Dynavector 20xH.

B

bamsemann

Gjest

Og her en min nye platesamling, ca 200 lp plater..

bamsemann.. :)

B

bamsemann

Gjest
Vakker spiller, bejublet PU; lykkelig mann.
Ja den står og spiller seg inn da... 100 timer ca.. uff..

Jeg har en denon pickup renser som er høyfrekvent, og som et par vinylveteraner anbefaler meg å bruke til å spille inn pickupen med, den er veldig effektiv sier de.

Er det noen andre her som har erfaring med det.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tykkjer innspeling av pickupar er litt sørgjeleg - ein god pickup let så mykje betre enn ein dårleg, sjølv når han ikkje er innspelt, at eg brukar å spele det eg kan ut av ein dyr pickup.
Når eg har hatt uinnspelte pickupar til utprøving, har eg av og til (i samråd med leverandøren) av og til latt stiften gå i innerrilla og "hakka" eit femtitals timar...då høyrer du fort skilnaden.
Akkurat den pickupen du har, er litt merkverdig innspelingsmessig, seiest det .

B

bamsemann

Gjest
Tykkjer innspeling av pickupar er litt sørgjeleg - ein god pickup let så mykje betre enn ein dårleg, sjølv når han ikkje er innspelt, at eg brukar å spele det eg kan ut av ein dyr pickup.
Når eg har hatt uinnspelte pickupar til utprøving, har eg av og til (i samråd med leverandøren) av og til latt stiften gå i innerrilla og "hakka" eit femtitals timar...då høyrer du fort skilnaden.
Akkurat den pickupen du har, er litt merkverdig innspelingsmessig, seiest det .
Ja Håvar på Planetsnapa sier at den har en forbedring helt inn til 150 timer, men at det meste sitter ved ca 100 timer.

Og at den er litt "borte" mellom 20 og 40 timer, etter 40 timmer begynner den å bli virkelig god..

Men kan vel allerede si at den er bedre på: Detaljer- Gjennomsiktighet- Dynamikk- Mer Crisp, og at messing lyder mer kontant på anslag og med bedre utklinging, og jeg syns at perspektiv er minst like bra.

Jeg er veldig spent på hvor god den blir, du har jo testa den du Arve så det vet det nok..

Spennende periode, selvom jeg hater innspilling..

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
.
Dette er iflg. van den Hul ugunstig. Han påstår at slitasjen på diamanten er mye større av å gå mange runder i inner-rilla enn å spille tilsvarende lenge musikk.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette er iflg. van den Hul ugunstig. Han påstår at slitasjen på diamanten er mye større av å gå mange runder i inner-rilla enn å spille tilsvarende lenge musikk.
Det har jeg hørt fra andre leverandører også. I tillegg har jeg hørt at diamanten blir usymmetrisk slitt, noe som ikke akkurat er en fordel om det er tilfelle.

Jeg synes ikke dette med innspilling er noe problem jeg.. de aller fleste pu'er (jeg har hatt) har spilt greit nok til å høre litt musikk fra ny, og har blitt temmelig gode allerede etter 10-20 timer.. selv om mange har blitt bedre og bedre inntil 100 timer.

Etter etpar-tre operaer og litt småtteri, så er jo pu'en fin den. Etter Wagner-ringen er den jo på topp :D

Mvh Vidar P

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.916
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Finnes sikkert masse av disse billige helautomatiske spillerne der ute som du kan få for en slikk og ingenting.

Sette på repeat ;D

Kanskje det hadde vært tingen for alle vinylentusiaster, å ha en "billig" helautomatisk sak, som kunne spille inn nye PUer!?
Blir nesten som en sånn kabel innbrenningsmaskin ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Torget vurderinger
0
Difor konsulterast alltid importør før eg gjer dette (visse pickupar, men då helst billege utan spesielle nåleslipingar, fiksar fint innerrilla)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Torget vurderinger
0
Det har jeg hørt fra andre leverandører også. I tillegg har jeg hørt at diamanten blir usymmetrisk slitt, noe som ikke akkurat er en fordel om det er tilfelle.

