EAC - Noen som har tips?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Enkelte plater må jeg rippe opptil flere ganger for å få med alle spor, og noen ganger får jeg ikke med alle sporene. Antar at dette er noen form for kopisperre, men hva kan gjøres for å komme forbi dette, er det en innstilling jeg har oversett?

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Jeg fikk også feil på noen spor. Rippet de på nytt etterpå uten noen problemer. Andre ganger gikk hastigheten helt ned til 0,5 - 1. Tok da og hoppet over det sporet og fortsatte videre med rippingen. Etter på var det som regel ikke problemer med å rippe vedkommende spor i normal hastighet. Hva som var feilen vet jeg ikke, men det fungerte i hvertfall.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Jeg fikk også feil på noen spor. Rippet de på nytt etterpå uten noen problemer. Andre ganger gikk hastigheten helt ned til 0,5 - 1. Tok da og hoppet over det sporet og fortsatte videre med rippingen. Etter på var det som regel ikke problemer med å rippe vedkommende spor i normal hastighet. Hva som var feilen vet jeg ikke, men det fungerte i hvertfall.
Det er det samme jeg gjør, men noen plater vil bare ikke....

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Antar disse platene ikke er gamle og/eller ripete?

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Kan være et timing-problem, men er ikke helt sikker på hvilke parametre som styrer dette. Hvis cd'en er kopibeskyttet bør det være mulig å høre dette ved å avspille trackene rett fra hd. Jeg har adri klart å rippe en kopibeskyttet cd (feks cactus) med eac.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Antar disse platene ikke er gamle og/eller ripete?
En saling blanding av gamle og nye, men ikke mye ripper, spilles fint direkte fra brenneren.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
og noen ganger får jeg ikke med alle sporene

Hopper den over disse sporene, eller står det i rapporten at de er lest av feil? (ref. eac og accuraterip)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Alt ser ok ut, men når jeg skal spille av filene, så kommer det itte no lyd.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Alt ser ok ut, men når jeg skal spille av filene, så kommer det itte no lyd.
???
Du har fått beskjed at alt er ok og filen ligger der den skal, Men når du skal spille den av kommer det ikke lyd?
Hvis så er det jo ganske utrolig...
Kopisperre kan det jo ikke være, for da ville den jo ikke tatt cd'en i det hele tatt i utgangspunktet.

Kanskje du må tilkalle en eksorsist? :eek:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.065
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
jeg har rippet hele samlingen uten problemer
MEN jeg tørker av alle platene først
de med synlige flekker gnir jeg hardt med en bomullsfille
de med riper bruker jeg akrylrens på
da gir selv de mest egenrådige seg.
rensen heter "Novus plastic polish" og er kjøpt hos Audioart.
PS husk å rippe i secure mode
mvh
leif

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Hvilken modus kjøres det i ? EAC kan være litt tricky å konfigurere på enkelte drives. YMMV

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
jeg har rippet hele samlingen uten problemer
MEN jeg tørker av alle platene først
de med synlige flekker gnir jeg hardt med en bomullsfille
de med riper bruker jeg akrylrens på
da gir selv de mest egenrådige seg.
rensen heter "Novus plastic polish" og er kjøpt hos Audioart.
PS husk å rippe i secure mode
mvh
leif
Ble det mange Gb? ;D

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Det er problemer med å rippe endel copy procetcion plater med eac, bla de fleste Kent cder, Ben Harper mm.

Jeg løste det slik. Installer både CloneCD og AnyDVD (fra samme produsen). I cloneCD kan du sette instillinger som gjør at den ignorerer typiske kopibeskyttelses greier. Lag et image til hd. Mount dette imaget i det geniale Deamon tools(gratis). Windows vil da oppfatte det som om du har satt inn en cd i en virtuel dvdrom som deamon tools oppretter. Deretter kan du rippe fra denne cden med eac uten problemer.

CloneCD http://www.slysoft.com/en/clonecd.html
AnyDVD http://www.slysoft.com/en/anydvd.html
Deamon Tools (anbefaler i utgangspunktet versjon 3.47 og ikke de siste 4.xx versjonene http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Det er problemer med å rippe endel copy procetcion plater med eac, bla de fleste Kent cder, Ben Harper mm.

Jeg løste det slik. Installer både CloneCD og AnyDVD (fra samme produsen). I cloneCD kan du sette instillinger som gjør at den ignorerer typiske kopibeskyttelses greier. Lag et image til hd. Mount dette imaget i det geniale Deamon tools(gratis). Windows vil da oppfatte det som om du har satt inn en cd i en virtuel dvdrom som deamon tools oppretter. Deretter kan du rippe fra denne cden med eac uten problemer.

CloneCD http://www.slysoft.com/en/clonecd.html
AnyDVD http://www.slysoft.com/en/anydvd.html
Deamon Tools (anbefaler i utgangspunktet versjon 3.47  og ikke de siste 4.xx versjonene http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5
Bra tips :)

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Last ned CDx. Da er problemet med kopisperrer borte. Det fantes en EAC som hadde en funksjon som kunne lese forbi enkelte sperrer. Den ble borte fra nettet pga den europieiske kopiloven. Eac er kodet i Europa. Programmer som er kodet i USA ripper forbi som regel. Eks iTunes.

Enkelte plater må jeg rippe opptil flere ganger for å få med alle spor, og noen ganger får jeg ikke med alle sporene. Antar at dette er noen form for kopisperre, men hva kan gjøres for å komme forbi dette, er det en innstilling jeg har oversett?

Topp Bunn