Dynavector DV-XX1

Vinylguru

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
76
Antall liker
3
Noen som har prøvd denne? HiFi klubben solgte den på 90 tallet. Skulle visst være en god mc pu. Den hadde flux demper som kunne slåes av med en bryter i forkant av pu huset.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Har ikke prøvd den selv, men har hørt den ved etpar anledninger. En veldig god pickup ja, men så gjelder det vel alt fra den kanten.... ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vinylguru skrev:
Noen som har prøvd denne? HiFi klubben solgte den på 90 tallet. Skulle visst være en god mc pu. Den hadde flux demper som kunne slåes av med en bryter i forkant av pu huset.
Veldig god ja, om systemet sympatiserer med disse egenskapene den innehar. Vær obs på at pu'er er forgjengelige saker; de forringes i ytelse med årene, uavhengig av stiftslitasjoe også.

Mvh Vidar P
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Dynavector XX-1 (High Output utgaven) står for meg som en av de beste pu jeg har hatt i mitt system. Det som gjorde nettopp denne DV kreasjonen så spesiell var at den hadde en helt utrolig "punsj" i bassen og en utrolig nyansering av de laveste oktavene. I systemer hvor det savnes litt PRAT er dette virkelig et alternativ hvis den kan oppspores i et eksemplar som er lite spilt og velholdt!! Jeg synes faktisk at XX-1 på mange måter hadde mer "karakter" og "fun factor" enn arvtakeren XX-2. Mitt eksemplar av arten knakk baron nålearmen rett bak diamanten, og det må sies at dennes status til RIP (Rest In Peace) gjorde at jeg felte mange enn tåre :'( :'(. Er blant de få hi-fi komponenter som alltid vil ha en spesiell plass i mitt hi-fi hjerte...
 

Vinylguru

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
76
Antall liker
3
Tro hva en god XX 1 vil ligge på i pris på bruktmarkedet hvis man i det hele tatt finner en da
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Vinylguru skrev:
Noen som har prøvd denne? HiFi klubben solgte den på 90 tallet. Skulle visst være en god mc pu. Den hadde flux demper som kunne slåes av med en bryter i forkant av pu huset.
Jeg fikk nesten uten unntak best lyd med flux demperen på (noen få plater med Schubert og Hayden triomusikk er de eneste unntakene jeg kan huske fra denne regelen)!! Det er selvsagt bare å prøve seg frem ift egne preferanser, da det som du sier gjøres enkelt med den røde bryteren/switchen som sto i forkant av pu huset på XX-1.
 
Topp Bunn