Ebay

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Hvis man kjøper brukte produkter på ebay, eks. Tyskland, Frankrike.
Må jeg betale toll på varene da?
Det er avhengig av hva slags vare det er og hvor den er produsert. Det er tollfrihet på varer produsert i EU bortsett fra visse landbruksprodukter som f.eks. ost.
Men jeg regner med at det du spør om er om du må betale moms og det må du betale på alt som importeres til Norge.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Jeg regner med at han mente moms. Det meste er tollfritt ja.....
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Takk for info folkens.
Da tror jeg det er like greit å kjøpe nytt av forhandler her.
Så får jeg garantien og servicen om noe uheldig skulle skje.

Det jeg søker, finnes ikke på bruktmarkedet her til lands.
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.701
Antall liker
10.062
Sted
London
Jeg bor i UK og selger og kjøper ting via eBay nå og da.
Jeg selger ikke noe utenfor EU, og som regel ikke noe utenfor UK

Dette fordi jeg har tapt hundrevis av pund på en Arcam DVD spiller som "aldri ble levert", selv om pakken ble levert og signert for etc (levert på registrert adresse i Hong Kong). Hadde og en fra Slovenia som la inn vinnende bud på ett par B&W som jeg hadde lagt ut. Da han vant begynte han å mase om at jeg måtte ordne forsikring og tracking, selv om jeg hadde satt UK shipping only. Jeg sa at han kunne ordne alt dette og sende meg shipping papirer og at jeg var villig til å la shipper komme og hente hos meg. Har ikke hørt en lyd fra han siden
Har og solgt en Denon forsterker til en kar ikke bodde så langt fra jobben min. Han klaget på skade i transport etter å ha mottatt den - jeg svingte innom etter jobb en dag, og da var alt i orden....

eBay tar som regel alltid kjøpers side i klagesaker, og som selger må du bare ta tapet.

eBay er dessverre en plattform jeg er mer og mer skeptisk til som selger, og vil ikke en gang nevne hvordan det er å handle brukte ting der - de som er interessert, kan sjekke ut min egen tråd :LOL:
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
eBay er dessverre en plattform jeg er mer og mer skeptisk til som selger, og vil ikke en gang nevne hvordan det er å handle brukte ting der - de som er interessert, kan sjekke ut min egen tråd :LOL:
Hvor?
 
Topp Bunn