Dynavector XX2 mkII
Hei.
Har hatt min xx2 mkll i 1 1/2 år. Oppgraderte fra en Ortofon 10 supreme, så det var jo mildt sagt en forandring til det bedre !!! Når det gjelder og beskrive denne, skal jeg prøve så godt jeg kan ...
Den er meget homogen, klangen heller litt mot det "varme", men det slår meg den dag i dag hvor klar den samtidig er. Diskanten opplever jeg som en tanke "laidback", men dette liker jeg. (Er det noe jeg ikke tåler lydmessig, er det pågående diskantgjenngivelse.) Jeg husker allikavel best den voldsomme dynamikken xx2 brakte inn i stua når jeg fikk den starten ( nå har jeg dessverre blitt veldig godt vant)

Jeg vet ikke om jeg kan nevne noe konkret jeg er missfornøyd med. Den har fulgt meg på to oppgraderinger av drivverk og diverse testing av riaaer, og hver gang responderer den med og presantere nøyanseforskjeller med stor ro og den største selvfølgelighet. Jeg har ikke hatt anledning til noe sammenligning av xx2 mot likt prisede konkurenter. Noe av grunnen til dette er jo faktisk at jeg ikke har giddet når jeg er så fornøyd. . .

Etter min min mening et kupp !!!
Mvh Petter.