Jeg synes ikke dette med innspilling er noe problem jeg.. de aller fleste pu'er (jeg har hatt) har spilt greit nok til å høre litt musikk fra ny, og har blitt temmelig gode allerede etter 10-20 timer.. selv om mange har blitt bedre og bedre inntil 100 timer.

Etter etpar-tre operaer og litt småtteri, så er jo pu'en fin den. Etter Wagner-ringen er den jo på topp  :D

Mvh Vidar P
Einig med deg, Vidar. Når levetida til ein pickup trass alt er avgrensa til eit par tusen timar, er det mest økonomi i å få med seg alt, trass i visse "startvanskar".

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Finnes sikkert masse av disse billige helautomatiske spillerne der ute som du kan få for en slikk og ingenting.

Sette på repeat  ;D

Kanskje det hadde vært tingen for alle vinylentusiaster, å ha en "billig" helautomatisk sak, som kunne spille inn nye PUer!?
Blir nesten som en sånn kabel innbrenningsmaskin  ;D
Bare ikke gjør det på favorittplaten. Rillene blir varme etter en gjennomkjøring, og da sliter du mer på platen hvis du umiddelbart tar flere nye runder.
Ja, det har jeg lest i hvert fall ;)

B

bamsemann

Gjest
Nå har Dynavector 20xH stått og puttra og gått i ca 20 timer..

Det virkelig gnistrer av denne pickupen kontra gradon..

Det er mye mer transparent, mer detaljer i bassen, og oppover også.

Den er mye mer kontant, har mer kraft, og er mye luftigere i toppen, messing slagverk er mye crispere med mye bedre anslag og utklinging.

Den skal visst slippe opp skikkelig rundt 50 timer..

Spennende..

J

Jazzy

Gjest
Da er det vel bare å gratulere. Et riktig godt PU valg :).

Syntes forøvrig det er noe kjent med den platesamlingen. ;D

B

bamsemann

Gjest
Da er det vel bare å gratulere. Et riktig godt PU valg :).

Syntes forøvrig det er noe kjent med den platesamlingen. ;D
Jepp det syns du nok.. ;D

J

Jazzy

Gjest
Utrolig lekker platespiller. Flott design. :)
Er det en Rega RB 300 arm du har montert på den?

B

bamsemann

Gjest
Utrolig lekker platespiller. Flott design. :)
Er det en Rega RB 300 arm du har montert på den?
Det er helt riktig det jazzy..

300 armen og Dynavector 20xH skal være en match made in heaven, og jeg syns det begynner å svinge skikkelig allerede :D

B

bamsemann

Gjest
Ja nå begynner det virkelig å svinge av sakene, etter ca 27 timer syns jeg det begynner å bli veldig bra..

Kjempedeilig.......

Syns at spillern er stilig sjøl jeg 17 kg solid drivverk det ja...

B

bamsemann

Gjest
Nå har Dynavector 20xH gått ca 34 timer, og nå lyder den så bra at resten av innspillingsperioden er bare bonus.

Den er som før skrevet mye mer transparent, vektløs, delikat , finkorna og oppløst enn Gradon.

Den strekker seg også helt klart lenger i både bass og diskant, denne blir jeg garantert fornøyd med.

Et klart anbefalt bra kjøp.
Klasser bedre enn Grado prestige gold, og det bør den selvfølgelig være også.

Vinyl ruler virkelig for tiden....

J

Jazzy

Gjest
Har jeg gjort en tabbe!! :eek: Begynner å få lyst på en bra rillespiller gett.

J

Jazzy

Gjest
Dette er da ingen tabbe. ;D
Tabben er at de fleste platene du ser på bildene til Bamsemann kommer fra meg. Har masse plater, men ingen platespiller. Har konvertert til digitalt media. :-[

B

bamsemann

Gjest
Tabben er at de fleste platene du ser på bildene til Bamsemann kommer fra meg. Har masse plater, men ingen platespiller. Har konvertert til digitalt media. :-[
HI HI ;D

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.916
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Steike!

Synd å selge samlinga, og angre etterpå :p

J

Jazzy

Gjest
Ingen krise enda. :-[ Har fortsatt litt å ta av. solgt ca 100 plater av en samling på i underkant av 2000.

Topp Bunn