Dyr platespiller !!!!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.571
Sitat "...de som har så god hørsel at en flaggermus i panikkflukt kan høres med øredøvende styrke på flere kilometers avstand. "

;D ;D ;D ;D

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Synes den er fin jeg!:) Får man diamanter med på kjøpet?=P

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Hvor dumt kan det bli?

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.822
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
og vi tar 2 av den og 3 av den andre ;D

(sikkert den fra continuum audio labs)

Personlig hadde jeg valgt en redpoint med schröder el.l. til 1/10 av prisen......

;D ;D ;D ;D

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Ser ikkje bort frå at denne er god.
joda, den går nok an ;D men er den verdt det ???

Jeg tror ikke gevinsten er så stor... kjekt å ha - bevares, men man kan da fylle huset med platespillere og forsterkeri for en langt lavere pris, og gå i gang med å matche og tilpasse til man finner den lydsignaturen man er ute etter. For sannsynligvis må en jobbe like lenge med denne spilleren for å få ut av den det optimale som er mulig å hente ut.
Hver sin lyst ;D Når jeg oppdaget hva som er å hente i å plassere spilleren riktig, blir slike vanvittig dyre platespillere temmelig uinteressante. Når du kan banke i spilleren med knokene uten at det høres i høyttalerne mens den spiller (f.eks. mellom sporene) tror jeg at jeg nærmer meg det optimale som er mulig å oppnå med en vinylspiller. Systemdek'en klarer det, Thorens'en ikke ennå, men det er mulig at silikondemping av armen (Formula IV med karbonrør) gjør susen. Samt litt finjustering av fjærene. Der er det sikkert også litt å hente.

mvh Trond Kjetil

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.665
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
joda, den går nok an  ;D men er den verdt det ???
Dette er alltid eit spørsmål...
Kostnadseffektivitet fylgjer også innan hifi ei "økologisk kurve", som flatar ut mot toppen. Det er stor skilnad på eit anlegg på 200 000 og 800 000, men så er det denne differansen på 600 000 - fører dette meirforbruket til meir glede, lytteoppleving og andre kvalitetsspesifikasjonar enn alternativ bruk av pengane på bil, båt, nedbetaling av lån, eller anna som folk oppfattar som livskvalitet?
For min eigen del ville eg nok hatt ein noko rimelegare platespelar, og så heller satsa litt kronasje på ny båt og ein ekstra tur på hytta i ny & ne...

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
En hvilken som helst Dual banker den der ned i støvlene, any time ;) ;D

Topp Bunn