde vært en billig spiller - garantert blitt tatt som en indikator på dårlig byggekvalitet.
    Kan det utelukkes at dette er en feil som gjelder kun det ene eksemplaret det har blitt rapportert om her. Jeg har ikke lest om dette fra andre eksemplarer tidligere.

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Roysen skrev:
    Har du noen som helst forutsetning for å uttale deg om hvorvidt det Goldmund har gjort er verdt pengene lydmessig? Om du ikke er det burde du gå litt mer varsomt i dørene. Det samme gjelder Edge. Det er ikke antall komponenter inne i kabinettet som teller det er lydkvaliteten. Noen av de enklest konstruerte produktene der ute spiller best f.eks. Kondo og 47-Labs.
    Nei, jeg har ikke hørt den nevnte spilleren, det er korrekt. Basert på det Goldmund selv sier de har gjort, så er jeg temmelig sikker på at Pioneeren og Goldmunden yter svært, svært (om ikke helt likt). Dette fordi alle nøkkelkomponentene er de samme.

    Jeg synest det er et scam å ta standardvare, pakke den pent inn, gange prisen med svært mye og selge det videre som noe helt annet enn hva det egentlig er. Hvor mye tror du Goldmund hadde solgt av nevnte spiller om de hadde sagt "This is essentially a 100 pound Pioneer DVD player we put in a nice box, changed the RCA plugs, put in a new power transformer and applied some mechanical damping to the transport"

    Det er selvsagt ikke antallet komponenter som betyr noe, men hvilken krets som er valgt og hvilke komponenter som er brukt. Det blir for meg mer og mer forståelig hvorfor High-end-produsenter stort sett ikke sier noesomhelst om dette.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Har du noen som helst forutsetning for å uttale deg om hvorvidt det Goldmund har gjort er verdt pengene lydmessig?
    Hvis du mener å sette Goldmund på billigprodukter fra Elkjøp er verdt det lymessig er du velkommen til det. Hvis du liker lyden, kan du få den for en 1000-lapp fra andre produsenter, man da står det ikke Goldmund på fronten. Det ødelegger vel lydopplevelsen....
     
    N

    nb

    Gjest
    Roysen skrev:
    Kan det utelukkes at dette er en feil som gjelder kun det ene eksemplaret det har blitt rapportert om her. Jeg har ikke lest om dette fra andre eksemplarer tidligere.

    Mvh
    Roysen
    Endre sier at han og andre har fått den nesten (sic) lydløs og Hjemmkino rapporterer det i testen sin, derav slutter jeg at det ikke var et engangstilfelle.

    Basale problemer blir jo vel gjerne feid litt under teppet når det er snakk om prestisjeprodukter, da er det fort ikke så nøye - sannsynligvis derfor det ikke har vært nevnt tidligere.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Det er ikke antall komponenter inne i kabinettet som teller det er lydkvaliteten. Noen av de enklest konstruerte produktene der ute spiller best f.eks. Kondo og 47-Labs.

    Mener du virkelig at komponenter til en CD-spiller under 1000lappen blir bedre dersom de settes i et nytt kabinett og ganger prisen med 55?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Det er selvsagt ikke antallet komponenter som betyr noe, men hvilken krets som er valgt og hvilke komponenter som er brukt. Det blir for meg mer og mer forståelig hvorfor High-end-produsenter stort sett ikke sier noesomhelst om dette.
    Nå gjelder ikke dette high-end produsenter generelt, men kun firmaer som er ute etter å lure godtroende audiofile.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Har du noen som helst forutsetning for å uttale deg om hvorvidt det Goldmund har gjort er verdt pengene lydmessig? Om du ikke er det burde du gå litt mer varsomt i dørene. Det samme gjelder Edge. Det er ikke antall komponenter inne i kabinettet som teller det er lydkvaliteten. Noen av de enklest konstruerte produktene der ute spiller best f.eks. Kondo og 47-Labs.
    Nei, jeg har ikke hørt den nevnte spilleren, det er korrekt. Basert på det Goldmund selv sier de har gjort, så er jeg temmelig sikker på at Pioneeren og Goldmunden yter svært, svært (om ikke helt likt). Dette fordi alle nøkkelkomponentene er de samme.
    ...men dette er ren subjektiv vill gjetning?

    nb skrev:
    Jeg synest det er et scam å ta standardvare, pakke den pent inn, gange prisen med svært mye og selge det videre som noe helt annet enn hva det egentlig er. Hvor mye tror du Goldmund hadde solgt av nevnte spiller om de hadde sagt "This is essentially a 100 pound Pioneer DVD player we put in a nice box, changed the RCA plugs, put in a new power transformer and applied some mechanical damping to the transport"
    ...spørsmålet man bør stille seg er hvordan de to ulike versjonene spiller. Dersom dette ikke er avklart har man ikke noe så slå i bordet med!

