Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hele innlegget virket litt merkelig for meg. Hva mener du er kjedelig ved Hegel, lyden eller utseendet, eller kanskje begge deler? Men spiller det egentlig noen rolle hvis folk syns det spiller flott og er fornøyd? Ja, hva mener du med donglebær og på hvilken måte har dette klistret seg fast i Dynaudio?
    Er det virkelig noe jeg trenger utdype? Det er du som nå legger opp til at min mening skulle spille noen rolle for andre enn meg selv. Jeg finner Hegel tåredryppende kjedelig og oppfatter merket som et ekkelt donglebær i denne tråden, enkelt og greit.

    Som nevnt i mitt forrige innlegg øyner jeg et håp, nå som ikke Dynaudio lenger er koblet til dette donglebæret hos forhandler.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Dette blir bare for dumt... Du ba meg jo spesifisere hva jeg ikke skjønte med innlegget og det gjorde jeg, uten å legge opp til noe som helst, slik du beskylder meg for. Soundgarden solgte jo andre forsterkere også og det var vel helt og fullt opp til kjøperne hva de foretrakk å parre sine Dynaudio med, akkurat som med alt annet av høyttalere. Så hvorfor Dynaudio skulle være mer skjemmet og plaget av dette donglebæret virker uforståelig. Så hva er det forresten du ikke liker ved Hegel? Er det mangelen på en masse blå lys og knapper som gjør Hegel så tåredryppende kjedelig eller er det lyden du ikke liker?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Dette blir bare for dumt...
    Virkelig? Smil litt æ! :)

    Nei, Hegel lager kompetente produkter de. H30 leverer nesten 2000W inn i en 4 ohms last. Har aldri hørt dem blitt presset, så den virkelige kvaliteten har jeg vanskelig for å bedømme.

    Synes ikke det er så kontroversielt å påstå at Hegel har fått mye plass i denne tråden? Fortjent? Nja, som sagt de lager jo kompetente forsterkere, men tror ikke jeg er alene om å synes de er uhorvelig kjedelige, så årsaken tipper jeg fantes hos Soundgarden og deres ønske om å bunte disse to merkene sammen. Var de distributører av Hegel forresten?

    Det er uansett bare en mening, ikke noe annet.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hva er det som gjør deg så forbannet selvgod og kjepphøy? Når du går så hardt ut bør du vel tåle såpass?
    Ok, du korrigerte før jeg rakk å svare.

    Kjepphøy? For at jeg ytrer en mening? Men jeg tabbet meg litt ut, forveksler deg med @KJ som jo er en lugn gutt, beklager! Tror det er best vi stopper dialogen der ikke meningen å ergre deg, vi er åpenbart ikke på bølgelengde. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå som Dynaudio og Hegel ikke lenger pushes av samme utsalgsted er drømmen at Dynaudio klarer å skrape bort det bunnkjedelige donglebæret som har klistret seg fast i et ellers så fantastisk lydmøbel. 😙
    Ja Dynaudio forjener virkelig noe bedre enn Hegel...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja Dynaudio forjener virkelig noe bedre enn Hegel...
    Bare gi Hifiklubben noen år nå så er skaden rettet... 😊

    H30 er en perfekt forsterkermatch med Hegels egen P30 forforsterker og store high-end-gulvhøyttalere, som for eksempel 800-serien fra Bowers & Wilkins og EPICON-serien fra DALI.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Tja.. det er det nok.. :)
    Ja jeg har tit set/ lyttet til sammensætninger af lydudstyr som man aldrig selv ville bare komme i nærheden af. Mange gange ved privat besøg.
    Men så sætter man sig i lytte stolen og må efter kort tids lytning bare bøje sig i støvet for det lyder godt :)
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Det høres jo lovende ut!
    Må innrømme at jeg ikke har stor peiling på det audiofile nivået!, men jeg tenker at S40 kan jeg yte bortimot optimalt med min forsterker, å at C20I, kanskje rundt 60 %...hvis du skjønner hva jeg mener
    Jeg hadde ikke anbefalt deg Hegel H390 hvis den ikke orker å yte mer enn 60 prosent på C20. Det er i min verden ræva.
    Så ingen grunn til bekymring de får ut av C20 det aller meste, vanskelig å stadfeste det ned i ett prosenttall.
    Det er ingen grunn til å ta det de amatørene i What Hi-fi skriver så bokstavelig:)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Mange sterke meninger her. Bra er vel det. Men at Hegel er kjedelig det kan jeg ikke si meg enig i. Klart at der finnes mye annet snadder også, og det er spennende å lese erfaringene om andre produkter en akkurat Hegel. Jeg har jo vurdert både naim supernait 3 og Macintosh ma 8900 blant annet. To veldig forskjellige produkter. Alt dreier seg om god match med høytalerne man har. Dynaudio kler vel noe med litt tøff dynamikk. Kanskje bladelius? Er litt stille fra den fronten for tiden. Det er synd.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at jeg ikke har stor peiling på det audiofile nivået!, men jeg tenker at S40 kan jeg yte bortimot optimalt med min forsterker, å at C20I, kanskje rundt 60 %...hvis du skjønner hva jeg mener
    Så jeg må vel egentlig bare heve øyenbrynene for de som mener, at man kan kjøpe en forsterker til 10-20k, å kjøpe høytalere rundt 80.
    Ja noen mener det faktisk!
    Vi skjønner jo at du ikke har spesielt stor peiling på et teknisk nivå med slike synspunkt, men vil påstå at peilingen ligger ganske høyt på det audiofile nivået :D

    Pris er heldigvis ingen faktor for om en forsterker er kapabel til å drive en høyttaler eller ei, så man kan like gjerne legge den ballen død først som sist.

    Tekniske spesifikasjoner som definerer dette er ikke noe man finner på salgsbrosjyren eller prislappen, man må nesten ha litt kunnskap om feltet og de riktige data for å mene mye om den biten. For utfyllende info kan man spørre de som har enorm kunnskap, feks Snickers-is, Asbjørn og Armand her på forumet.

    En del tekniske parametre kan utgjøre forskjeller som i noen tilfeller vil gjøre utslag i hørbare forskjeller. Eksempler på noen vesentlige er kraft, støy, forvrengning, impedanse og lastavhengighet.
    Varianter av en eller flere av slike parametre kan resultere i noen overraskende variasjoner i lyd og det er ikke gitt at man automatisk synes det låter best i et gitt system med noe som i utgangspunktet skal være best rent objektivt.

    Man kan gjerne like lyden bedre med C20 og en god rørforsterker enn man gjør av C20 med H590/H390. Selv om prisen skulle være 10 000 eller 20 000 kr.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    forsterker til 10k og høyttalere til 80 er helt passelig så lenge forsterkeren er innenfor komfortsonen. selv budsjetts-eleketronikk er relativt gjennomsiktig, iallefall lysår bedre enn de fleste høyttalere :)
    ofte prøver folk å matche bort svakheter ved hjelp av påkostet elektronikk også, feil som egentlig finnes i høyttalerene
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja jeg har tit set/ lyttet til sammensætninger af lydudstyr som man aldrig selv ville bare komme i nærheden af. Mange gange ved privat besøg.
    Men så sætter man sig i lytte stolen og må efter kort tids lytning bare bøje sig i støvet for det lyder godt :)
    Det har vi nok alle.. men kombinasjonen Hegel og dynaudio har langt fra imponert meg.. Hegel generelt har aldri blåst meg over ende så.. ja dynaudio mener jeg fortjener bedre.

    Men jeg ser her at mange tolker "bedre " som enten dyrere eller mere watt.. så da vil man sjeldent få frem poenget.. for prislappen og mengde watt er ikke ensbetydende med bedre :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Du har ret synes jeg i det sidste :) Ang Hegel og Dynaudio kan jeg ikke udtale mig da jeg aldrig har lyttet til noget af det.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    mengde watt er ikke ensbetydende med bedre
    Skjønner at du tror det og jeg ser ikke noe poeng i å prøve og frata deg den troen. Klart utsagnet ditt er litt intetsigende og generelt.. Vil likevel påstå at det er enklere å ha for lite effekt enn for mye.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Skjønner at du tror det og jeg ser ikke noe poeng i å prøve og frata deg den troen. Klart utsagnet ditt er litt intetsigende og generelt.. Vil likevel påstå at det er enklere å ha for lite effekt enn for mye.
    Men mange Watt er jo ikke ensbetydende med alt er godt. Jeg synes man istedet burde bruge tiden på at at tjekke hvor meget strøm en forstærker kan afgive i lave impedanser . Men hvad er Bedre??? Jeg har for længst forladt den udtalelse . Mange synes jeg bruger ordet bedre når de/man opnår en lyd der passer bedre. Men er det så ikke bare anderledes... end før. Ikke nødvendigvis bedre.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Men mange Watt er jo ikke ensbetydende med alt er godt. Jeg synes man istedet burde bruge tiden på at at tjekke hvor meget strøm en forstærker kan afgive i lave impedanser
    Jeg forstår hvor du vil hen, men diskuterer vi virkelig på et slikt grunnleggende nivå her?
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Nå bruker jo Dynaudio blant annet Hegel sine forsterkere ved lydmesser, og jeg tror ikke Dynaudio hadde tatt sjangsen på å bruke forsterkere som ikke yter deres høyttalere full rettferdighet i form av å bringe det beste fram i deres høyttalere.
    Nå er jeg med i Hegel sin gruppe på Facebook, og dersom noen av medlemmene spør hva som er foretrukne høyttalere til Hegel forsterkere, så er svaret i de fleste tilfeller Dynaudio, ofte etterfulgt av Sonus Faber og KEF.
    Tror ikke Dynaudio hadde blitt anbefalt til Hegel i den grad som de gjør, dersom det ikke hadde vært et godt samspill
    mellom disse 2 merkene. Av de forsterkere og høyttalere jeg har hørt sammen, så er ikke jeg i tvil om at, ut fra min foretrukne lydprofil, så er Hegel og Dynaudio den absolutt beste kombinasjonen jeg har hørt.
    Men som kjent, vi har alle forskjellig smak, så det som er bra for en person, trenger ikke nødvendigvis å være midt i blinken for en annen person.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå bruker jo Dynaudio blant annet Hegel sine forsterkere ved lydmesser, og jeg tror ikke Dynaudio hadde tatt sjangsen på å bruke forsterkere som ikke yter deres høyttalere full rettferdighet i form av å bringe det beste fram i deres høyttalere.
    Nå er jeg med i Hegel sin gruppe på Facebook, og dersom noen av medlemmene spør hva som er foretrukne høyttalere til Hegel forsterkere, så er svaret i de fleste tilfeller Dynaudio, ofte etterfulgt av Sonus Faber og KEF.
    Tror ikke Dynaudio hadde blitt anbefalt til Hegel i den grad som de gjør, dersom det ikke hadde vært et godt samspill
    mellom disse 2 merkene. Av de forsterkere og høyttalere jeg har hørt sammen, så er ikke jeg i tvil om at, ut fra min foretrukne lydprofil, så er Hegel og Dynaudio den absolutt beste kombinasjonen jeg har hørt.
    Men som kjent, vi har alle forskjellig smak, så det som er bra for en person, trenger ikke nødvendigvis å være midt i blinken for en annen person.
    Vis du ser litt bilder og videoer fra større messer så bruker de nesten bare octave rørforsterkere..
    Octave å dynaudio har like stor heltestatus ilag i mange andre land som Hegel-dynaudio i Norge :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skjønner at du tror det og jeg ser ikke noe poeng i å prøve og frata deg den troen. Klart utsagnet ditt er litt intetsigende og generelt.. Vil likevel påstå at det er enklere å ha for lite effekt enn for mye.
    Siktet ikke til deg :) mcintosh står nok i en annen liga enn Hegel lydmessig.. om det være 8w eller 1,2kw :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Siktet ikke til deg :) mcintosh står nok i en annen liga enn Hegel lydmessig.. om det være 8w eller 1,2kw :)
    Drit nå i McIntosh! Ja, jeg løp bort til benken å ba dem om unnskyldning med en gang jeg skrev dette.😟 Poenget mitt er at det pokker ikke er noen heksekunst å lage gode forsterkere lenger, så jeg fatter ikke hvorfor noen skal kjøpe så forferdelig kjedelige produkter. Hegel er som Toyota? Pålitelig, kapabel, god garanti og fås med hvilken farge man ønsker bare interiøret er suicidalgrått. Passer kanskje den norske folkesjela?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kan alltids gå et hakk kjedeligere med Hypex Ncore og sorte Ghent Audio kabinetter.. Låter mye bedre da, men koster dessverre for lite til å være bra.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Drit nå i McIntosh! Ja, jeg løp bort til benken å ba dem om unnskyldning med en gang jeg skrev dette.😟 Poenget mitt er at det pokker ikke er noen heksekunst å lage gode forsterkere lenger, så jeg fatter ikke hvorfor noen skal kjøpe så forferdelig kjedelige produkter. Hegel er som Toyota? Pålitelig, kapabel, god garanti og fås med hvilken farge man ønsker bare interiøret er suicidalgrått. Passer kanskje den norske folkesjela?
    Passer ikke min sjel.. og ikke mine ører heller for den saks skyld :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Drit nå i McIntosh! Ja, jeg løp bort til benken å ba dem om unnskyldning med en gang jeg skrev dette.😟 Poenget mitt er at det pokker ikke er noen heksekunst å lage gode forsterkere lenger, så jeg fatter ikke hvorfor noen skal kjøpe så forferdelig kjedelige produkter. Hegel er som Toyota? Pålitelig, kapabel, god garanti og fås med hvilken farge man ønsker bare interiøret er suicidalgrått. Passer kanskje den norske folkesjela?
    Er det ikke musikken som skal være spennende og givende, utstyret er jo "bare" formidleren? Synes også Hegel ser aldeles trøstesløst kjedelig ut, men kan jo hende lyden er bra. Skal jeg velge bil, er pålitelighet nr. 1, 2 og 3 på lista. Jeg har ikke råd og heller ikke noe ønske om å være på fornavn med mekanikeren. Alfa Romeo er/var kule biler, men litt bingo om du vil komme deg på jobb i tide hver dag.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Drit nå i McIntosh! Ja, jeg løp bort til benken å ba dem om unnskyldning med en gang jeg skrev dette.😟 Poenget mitt er at det pokker ikke er noen heksekunst å lage gode forsterkere lenger, så jeg fatter ikke hvorfor noen skal kjøpe så forferdelig kjedelige produkter. Hegel er som Toyota? Pålitelig, kapabel, god garanti og fås med hvilken farge man ønsker bare interiøret er suicidalgrått. Passer kanskje den norske folkesjela?
    Nå er ikke jeg interiørdesigner, men synes selv at et nøkternt skandinavisk design i sort lar seg veldig fint integrere med det meste av interiør og fargevalg ellers i hjemmet.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nå er ikke jeg interiørdesigner, men synes selv at et nøkternt skandinavisk design i sort lar seg veldig fint integrere med det meste av interiør og fargevalg ellers i hjemmet.
    Nettopp! Du vet, jeg aksepterer at folk har forskjellig smak, men jeg synes også at det må være rom for litt kritikk uten at man tar det personlig eller blir defensiv. Dette er jo i utgangspunktet bare moro og gøy. Samme faen hva en tulling som meg mener vel? Morsomt likevel om jeg kanskje kunne påvirke en eller annen stakkar litt på gli til å være litt mer gal. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå er ikke jeg interiørdesigner, men synes selv at et nøkternt skandinavisk design i sort lar seg veldig fint integrere med det meste av interiør og fargevalg ellers i hjemmet.
    Det stemmer nok.. men det kan gjøres med mere stil enn Hegel.. se på primare.. densen...
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Siktet ikke til deg :) mcintosh står nok i en annen liga enn Hegel lydmessig.. om det være 8w eller 1,2kw :)
    Jeg vet om en kar fra Oslo som byttet ut sin Macintosh ma 8000 til en Hegel H360 for noen år siden. Husker ikke helt hva ma 8000 kostet men den var nok en del dyrere en H360. For han så var Hegel best med dei høytalerne han hadde da selv om den kostet under halvparten. Alt dreier seg vel mest om kombinasjoner.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takk for det. Må bare tilstå at jeg er positivt overrasket over hva Contour 30 er i stand til å formidle av musikalitet og
    gjennomsiktighet i lydbildet, som forøvrig nesten aldri later til å komme fra høyttalerne i seg selv. Jeg må si at jeg foretrekker kombinasjonen Hegel H360/HD30 til å drive dem med, framfor H390 som jeg hørte de sammen med før jeg kjøpte dem. Men selvfølgelig er det litt forskjell på å høre de i ei stue på 50 m2 og min stue på 25 m2, men jeg syns det låt litt skarpere med 390 enn med 360/30.
    Det skyldes nok HD30
    Jeg har også H360, og lyden ble mer analog og detaljert med Auralic Vega dac, fremfor å kun bruke H360 alene.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ifølge testen av C20I hos "what hifi", sier de at høytalerne fortjener en laaangt dyrere forsterker enn C20I, så da er vel Hegel H590 den rette for å yte høytalerne det optimale, å jeg har overhodet ikke tenkt å oppgradere min H390!. Så er det vel bedre å kjøpe billigere høytalere slik som Kef R5!?
