EC 4/5 pre-amp

B

brand-x

Gjest
Er det noen som har erfaring med denne ? Produksjonsperiode, fordeler eller ulemper/begrensninger? Link til tester eller bilder av denne.... Har erfaring med 4/7 som pre.. gjerne sammenligninger... ALT SOM KAN BERETTES tas i mot med stor takk.

mvh
brand-x
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

har egentlig ingen erfaring enn at jeg har hørt den spille sammen med emc1 og aw120 . det er blitt hevdet at dette er den beste value-for-money-pre'ampen som noen gang er produsert i norge gjennom tidene. det eneste jeg har å utsette er at det er 2 seperate volumkontroller og kun 2 input.

generell hilsen s.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
2 separate volumkontroller var det kun på de ca. 200 første produserte.
 
B

brand-x

Gjest
Hei !

Takk for svarene, men er det noen av dere som vet sånn ca. produksjons periode ? så foresten både 4/5 og 4/6 var en gang innom stereophile sine lister... Har noen av dere formening om forskjellene på disse to ?

mvh
brand-x
 
L

Ludo

Gjest
Jeg hadde en slik tidligere og byttet fire stk kondensatorer i den etter anbefaling av Mr Solhaug og det var en kjempeoppgradering i forhold til originalkondisene. Den pustet mye lettere og fikk en bedre definisjon/oppløsning over det hele ! Tweaket kostet ca 200,- og krympet avstanden til storebror 4.7 betraktelig !

Alt i alt en god preamp til en god pris :)
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Har hatt 2 stk. ec 4.5 og det er ingen tvil om at det er en rimelig bra preamp. Den spilte helt klart bedre enn min gamle ec 3mc preamp.

Men sammenlignet med ec 4.7 så kommer den til kort.
Jeg har (sammen med andre kompiser) foretatt tester med 4.5 og 4.7 (både standard utgave og oppgradert med Kit 1). Ec 4.5 kan ved første lyttetest virke litt "livligere" i lyden enn 4.7, men etter litt lytting er det liten tvil om at 4.7 er mer "riktig"og behageligere å lytte til.

mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Her er ein slik som treng service (ein kanal har ramla ut), og som eigaren (ikkje meg) ynskjer å selje. Bør vel reparerast før sal, eller skal ein pårekne ein låg pris og overlate dette til ny eigar? det er to interessante reparasjonsstadar for tida, skjønar eg....
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Produksjonstid 1996 til 1998 for både 4.5 og 4.6
 
B

brand-x

Gjest
takker så meget....

skal bruke den eventuellt sammens med aw180 (uoppgradert) som jeg skal hente i helga... Hvordan vil denne passe sammens med aw180.. ? har fått tilbud om en via foretning til 3000,- (neppe oppgradert) har også vurdert dp sin passive (siste utgave) men i og med att jeg skal få oppgradert disse er det lite igjen til pre.. prisen på de som har vært lagt ut for salg har variert men ca dobbel pris ( dp ) noen mener dog att dp sine er bedre match ?

mvh
brand-x
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
3K er en grei pris for ec 4.5
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Hei !

Takk for svarene, men er det noen av dere som vet sånn ca. produksjons periode ? så foresten både 4/5 og 4/6 var en gang innom stereophile sine lister... Har noen av dere formening om forskjellene på disse to ?

mvh
brand-x
Har blitt fortalt at forskjellen ikke er annet en flere inn/utganger i 4.6 sin favør, også er det dobelt så mange hjul å ratte på ;)
 
Topp Bunn