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    Har du noen som helst forutsetning for å uttale deg om hvorvidt det Goldmund har gjort er verdt pengene lydmessig?
    Hvis du mener å sette Goldmund på billigprodukter fra Elkjøp er verdt det lymessig er du velkommen til det. Hvis du liker lyden, kan du få den for en 1000-lapp fra andre produsenter, man da står det ikke Goldmund på fronten. Det ødelegger vel lydopplevelsen....
    ...vet du at Goldmund spilleren og billigproduktet fra elkjøp spiller likt? Er målemafiaen plutselig blitt synsere?

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Kan det utelukkes at dette er en feil som gjelder kun det ene eksemplaret det har blitt rapportert om her. Jeg har ikke lest om dette fra andre eksemplarer tidligere.

    Mvh
    Roysen
    Endre sier at han og andre har fått den nesten (sic) lydløs og Hjemmkino rapporterer det i testen sin, derav slutter jeg at det ikke var et engangstilfelle.
    OK

    nb skrev:
    Basale problemer blir jo vel gjerne feid litt under teppet når det er snakk om prestisjeprodukter, da er det fort ikke så nøye - sannsynligvis derfor det ikke har vært nevnt tidligere.
    Hvor har du dette fra?

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Roysen skrev:
    ...men dette er ren subjektiv vill gjetning?

    ...spørsmålet man bør stille seg er hvordan de to ulike versjonene spiller. Dersom dette ikke er avklart har man ikke noe så slå i bordet med!

    Mvh
    Roysen
    Ja det er gjetting. Men siden spillerene stort sett er dønn identiske, så er det vel en ikke helt urimelig gjetting?

    Ja, til sist er det jo hvordan de spiller som betyr noe. Men siden de er så godt som identiske, så presterer de sannsynligvis ganske likt. Noe annet ville være noget merkelig.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    Det er ikke antall komponenter inne i kabinettet som teller det er lydkvaliteten. Noen av de enklest konstruerte produktene der ute spiller best f.eks. Kondo og 47-Labs.

    Mener du virkelig at komponenter til en CD-spiller under 1000lappen blir bedre dersom de settes i et nytt kabinett og ganger prisen med 55?
    Nå var ikke det alt de hadde gjort da.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    ...men dette er ren subjektiv vill gjetning?

    ...spørsmålet man bør stille seg er hvordan de to ulike versjonene spiller. Dersom dette ikke er avklart har man ikke noe så slå i bordet med!

    Mvh
    Roysen
    Ja det er gjetting. Men siden spillerene stort sett er dønn identiske, så er det vel en ikke helt urimelig gjetting?

    Ja, til sist er det jo hvordan de spiller som betyr noe. Men siden de er så godt som identiske, så presterer de sannsynligvis ganske likt. Noe annet ville være noget merkelig.
    Det er ikke identiske. Goldmund har lagt ut en illustrasjon på sine websider som viser hvilke deler de har satt inn av egen produksjon. Vet du noe om dette som alle vi andre ikke vet som kan bevise at dette ikke har noe å si for lyden?

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Roysen skrev:
    Hvor har du dette fra?
    Bare en generell betraktning. Som du selv sier - du har ikke hørt om det før. Jeg synest det er helt utrolig at en CD-spiller til 55k har et drivverk som støyer og jeg ville, som Hjemmekino har gjort, anse det som en temmelig relevant opplysning.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Hvor har du dette fra?
    Bare en generell betraktning. Som du selv sier - du har ikke hørt om det før. Jeg synest det er helt utrolig at en CD-spiller til 55k har et drivverk som støyer og jeg ville, som Hjemmekino har gjort, anse det som en temmelig relevant opplysning.
    Det har du selvfølgelig rett i dersom dette er et problem på mer enn et eksemplar.

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Roysen skrev:
    Det er ikke identiske. Goldmund har lagt ut en illustrasjon på sine websider som viser hvilke deler de har satt inn av egen produksjon. Vet du noe om dette som alle vi andre ikke vet som kan bevise at dette ikke har noe å si for lyden?

    Mvh
    Roysen
    Jeg fatter ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsvare Goldmund i denne saken. Enhver med to åpne øyne burde være i stand til å se det åpenbart komiske i den nevnte saken. Goldmund har sikkert flotte produkter - en rebrandet Pioneer DVD til 1000 kroner er neppe i den kategorien, særlig siden man kan få omtrent det samme produktet til 1/60-del av prisen.

    Jeg ble i alle fall ikke veldig imponert over endringene Goldmund mener medfører at produktet forsvarer at de tar 50 eller 60 gangern på prisen. Kanskje den DVDen fra Pioneer kommer som årets røverkjøp i neste Fidelity?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn