ec & Abrahamsen som cd kandidat?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei folkens!

Jeg har lurt litt på å skaffe meg ett seriøst anlegg nr 2,med cd spiller som kilde+en OTL headamp,med ett sett hodetlf til sofabruk,utenfor hovedanlegget,...DERSOM det blir noe av,er jeg fast bestemt på å kjøpe Audiovalve otl headamp i sort,så den er grei,men når det gjelder kilde,så vet jeg sannelig ikke helt,kan abrahamsen cd spiller funke godt? prismessig bør den være gunstig på brukten i fremtiden,men har i lengre tid hatt en våt øyekrok for emc1 up fra Electrocompaniet,denne har jeg ved flere anledninger hatt gleden av å høre i ett komplett ec oppsett hos min x-forlovede,og det er masse flotte detaljer der,i det oppsettet(og detaljene anser å komme fra denne cd spillern)...så kommer det store spørsmålet,vil abrahamsenspillern kunne gi forventet lyd mht denne headampens kvalitet,eller vil det være på sin plass å se på en dyrere bruktspiller,feks emc1 up?hva må jeg forvente å betale for en slik spiller? er det oppgraderinger her som er verdt å få med seg.....

Det er sikkert veldig stor forskjell på kvaliteten på disse spillerne skulle bare mangle,men spiller de i samme gata lydmessig?....les signatur//?

Det finnes en ec spiller til: den med frontskuff,hvordan er denne mht pris,kvalitet,?

Jeg kjenner ikke stort til merket,men kunne ønske meg noe i denne duren ut fra tidligere lytter på emc up,detaljmessig,

Oppsummering:

Emc 1up: ønsker info om denne,mht,lyd,pålitlighet,reel bruktmarkedspris?

ecc1 frontmating,,lyd,pålitlighet,bruktmarkedspris?

Abrahamsen cd spiller: lyd,pålitlighet,nOEN som har erfaringer med el-kjøp/lefdal mht garantisaker feks....?

Disse 3 spillerne er det aktuellt å utelukkende kjøpe brukt,og jeg har ikke hastverk.

Da hører jeg gjerne fra ec/abrahamsenligaen ;)

Andre gode dynamiske spillere,med sort front taes mot med takk.
mvh
Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Oi,her var det ikke mye respons gitt :eek:

thenok

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.01.2006
Antall liker
0
Får svare jeg da!

Har ikke erfaring med Abrahamsen sin spiller, men med ECC-1.

Kjøpte min ECC-1 i fjor høst etter å ha vurdert EMC1 UP. Hadde tidligere dacen til EC og den skal gi samme lyd som EMC1 UP. Det sies at dacen låter 10% dårligere enn EMC1 UP. Den som hører denne forskjellen har nok MYE bedre hørsel enn meg, for jeg kan ikke høre forskjell.

Sammenlignet min ECC-1 mot ECD1 sammen med en kammerat. Vi kunne ikke på noen helst måte høre forskjell av betydning. Så da ble valget enkelt for meg da pris ikke spilte noen rolle og ikke er av den oppfatning at dyrt=best.

Har ellers skrevet et par tråder om ECC-1 her inne, søk så skal du finne!

Lykke til med valget

T

Topp Bunn