Forsterkere EC 4R + aw 100dmb

JCT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.07.2013
Antall liker
14
Hei.

Jeg har dette setup.

Jeg synes at 4R er veldig neutral og strammer lyden op. Generelt synes jeg lyden i aw 100 er lite mjuk og varm, men med 4R blir lyden mer frisk.

Synes lite av det gylne lyden forsvinner.

Er der andre som har denne kombinasjon og har samme inntrykk?

Jeg har også eci 2 og med den som pre og aw 100 opplever jeg ljuden mere mjuk. Er der forskjell mellom 4R og eci 2 som forforsterker?

Takk.

Mvh Johannes

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.486
Torget vurderinger
11
Hei.

Jeg har dette setup.

Jeg synes at 4R er veldig neutral og strammer lyden op. Generelt synes jeg lyden i aw 100 er lite mjuk og varm, men med 4R blir lyden mer frisk.

Synes lite av det gylne lyden forsvinner.

Er der andre som har denne kombinasjon og har samme inntrykk?

Jeg har også eci 2 og med den som pre og aw 100 opplever jeg ljuden mere mjuk. Er der forskjell mellom 4R og eci 2 som forforsterker?

Takk.

Mvh Johannes
Jeg hadde en EC4R for mange år siden, og det beste jeg kan si om den er at den er utrolig vakker:cool:
Lyden derimot var ikke så mye å skryte av etter min mening. Hadde etter denne en EC4,5 og en EC4,7. Prøvde senere andre preamper og det viste seg at i mine ører var effektforsterkerene til EC veldig bra, mens preampene ikke holder samme nivå dessverre.
Driver du med "vintage" er det greitt, men er en ute etter best mulig lyd så er det en mengde bedre preamper på markedet en EC4R....

JCT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.07.2013
Antall liker
14
Hei JK.

Hvorfor syntes du ikke lyden var bra i 4R eller de andre EC preampene du prøvde?

Syntes du ikke du fant den klassiske EC lyd i dem? Lite mørk, varm koselig lyd?

Eller leter du etter noet annet?

Mvh Johannes

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.486
Torget vurderinger
11
Hei JK.

Hvorfor syntes du ikke lyden var bra i 4R eller de andre EC preampene du prøvde?

Syntes du ikke du fant den klassiske EC lyd i dem? Lite mørk, varm koselig lyd?

Eller leter du etter noet annet?

Mvh Johannes
Preampene til EC var i mine ører ullen, lite oppløste og grå i lydbildet. Jeg hadde først AW60 og senere en AW250R som jeg brukte med EC4R, EC4,5 og 4,7. EC4,7 kjøpte jeg ny og etter en kort stund fikk jeg prøve en gammel DP4,0 passiv pre som gav meg et sjokk og viste hvor dårlig EC sine preamper var, og hvor bra Effekt forsterkerne var. Var havnet på "preampkjøret" og fikk så tak i en BAT VK30SE som var dobbelt så dyr som AW250R, men dette var en fantastisk kombo.
Det er mange som mener de ikke liker EC-lyden, men jeg tror det er mange som er blitt "lurt" p.g.a. at EC preampene ikke klarer å vise kvaliteten som effektforsterkerne har....

JCT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.07.2013
Antall liker
14
Ja korrekt med lite ullen og ikke så høyoppløst og detaljert ljud som moderne preampene.

Men jeg synes det fungerer greit på mine Castle Howard høyttalere.

Som du siger det låter lite vintage agtigt. Men likevel kjenner jeg stemningen i musikken og det er nok for meg og jeg kan lytta på alle typer av musikk.

Mvh Johannes

• Liker
Reaksjoner: JK
Topp Bunn