Dynavector XX2 mkII

L

Lars.N

Gjest
Dynavector XX2 mkII

Fått tilbud på en Dynavector XX2 mkII noen som kan gi et kort inntrykk av denne på godt å ondt.

Mvh

Laban

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dynavector XX2 mkII

Jeg testet den i Fidelity, ca juni 2008. Tror det er nummeret med rød forside og en kabelstump på. Det kan lastes ned gratis fra fidelitys sider.

Brian7500

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
4
Dynavector XX2 mkII

impulse skrev:
Jeg testet den i Fidelity, ca juni 2008. Tror det er nummeret med rød forside og en kabelstump på. Det kan lastes ned gratis fra fidelitys sider.
Jeps.... ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dynavector XX2 mkII

..og bare for å presisere litt, det var min private pickup jeg skrev om, så joda, den er GOD.... ;D

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Dynavector XX2 mkII

Her en annen test av nevnte XX2 MKII.....

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/xx2mk2_e.html

Har selv XX2 liggende på i lager i "roteskuffen" hjemme. Dette til det kommer ny tonearm på min TW Acustic Raven One spiller, da skal Benz (Wood H20) som står på spilleren idag erstattes av DV XX2.

L

Lars.N

Gjest
Dynavector XX2 mkII

Test er Test så det så ;D

Vil ha deres egen mening :D

Mvh

Laban

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
12.922
Dynavector XX2 mkII

Hei.
Har hatt min xx2 mkll i 1 1/2 år. Oppgraderte fra en Ortofon 10 supreme, så det var jo mildt sagt en forandring til det bedre !!! Når det gjelder og beskrive denne, skal jeg prøve så godt jeg kan ...

Den er meget homogen, klangen heller litt mot det "varme", men det slår meg den dag i dag hvor klar den samtidig er. Diskanten opplever jeg som en tanke "laidback", men dette liker jeg. (Er det noe jeg ikke tåler lydmessig, er det pågående diskantgjenngivelse.) Jeg husker allikavel best den voldsomme dynamikken xx2 brakte inn i stua når jeg fikk den starten ( nå har jeg dessverre blitt veldig godt vant) ;)
Jeg vet ikke om jeg kan nevne noe konkret jeg er missfornøyd med. Den har fulgt meg på to oppgraderinger av drivverk og diverse testing av riaaer, og hver gang responderer den med og presantere nøyanseforskjeller med stor ro og den største selvfølgelighet. Jeg har ikke hatt anledning til noe sammenligning av xx2 mot likt prisede konkurenter. Noe av grunnen til dette er jo faktisk at jeg ikke har giddet når jeg er så fornøyd. . . ;) Etter min min mening et kupp !!!

Mvh Petter.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dynavector XX2 mkII

laban skrev:

Mvh

Laban

Det du finner i Fidelity om XX-2 ER min egen mening om min egen pickup. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg skrive andres?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.314
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dynavector XX2 mkII

KJEMPE-OT:

Petter:
Har hatt lyst til å spørre et par ganger, så gjør det nå....
Er ikke den RIAAen din vanvittig forbigått av spiller/PU?

I beste mening og ren nysgjerrighet.

Mvh
Rolf

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.632
Torget vurderinger
28
Dynavector XX2 mkII

Mitt inntrykk er at det er den, og den er særdeles fleksibel.
Men når det gjelder oppsettet til Petter Hagen vil jeg vel mene at den ikke er sterkeste leddet.

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
12.922
Dynavector XX2 mkII

Ja, jøss !!

Jeg er den første til og innrømme at jeg må oppgradere riaa`n. Men den prosessen har jeg tenkt til og bruke tid på. Hvorfor ? Jo, fordi jeg opplever at riaatrinnet har en helt annen betydning for lydsignaturen på hele anlegget, enn hva jeg var klar over. Min opplevelse av Avid har jeg allerde skrevet om, men jeg kan jo nevne at jeg har et meget anerkjent trinn på prøve her nå i samme prisklasse som Aviden. Merklig nok ville jeg aldri i livet erstatte ph-75 med dette. Fulstendig missmatch. . .

Mvh Petter.

L

Lars.N

Gjest
Dynavector XX2 mkII

impulse skrev:
laban skrev:

Mvh

Laban

Det du finner i Fidelity om XX-2 ER min egen mening om min egen pickup. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg skrive andres?
Nei var ikke sånt ment (så så nå ;D )
Men blir vel kanskje litt flere hensyn å ta når man skriver en anmeldelse i et magasin ( en litt mere diplomatisk fremstilling av tingenes tilstand kanskje )

Når jeg sa test er test mente jeg over en stor fjøl ikke til din test personelig Impulse

Mvh

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.018
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dynavector XX2 mkII

laban skrev:
:D Da ble det XX2 på meg .
Mvh
Laban
Gratulerer!
Den der Ortofonen var vel nå godt moden?
Syns du ligger rimelig godt an nå, etter min enkle oppfatning.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
11
Dynavector XX2 mkII

laban skrev:

Mvh

Laban
Jeg synes du gjorde et klokt valg. Har den selv i en SME 309 og er godt fornøyd.

L

Lars.N

Gjest
Dynavector XX2 mkII

Jøgga skrev:
laban skrev:
Mvh
Laban
Gratulerer!
Den der Ortofonen var vel nå godt moden?
Syns du ligger rimelig godt an nå, etter min enkle oppfatning.
Ikke mobb Ortofon'en min ;D den har faktisk ikke gått mange timer å er en riktig sleeper den er stein god bare grusa Ortofon M2 black
til støv tru det eller ei . M2 ble kastet ut av huset regelrett den dagen MC-200 var montert så FY SKAM TIL ORTOFON HAR DERE GLEMT GAMLE KUNSTER ??????

Mvh

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.207
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Dynavector XX2 mkII