Forsterkere EamLab og Audia Flight

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg driver og pønsker på endringer i anlegget og noen produkter fra ovennevnte merker har fanget min oppmerksomhet. Det gjelder Audia Flight FLS1/FLS4 og FLS10 med dac- og phonokort, samt EamLab C301, 302 og dacen D201
Jeg har aldri hørt noen av disse, bor langt unna demo så det hadde vært interessant om noen som har vært borti disse merkene kunne si noe fornuftig om dem. Har de noen spesielle egenskaper som bør fremheves og som man kan forvente å oppleve? Ren kraft ser ut til å være mer enn tilstrekkelig for alle alternativene.

Anyone...?
 

palsjoha

Fersking
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
1
Antall liker
1
Sted
Opphaug
Heisann. så tilfeldigvis denne tråden. Litt gammel kanskje?
Uansett så bor jeg nært nok til at jeg har fått prøvd det meste fra Eam Lab.
C301 - luftig og helt nøytral i lyden og sammen med 302 som har en deilig ren,luftig og kraft i massevis. Ren classA i starten gir og mye detaljer på lavt volum. Dacen er også helt utrolig pr krone.
Jeg endte opp med 260a c201 og Audionet DNC. Passet best med mine F&F670
Eier også musica 202. til mine F&F170.
Har også testet 501ltd med c100 og c201

Hvor holder du til i Norge?
 

TorHenry

Medlem
Ble medlem
03.10.2017
Innlegg
5
Antall liker
9
Sted
Nordkisa
Hei. Jeg kjenner ikke Audis Flight, då jeg kan ikke si noe om det, men EAMLab har jeg litt kjennskap til og har hørt de fleste enheter som har kommet til Norge. Gjennomgående for EAMLab er at de har veldige kraft reserver og god dynamikk, uten å gå på bekostning for detaljer og luftighet, og uten å miste varmen i lyden. Dette var en ny opplevelse for meg når jeg først møtte EAMLab, da jeg tidligere alltid følte at masse detaljer ofte hørtes litt kaldt ut. Men ikke her.
C301 er en fantastisk preamp dom kan konkurrer med utstyr til minst dobbel pris. Det var en her inne som kjøpte c301 dom reserve-pre for når hans rør-pre (tror det var Audio Research) skulle på service, og syntes den matchet eller overgikk rør-amp’en til langt over dobbel pris.
Element 302 er en kraftplugg med fantastisk dynamikk og åpenhet som de fleste vil like.har ennå ikke hørt om høytalere disse ikke har passet sammen med.
D201 har jeg ikke så mye egen kjennskap til, men alle jeg har snakket med som har prøvet den, mener den er av det bedre man har hørt. Den bygger jo på 2 stk av topp-chip’en til Sabre og fører visst musikken til nye høyder.
Ta kontakt med Robert Ytterland hos Audio Agenten for en prat, om du lurer på mer enn jeg kan svare på, da får du en hyggelig Hifi-prat og ærlige svar på dine spørsmål. Han skal også på Hifi-messa i Asker i mars, der vil du jo få hørt noe sv dette om du har mulighet å dra dit. Jeg anbefaler i alle fall EAMLab på det sterkeste. Men du må jo høre det selv for å gjøre deg opp din egen mening. Norsk Audio Teknikk i Oslo har også noe i demo. Kos deg i søket etter din lyd.
Tor Henry.
 
Topp Bunn