Dynavector DV10x5

gfredhei

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Antall liker
277
Sted
Oslo
Etter bytte av en noe tilårskommen og sliten Ortofon MC PU har jeg anskaffet meg en Dynavector DV10x5. Dette er en høyoutput MC PU. Jeg er litt i tvil om jeg bør bruke MC eller MM på phonoforsterkeren min.

Litt om oppsettet:
Rega Planar 3 m. Origin Live OL1-arm
SAT Phonofix Phonoforsterker

Jeg har prøvd begge deler og syns lyden forsåvidt er bra på begge innstillinger. (Mye bedre enn min gamle ortofon)

I MM instilling savner jeg litt på lydstyrke/trøkk.

I MC instilling opplever jeg noen "knepp" innimellom (ca 1-6 ganger pr. side på en LP). Er det bare tilfeldig? Statisk elektrisitet? Eller Phonoforsterkeren som får for kraftig signal?

Anbefaler dere MC eller MM instilling for DV10x5?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Bruk MM, for all del. !0x5 er en High Output MC, den skal ikke tilkobles annet enn MM. Er elementet ditt nytt, må det spilles inn ca 50 timer før det låter optimalt, så trøkket du savner nå kommer, tro meg!

gfredhei

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Antall liker
277
Sted
Oslo
Takk for svarene!

Jeg hadde vel forsåvidt konkludert med MM instillinger, men fant ikke noen god info om dette noe sted.

Fint å høre at det blir enda mer "trøkk" når den er innspilt.

Har vel bare omkring 10t spilletid på den til nå. Merket forsåvidt en kraftig forbedring etter ca 4,5t.

Uansett: Jeg burde byttet PU for lenge siden. Selv fra første stund var dette noe annet og mye bedre!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Godt å høre at du er fornøyd! 10x5 er et eventyr av en pickup til prisen, og den passer som en kule i armen du bruker.

Topp Bunn