ec aw180, aw400

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei. Det er en ting jeg lurer på. Det er om det er store forskjeller på aw180 og aw400 fra electrocompaniet, jeg vet at det er stor forskjell på effekten, men jeg tenker mer på lyd og lydbilde. vil man oppnå enda mer high end lyd. betaler man ekstra bare for effekt eller ligger det noen flere ting bak.
hva er ca pris brukt aw400?

M

marsboer

Gjest
Hei

Jeg har nettopp sammenlignet alle EC effekttrinn og endte selv opp med AW400. Forskjellene mellom de to er overhodet ikke store. Jeg synes at AW400 hadde en litt mer avbalansert diskant og var noe mer nøytral men likevel varm, men vi snakker nyanseforskjeller her.

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
marsboer skrev:
Hei

Jeg har nettopp sammenlignet alle EC effekttrinn og endte selv opp med AW400. Forskjellene mellom de to er overhodet ikke store. Jeg synes at AW400 hadde en litt mer avbalansert diskant og var noe mer nøytral men likevel varm, men vi snakker nyanseforskjeller her.
aw 400 er vel litt hurtigere, strammere bass og mer dynamisk enn aw180 også merker man jo at den har endel mer krefter.

B

brand-x

Gjest
Tidligere utgaver ble aw180 sett på som ett bedre kjøp sikkert av flere årsaker ... og ble vel mer enn litt antydet også var mere lyttevennlig..
Hvordan situasjonen er med dagens utgaver skal jeg ikke gi meg utpå..
Har hatt og har fremdeles i dag monoblokker fra Ec men skulle tro forskjellene er radikale i profitt aw400... mere watt gir mange endringer bla. i dynamikken . Ec er Ec på godt og vondt..

mvh
Kjell P..

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Var på hifi messa i Horten, snakket med ec folka der. fikk høre at aw180 spiller den gode varme klangen som ec er kjent for, mens aw400 har mer lys klang og den er kjappere samme gjelder aw250r. Jeg ble også fortalt at den aw 400 som er ute nå har en nyere teknologi, og man burde oppgradere til ec4.8 hvis man skulle få utnyttet den nye teknologien for å få full utelling avAW400. Så for meg lander jeg nok på aw180, tror også at den vil gi meg nok power til evt neste høytaler par som jeg tror er dynaudio qontur 3.4, men det blir nok blokker før den tid.
Takker for svar jeg får og har fått.

B

brand-x

Gjest
De kunne også fortalt deg att aw180 er 2x aw250r i strøm... det var i hvertfall slik før nye Ec oppstod... Lykke til og det kommer garantert til å holde med krefter...

mvh
Kjell P.... :)

Topp Bunn