EC AW 100 død

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Er det noen som vet om hvor/hvem som kan fikse en EC AW 100 i nærheten av Oslo? Eventuelt hvor jeg kan få tak i deler? Den er død, sikringene går når den blir slått på. Utgangstransistorene på den ene kanalen har ihvertfall gått. (har målt dem)

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Er det noen som vet om hvor/hvem som kan fikse en EC AW 100 i nærheten av Oslo? Eventuelt hvor jeg kan få tak i deler? Den er død, sikringene går når den blir slått på. Utgangstransistorene på den ene kanalen har ihvertfall gått. (har målt dem)
EC butikken i Vika kan vel kanskje fikse sånt. Tror de har et lite verksted på bakrommet der. Verdt en telefon i alle fall.

http://www.ecbutikken.no/

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
ECS tar ikke mere service på gammelt EC utstyr.

jeg er på jakt etter utgangstransistorer.

4 stk. NEC C2681 og 4 stk. A1141.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Du bør sjekke driverne også og transistorer lengre fram i forsterkeren. Er noen av disse kortsluttet eller brudd på, så kan de nye utgangstransistorene smelle på nytt.
Husker jeg ikke helt feil, er disse transistorene utgått og det er innført erstatninger.
Har dette oppskrevet på pc`en hjemme. Kan sjekke når jeg kommer hjem i morgen.
Er også veldig kjekt med en variac å skru opp 220 volten sakte og samtidig holde øye med hvilestrømmen i tilfelle det er mere feil.
De kan være litt "kilne" å få reparert disse forsterkerne.

Emitter motstanderne er det ofte også brudd på.
Når det gjelder deler så er jo Bleken Elektronikk en bankers. Har det meste. Men du må ha et registrert firma.
Companiet har selvfølgelig også.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Driverne ser ut til å ha overlevd, likeretterbroa har gått, psu er ikke sjekket enda. Kun venstre side har tatt kvelden.

Topp Bunn