Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Jeg er veldig fornøyd med mine Focus 140.
    Men jeg har et lite spørsmål til dere som har hatt
    både 140 og 160: Er det godt hørbar forskjell på disse to?
    Eller er 160 bare en nyere og litt oppgradert 140?
    Jeg har ikke hørt 160 men er fristet til å kjøpe et par.
    Takk for gode svar.
    Lasse
    Hei Lasse!Jeg har hatt begge og synes 160 er betydelig bedre faktisk. Bassen kan jeg ikke skille fra de to,men diskanten er forbedret og spiller friskere i 160. Det jeg savnet i 140 fikk jeg med 160,mer livlighet /dynamikk, uten at det blir skarpt. En mer morsom høyttaler å leve med rett og slett! Anbefales med stand 6.
    Fortsatt fornøyd med Focus 160 kan det se ut til? Ikke så alt for galt å bytte Buchard med Focus?
    Må si meg enig i at Focus 160 var en svært god høyttaler. Må nok innrømme at til vanlig bruk så er ikke forskjellen mellom 160 og Contour 20, som jeg byttet til, latterlig stor.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Takk for gode svar. Da må jeg få tak i et par 160.
    Lasse :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er veldig fornøyd med mine Focus 140.
    Men jeg har et lite spørsmål til dere som har hatt
    både 140 og 160: Er det godt hørbar forskjell på disse to?
    Eller er 160 bare en nyere og litt oppgradert 140?
    Jeg har ikke hørt 160 men er fristet til å kjøpe et par.
    Takk for gode svar.
    Lasse
    Hei Lasse!Jeg har hatt begge og synes 160 er betydelig bedre faktisk. Bassen kan jeg ikke skille fra de to,men diskanten er forbedret og spiller friskere i 160. Det jeg savnet i 140 fikk jeg med 160,mer livlighet /dynamikk, uten at det blir skarpt. En mer morsom høyttaler å leve med rett og slett! Anbefales med stand 6.
    Fortsatt fornøyd med Focus 160 kan det se ut til? Ikke så alt for galt å bytte Buchard med Focus?
    Må si meg enig i at Focus 160 var en svært god høyttaler. Må nok innrømme at til vanlig bruk så er ikke forskjellen mellom 160 og Contour 20, som jeg byttet til, latterlig stor.
    Hei Bjørn! Jeg er fortsatt veldig glad i dine tidligere Focus 160 ja,foretrekker de fremfor Buchard i nåværende oppsett og rom. Synes jo de er mye finere enn buchard og da,selv om lyden tross alt er viktigst. Synd at Buchard kun designer skoesker...
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Har gjort en trivelig oppdatering i heimen og samtidig løst egne problem rundt plassering av elektronikk og lengde på kabler. Dynaudio Focus 140 og en Primare i21 har da gått inn i pensjonsalderen, mens nye Focus 20 XD og en Connect har tatt over "arbeidet".

    Focus 20 XD oppleves utrolig bra, men som så mye annet som krever programvare så kan og bug forekomme. Lyden er upåklagelig, men Connect-boksen har tydeligvis litt problem med å skille på kilder inn etter noe tids bruk. Med firmware 107 på Connect og 305 (begge er de siste tilgjengelig fra Dynaudio), så krever det en daglig restar av Connect for å få valg av kilder til å fungere optimalt. Noen andre som har opplevd dette, eventuelt har en eldre firmware der dette er, eller ikke er, et problem?

    Mener at jeg las et sted at oppgraderingen til firmware 107 introduserer autosensing av kilde, så mulig det er der den henger seg opp. Selv om jeg ikke får endret kilde via fysisk fjernkontroll ser jeg på dynaudio-appen at den bytter kilde, for så å automatisk hoppe tilbake til eksempelvis optisk kilde.

    Har sendt epost til Dynaudio om "utfordringen", så får jeg høre hva de sier.

    Oppsettet er fiber fra tv og apple tv til Connect, phone fra RIAA, samt at jeg og benytter Spotify Connect via Dynaudio Connect -boksen.

    /Terje
    Denne kom som julekvelden på...
    https://www.dynaudio.com/dynaudio-academy/2017/december/spotify-on-dynaudio-connect-in-2018

    Min 2 måneder gamle Dynaudio Connect har nå ikke lenger støtte for Spotify Connect. Dynaudio ble visst tatt litt på senga de og, og tilbyr gratis Chromecast audio til alle berørte, men samtidig nevner de at det kommer en ny Connect-boks med støtte for Spotify.

    Vil jo si at dette er en vesentlig mangel, og vil heller ha innbytte til ny hardware som støtter Spotify Connect, enn en Chromecast audio-dings til en boks som egentlig nå er å regne som "verdiløs".
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Hmm. For min del betyr det en gratis cromecast audio. Bruker ikke spotify connect. Virker som om det er spotify som er synderen her, eller?
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Hmm. For min del betyr det en gratis cromecast audio. Bruker ikke spotify connect. Virker som om det er spotify som er synderen her, eller?
    Litt usikker på hvordan dette egentlig fungerer. Slik det fremstår i pressemeldingen og tilsvarende melding hos Spotify, så er det Spotify som har fjernet støtte for ulike produkter hos ulike produsenter. For andre igjen tilbys det firmwareoppgradering for ny versjon. Det er vel muligens noe chipset-hardware-greier som Dynaudio, Onkyo, Pioneer med flere har, men som nå ikke lenger støttes inntil en gitt versjon, så det kun er nyere chipset som støttes.

    Kjenner ikke til Chromecast audio, men hvis brukeropplevelsen er lik med Spotify Connect fra Spotify -appen på en iPhone, eller Spotify på en Mac, så er det jo en god løsning. Dog, det er vel enda en liten boks som må ha strøm.
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Hmm. For min del betyr det en gratis cromecast audio. Bruker ikke spotify connect. Virker som om det er spotify som er synderen her, eller?
    Litt usikker på hvordan dette egentlig fungerer. Slik det fremstår i pressemeldingen og tilsvarende melding hos Spotify, så er det Spotify som har fjernet støtte for ulike produkter hos ulike produsenter. For andre igjen tilbys det firmwareoppgradering for ny versjon. Det er vel muligens noe chipset-hardware-greier som Dynaudio, Onkyo, Pioneer med flere har, men som nå ikke lenger støttes inntil en gitt versjon, så det kun er nyere chipset som støttes.

    Kjenner ikke til Chromecast audio, men hvis brukeropplevelsen er lik med Spotify Connect fra Spotify -appen på en iPhone, eller Spotify på en Mac, så er det jo en god løsning. Dog, det er vel enda en liten boks som må ha strøm.
    Fikk svar fra Soundgarden via fb-chat nå nettopp, og de ber berørte om å sende epost til nettbutikk@swsg.no for å høre litt mer rundt dette. De fikk informasjon fra Dynaudio først i går, og bekreftet via chat at man får en chromecast audio som quick-fix. Hva som må gjøres rent praktisk av meg som kunde er derfor enn så lenge noe uklart, og jeg vil jo egentlig heller stå over chromecast audio og få ny hardware fra Dynaudio hvis dette er noe som kommer i 2018.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm. For min del betyr det en gratis cromecast audio. Bruker ikke spotify connect. Virker som om det er spotify som er synderen her, eller?
    Litt usikker på hvordan dette egentlig fungerer. Slik det fremstår i pressemeldingen og tilsvarende melding hos Spotify, så er det Spotify som har fjernet støtte for ulike produkter hos ulike produsenter. For andre igjen tilbys det firmwareoppgradering for ny versjon. Det er vel muligens noe chipset-hardware-greier som Dynaudio, Onkyo, Pioneer med flere har, men som nå ikke lenger støttes inntil en gitt versjon, så det kun er nyere chipset som støttes.

    Kjenner ikke til Chromecast audio, men hvis brukeropplevelsen er lik med Spotify Connect fra Spotify -appen på en iPhone, eller Spotify på en Mac, så er det jo en god løsning. Dog, det er vel enda en liten boks som må ha strøm.
    Jeg tipper dem endrer til en ny programplatform.. som ikke støttes av "OS'et" i de enhetene det gjelder :(.

    Samme skjedde mutter'n sin LG TV. Der slutta Youtube å fungere, men LG la ut et skriv på skjermen om det i god tid, og det var pga at Youtube skulle endre programeringsplattform, som TV'ens OS ikke støttet.
     

    TorAtle

    Fersking
    Ble medlem
    10.06.2011
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Min 2 måneder gamle Dynaudio Connect har nå ikke lenger støtte for Spotify Connect. Dynaudio ble visst tatt litt på senga de og, og tilbyr gratis Chromecast audio til alle berørte, men samtidig nevner de at det kommer en ny Connect-boks med støtte for Spotify.

    Vil jo si at dette er en vesentlig mangel, og vil heller ha innbytte til ny hardware som støtter Spotify Connect, enn en Chromecast audio-dings til en boks som egentlig nå er å regne som "verdiløs".
    Yikes. Jaggu glad jeg tok turen innom Hifisentralen. Har brukt bluetooth direkte til Xeo2 en god stund, men med den nye telefonen så opplever jeg nå hakking. Så derfor på Connect igjen, og la merke til at Soundgarden for få dager siden har satt ned prisen med 10%. Ikke et ord om at boksen ikke lenger har Spotify-støtte. Enig i at den boksen nå har svært begrenset verdi.

    Connect-boksen er uansett over 2 år gammel. Tror vi den nye er en planlagt oppgradering, eller blir det same old med ny Spotify-approved chip? Noe vi savnet på den gamle?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig spent på inntrykk av sf kontra disse, 666 :)
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Ja jeg har nettopp byttet fra SF til disse.
    Skal spille nå i kveld og i morgen for så å bytte tilbake.
    Ut fra førsteinntrykket så må jeg innrømme at de Danske
    leder.
    Det synes jeg er litt synd faktisk. Dette fordi SF ser ut som et møbel
    og Dynaudio ser ut som det det er, en kasse.
    Men jeg skal prøve med ht på langveggen, mer eller mindre demping
    og avstand fra vegg og lytteposisjon fra ht og fra vegg.
    Jeg har også et mindre rom med teppegulv og demping i taket.
    Så jeg skal ikke kjede meg hehe.
    Lasse
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg har nettopp byttet fra SF til disse.
    Skal spille nå i kveld og i morgen for så å bytte tilbake.
    Ut fra førsteinntrykket så må jeg innrømme at de Danske
    leder.
    Det synes jeg er litt synd faktisk. Dette fordi SF ser ut som et møbel
    og Dynaudio ser ut som det det er, en kasse.
    Men jeg skal prøve med ht på langveggen, mer eller mindre demping
    og avstand fra vegg og lytteposisjon fra ht og fra vegg.
    Jeg har også et mindre rom med teppegulv og demping i taket.
    Så jeg skal ikke kjede meg hehe.
    Lasse
    Jeg hadde en mistanke om det.
    Er jo i utgangspunktet veldig bra at utviklingen har gått fremover og lydkvalitet pr krone er bedre enn noengang.
    Men, ja, jeg også synes sf er laangt foran på utseendet 8)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Har gjort en trivelig oppdatering i heimen og samtidig løst egne problem rundt plassering av elektronikk og lengde på kabler. Dynaudio Focus 140 og en Primare i21 har da gått inn i pensjonsalderen, mens nye Focus 20 XD og en Connect har tatt over "arbeidet".

    Focus 20 XD oppleves utrolig bra, men som så mye annet som krever programvare så kan og bug forekomme. Lyden er upåklagelig, men Connect-boksen har tydeligvis litt problem med å skille på kilder inn etter noe tids bruk. Med firmware 107 på Connect og 305 (begge er de siste tilgjengelig fra Dynaudio), så krever det en daglig restar av Connect for å få valg av kilder til å fungere optimalt. Noen andre som har opplevd dette, eventuelt har en eldre firmware der dette er, eller ikke er, et problem?

    Mener at jeg las et sted at oppgraderingen til firmware 107 introduserer autosensing av kilde, så mulig det er der den henger seg opp. Selv om jeg ikke får endret kilde via fysisk fjernkontroll ser jeg på dynaudio-appen at den bytter kilde, for så å automatisk hoppe tilbake til eksempelvis optisk kilde.

    Har sendt epost til Dynaudio om "utfordringen", så får jeg høre hva de sier.

    Oppsettet er fiber fra tv og apple tv til Connect, phone fra RIAA, samt at jeg og benytter Spotify Connect via Dynaudio Connect -boksen.

    /Terje
    Denne kom som julekvelden på...
    https://www.dynaudio.com/dynaudio-academy/2017/december/spotify-on-dynaudio-connect-in-2018

    Min 2 måneder gamle Dynaudio Connect har nå ikke lenger støtte for Spotify Connect. Dynaudio ble visst tatt litt på senga de og, og tilbyr gratis Chromecast audio til alle berørte, men samtidig nevner de at det kommer en ny Connect-boks med støtte for Spotify.

    Vil jo si at dette er en vesentlig mangel, og vil heller ha innbytte til ny hardware som støtter Spotify Connect, enn en Chromecast audio-dings til en boks som egentlig nå er å regne som "verdiløs".
    Oppdatering:
    Fyll ut følgende skjema for å be om Chromecast Audio https://dynaudio.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Xeo2 ser veldig interessant ut som kompaktanlegg med noe høyere WAF. Er det noen som har xeo2 og kan kommentere hvordan disse låter sammenliknet med passive dynaudio varianter? I følge specs går de fryktelig dypt i forhold til størrelse i alle fall!

    Vil disse fungere ok i en liten stue feks?
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Fikk høre contour 20 idag.... De var mye større enn jeg hadde trodd!
    Lyden var rett og slett magisk.
    Hørte den på Hegel 360 og mctosh 9000.....? Utrolig nok likte jeg de best på Hegel, fantastisk match spør du meg!
    Mctosh ble litt mer trykk, men mer diffus lyd.... Ikke vanskelig å høre forskjell vertfall.
    Men contour 20 låt fantastisk bra, de hadde ikke inne contour 60 nå.
    Men de må nok høres helt vanvittig bra ut :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Fikk høre contour 20 idag.... De var mye større enn jeg hadde trodd!
    Lyden var rett og slett magisk.
    Hørte den på Hegel 360 og mctosh 9000.....? Utrolig nok likte jeg de best på Hegel, fantastisk match spør du meg!
    Mctosh ble litt mer trykk, men mer diffus lyd.... Ikke vanskelig å høre forskjell vertfall.
    Men contour 20 låt fantastisk bra, de hadde ikke inne contour 60 nå.
    Men de må nok høres helt vanvittig bra ut :)


    Prøvde du Dynaudioene også på H190?

    Hørt flere si H190 spiller flottere enn H360, selv om det selvfølgelig er mer krefter i den største. Virker som at Hegel får til bedre lyd hver gang de lanserer nye produkter, som -90 serien jo er.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Vel dersom h190 hadde vært bedre, hadde jeg blitt imponert!
    Nå har ikke jeg hørt stativ høyttalere i den høyeste prisklassen......
    Men contour 20 er uten tvil den beste jeg har hørt :)
    i sort høyglans så de også flotte ut :)
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Ble dynaudio-venn for tredje gang i jula, og nå tror jeg at er ved veis ende i hifi-reisen min. Har gått via Focus 160 til Focus 340 og nå Contour C20. Har alltid bare vært halvfornøyd med bassen, men tror nå jeg har funnet løsningen med stativhøyttalere, sub og DSP. Løsningen jeg til slutt har endt opp på er C20 med Hegel H360, Dali P10 DSS sub og MiniDSP DDRC-22D med Dirac Live. Dette synes jeg både ble stuevennlig, spiller kjellerdypt, og svært åpent og detaljert. Legger ved bilde av oppsettet i sort piano både på høyttalere, stativ, tv, tv-benk og sub.



    Blå kurve er kun C20 og H360, mens grønn kurve er romkorrigert C20 + H360 + P10DSS + DDRC22D + Dirac Live.

    IMG_1901.jpg


    Screen Shot 2018-01-24 at 12.12.14.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med C20 :) Ser ut som du har en del nakne flater i rommet. Hvordan er lyden i dem? Blir de litt analytiske? Sett direkte mot Focusene. Hva er bedre? På hvilken måte? Er det noe du evt ikke liker like godt med C20? Har selv hatt det meste av stativhøyttalere fra Dynaudio. Fra billigst til dyreste. Men ikke fått hørt eller eid den nye Contour serien.
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Bildet lyver nok litt og det finnes en del mer krimskrams i rommet, men ja - ren, ryddig og konevennlig stue betyr fort bassproblemer. Dett var nok grunnen til at jeg gikk fra Focus 160 til 340 og via Hegel H80, H160, H300 til H360 som jeg har nå. Men det er først nå som jeg har fått sub og DSP jeg har blitt virkelig fornøyd med bassen i mitt rom. Når det gjelder focus vs. contour, så er det totalpakka jeg liker bedre og som fikk meg til å oppgradere. Diskanten er mer crisp og detaljert, men likevel fløyelsmyk, vokal blir mer åpen og klang fra f.eks piano-toner synes jeg blir mer naturtro. Stereoperspektivet synes jeg også ble større, og plassering av instrumenter og vokaler rundt om i rommet synes jeg er mer presist og definert. Bassen synes jeg blir vanskelig å sammenligne mellom focus 340 og c20, da jeg har hatt problemer med rommet og har brukt sub på begge oppsett (men dette synes jeg nå som sagt er løst med Dirac Live - grønn kurve i forrige innlegg). Med kun H360 og C20 i stua mi blir lyden tam og spinkel (som dere ser fra den blå kurva i forrige innlegg), men samme kombinasjon imponerer stort med fyldig og dyp bass i lytterommet til Soundgarden i Trondheim. Dette er dog innredet for hifi med bassfeller, teppegulv og akustikkplater på veggene.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Er godt du føler at lyden sitter bedre nå. Jeg var på nippet og kjøpe C20 da jeg kunne få de på godt tilbud etter Hortenmessa. Har alltid likt Dynaudio. Best har vært C1. Men det at flere har hatt inntrykk av at de nye Contour er noe mer frempå enn tidligere, har gjort meg litt skeptisk til å kjøpe nytt i tilfelle man må bytte ut etter kort tid om det ikke faller i smak i eget rom. Derav jeg lurte om du fant dem mer frempå i eget rom enn på demo der alt er tilrettelagt.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Xeo2 ser veldig interessant ut som kompaktanlegg med noe høyere WAF. Er det noen som har xeo2 og kan kommentere hvordan disse låter sammenliknet med passive dynaudio varianter? I følge specs går de fryktelig dypt i forhold til størrelse i alle fall!

    Vil disse fungere ok i en liten stue feks?
    Jeg har et par xeo2 og de spiller som en drøm. Litt lukket/ullent i forhold til xd600 i stuen, men allikevel mer enn godkjent for et par bittesmå kasser. Og de går veldig dypt og fyller stuen på 45 kvm med vellyd, innenfor rimelighetens grenser. Lette å koble opp og enkle å plassere. Aktive dynaudio er generelt veldig gode.
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Er godt du føler at lyden sitter bedre nå. Jeg var på nippet og kjøpe C20 da jeg kunne få de på godt tilbud etter Hortenmessa. Har alltid likt Dynaudio. Best har vært C1. Men det at flere har hatt inntrykk av at de nye Contour er noe mer frempå enn tidligere, har gjort meg litt skeptisk til å kjøpe nytt i tilfelle man må bytte ut etter kort tid om det ikke faller i smak i eget rom. Derav jeg lurte om du fant dem mer frempå i eget rom enn på demo der alt er tilrettelagt.
    Da jeg har handlet noen høyttalere og forsterkere hos Soundgarden før, fikk jeg 15% rabatt på disse. Jeg har bare efaring med Focus-serien, så jeg kan ikke vurdere hvordan disse står seg mot C1. De har samme diskant, så noen likheter bør det være. Personlig synes jeg ihvertfall contour er mye penere rent estetisk også, da jeg ikke har likt front-baffel designet på confidence eller gamle contour. Synes også eggeform-avrundingen mot bakkant er svært fin, og gjør at refleksjonene i høyglans-variantene er mer diskrete.

    Sammenlignet mot lytterommet som er tilrettelagt for god akustikk kontra min egen stue, så synes jeg først den var tynn, tam og tilbakelent hjemme. Men dette skyldes nok først og fremst rommet og at jeg ikke får bassen helt til å stemme uten sub og DSP.
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et par xeo2 og de spiller som en drøm. Litt lukket/ullent i forhold til xd600 i stuen, men allikevel mer enn godkjent for et par bittesmå kasser. Og de går veldig dypt og fyller stuen på 45 kvm med vellyd, innenfor rimelighetens grenser. Lette å koble opp og enkle å plassere. Aktive dynaudio er generelt veldig gode.
    Høres veldig spennende ut. Har du også hørt disse mot passive Dynaudio varianter? Skiller aktive Dynaudio seg ut i forhold til passive varianter på noen måte?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har et par xeo2 og de spiller som en drøm. