B
bamsemann
Gjest

Da har Dynavector 20xH kommet.. ;D
bamsemann..
|
Ja den står og spiller seg inn da... 100 timer ca.. uff..Vakker spiller, bejublet PU; lykkelig mann.
Ja Håvar på Planetsnapa sier at den har en forbedring helt inn til 150 timer, men at det meste sitter ved ca 100 timer.Tykkjer innspeling av pickupar er litt sørgjeleg - ein god pickup let så mykje betre enn ein dårleg, sjølv når han ikkje er innspelt, at eg brukar å spele det eg kan ut av ein dyr pickup.
Når eg har hatt uinnspelte pickupar til utprøving, har eg av og til (i samråd med leverandøren) av og til latt stiften gå i innerrilla og "hakka" eit femtitals timar...då høyrer du fort skilnaden.
Akkurat den pickupen du har, er litt merkverdig innspelingsmessig, seiest det .
Dette er iflg. van den Hul ugunstig. Han påstår at slitasjen på diamanten er mye større av å gå mange runder i inner-rilla enn å spille tilsvarende lenge musikk..
Når eg har hatt uinnspelte pickupar til utprøving, har eg av og til (i samråd med leverandøren) av og til latt stiften gå i innerrilla og "hakka" eit femtitals timar...då høyrer du fort skilnaden.
Det har jeg hørt fra andre leverandører også. I tillegg har jeg hørt at diamanten blir usymmetrisk slitt, noe som ikke akkurat er en fordel om det er tilfelle.Dette er iflg. van den Hul ugunstig. Han påstår at slitasjen på diamanten er mye større av å gå mange runder i inner-rilla enn å spille tilsvarende lenge musikk.
Difor konsulterast alltid importør før eg gjer dette (visse pickupar, men då helst billege utan spesielle nåleslipingar, fiksar fint innerrilla)Dette er iflg. van den Hul ugunstig. Han påstår at slitasjen på diamanten er mye større av å gå mange runder i inner-rilla enn å spille tilsvarende lenge musikk.
Trur nok ikkje du vert skuffa......Jeg er veldig spent på hvor god den blir, du har jo testa den du Arve så det vet det nok..
Spennende periode, selvom jeg hater innspilling..
bamsemann..![]()
Einig med deg, Vidar. Når levetida til ein pickup trass alt er avgrensa til eit par tusen timar, er det mest økonomi i å få med seg alt, trass i visse "startvanskar".Det har jeg hørt fra andre leverandører også. I tillegg har jeg hørt at diamanten blir usymmetrisk slitt, noe som ikke akkurat er en fordel om det er tilfelle.
Jeg synes ikke dette med innspilling er noe problem jeg.. de aller fleste pu'er (jeg har hatt) har spilt greit nok til å høre litt musikk fra ny, og har blitt temmelig gode allerede etter 10-20 timer.. selv om mange har blitt bedre og bedre inntil 100 timer.
Etter etpar-tre operaer og litt småtteri, så er jo pu'en fin den. Etter Wagner-ringen er den jo på topp
Mvh Vidar P
Bare ikke gjør det på favorittplaten. Rillene blir varme etter en gjennomkjøring, og da sliter du mer på platen hvis du umiddelbart tar flere nye runder.Finnes sikkert masse av disse billige helautomatiske spillerne der ute som du kan få for en slikk og ingenting.
Sette på repeat ;D
Kanskje det hadde vært tingen for alle vinylentusiaster, å ha en "billig" helautomatisk sak, som kunne spille inn nye PUer!?
Blir nesten som en sånn kabel innbrenningsmaskin ;D
Jepp det syns du nok.. ;DDa er det vel bare å gratulere. Et riktig godt PU valg.
Syntes forøvrig det er noe kjent med den platesamlingen. ;D
Det er helt riktig det jazzy..Utrolig lekker platespiller. Flott design.![]()
Er det en Rega RB 300 arm du har montert på den?
![]()
Og her spiller den videre..
bamsemann..![]()
Rillespiller er deilig...... ;DHar jeg gjort en tabbe!!Begynner å få lyst på en bra rillespiller gett.
Har jeg gjort en tabbe!!Begynner å få lyst på en bra rillespiller gett.
Tabben er at de fleste platene du ser på bildene til Bamsemann kommer fra meg. Har masse plater, men ingen platespiller. Har konvertert til digitalt media. :-[Dette er da ingen tabbe. ;D
HI HI ;DTabben er at de fleste platene du ser på bildene til Bamsemann kommer fra meg. Har masse plater, men ingen platespiller. Har konvertert til digitalt media. :-[