    Jeg har C20 og det blir ikke feil å bruke elektronikk til flere hundre tusen på dem, for så gode er dem. Dessverre er det lenge til det blir virkelighet hos meg.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    I dag var jeg innom duet i Bergen og hørte på nye contour c20i og 30i. De var parret med Auralic Taurus pre/Auralic G1(usikker hvilken spesifikk modell) og Parasound JC5.Kabler fra Chord. Først og fremst vil jeg si at det alltid er hyggelig å komme til Duet,virkelig superhyggelige folk der, alltid kaffen klar, og mer enn villige til å presentere fete produkter i førsteklasses lokaler. Akustikken er meget bra og det er stilfullt innredet. Fikk først høre på C20i og det jeg umiddelbart synes er forbedret fra C20 er vel dynamikken og detaljnivået, diskanten er definitivt bedre, med en fantastisk luftig topp og utklingning/timbre. stemmer og enkeltinstrumenter låter helt himmelsk bra . Ellers byr de på en stor soundstage som gir en skikkelig livefølelse , innsikt i opptaket og fornemmelse av hvor hver musiker står i forhold til hverandre..Det var en skikkelig nerve i musikken, krispt og fint;)Når det gjelder mellomtone og bass kan jeg ikke uttale meg så mye om forbedring fra C20, muligens enda bedre definisjon? Ihvertfall skikkelig deilig bass i mangel på bedre beskrivelse , og spiller større en man skulle tro for størrelsen, definitivt en høyttaler som kan gi illusjonen over å spille dypere enn de egentlig gjør på papiret. Kan sikkert fylle rom på opptil 30 kvadrat ganske greit med godlyd uten at man umiddelbart vil savne en sub.. Når det gjelder C30i så syntes jeg det var mange likheter(doh!)og spiller selvfølgelig dypere og mektigere i bassområdet. Det var en skikkelig digg lytteopplevelse og Parasound JC5 synes jeg passer midt i blinken for disse høyttalerne, en innertier fra John curl det her. Har hatt dette effektrinnet selv tidligere med KEF R7.Fantastisk oppløsning og transparens,sikkert også medvirkende til å formidle en stor soundstage, og smeller til skikkelig i bunn når det skal....Unner Duet å selge i bøtter og spann av både Contour, Confidence og SP40 for den saks skyld ,for det er alle flotte høyttalere både estetisk og lydmessig, og noe for ,nesten, enhver lommebok. Ok,så det siste var kanskje en drøy påstand da,kanskje enkelte må spare litt først, men det vil kunne vise seg å være verdt det, for det er definitivt endgamemateriale i disse ulike høyttalerne fra Dynaudio som nå er lansert.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    I dag var jeg innom duet i Bergen og hørte på nye contour c20i og 30i. De var parret med Auralic Taurus pre/Auralic G1(usikker hvilken spesifikk modell) og Parasound JC5.Kabler fra Chord. Først og fremst vil jeg si at det alltid er hyggelig å komme til Duet,virkelig superhyggelige folk der, alltid kaffen klar, og mer enn villige til å presentere fete produkter i førsteklasses lokaler. Akustikken er meget bra og det er stilfullt innredet. Fikk først høre på C20i og det jeg umiddelbart synes er forbedret fra C20 er vel dynamikken og detaljnivået, diskanten er definitivt bedre, med en fantastisk luftig topp og utklingning/timbre. stemmer og enkeltinstrumenter låter helt himmelsk bra . Ellers byr de på en stor soundstage som gir en skikkelig livefølelse , innsikt i opptaket og fornemmelse av hvor hver musiker står i forhold til hverandre..Det var en skikkelig nerve i musikken, krispt og fint;)Når det gjelder mellomtone og bass kan jeg ikke uttale meg så mye om forbedring fra C20, muligens enda bedre definisjon? Ihvertfall skikkelig deilig bass i mangel på bedre beskrivelse , og spiller større en man skulle tro for størrelsen, definitivt en høyttaler som kan gi illusjonen over å spille dypere enn de egentlig gjør på papiret. Kan sikkert fylle rom på opptil 30 kvadrat ganske greit med godlyd uten at man umiddelbart vil savne en sub.. Når det gjelder C30i så syntes jeg det var mange likheter(doh!)og spiller selvfølgelig dypere og mektigere i bassområdet. Det var en skikkelig digg lytteopplevelse og Parasound JC5 synes jeg passer midt i blinken for disse høyttalerne, en innertier fra John curl det her. Har hatt dette effektrinnet selv tidligere med KEF R7.Fantastisk oppløsning og transparens,sikkert også medvirkende til å formidle en stor soundstage, og smeller til skikkelig i bunn når det skal....Unner Duet å selge i bøtter og spann av både Contour, Confidence og SP40 for den saks skyld ,for det er alle flotte høyttalere både estetisk og lydmessig, og noe for ,nesten, enhver lommebok. Ok,så det siste var kanskje en drøy påstand da,kanskje enkelte må spare litt først, men det vil kunne vise seg å være verdt det, for det er definitivt endgamemateriale i disse ulike høyttalerne fra Dynaudio som nå er lansert.
    Høres ut som du har koset deg bra i dag. Hadde vært utrolig kjekt å joinet deg hos Duet audio, men det får bli til en annen gang. Veldig interessant lesning på en sein torsdagskveld😊👌
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn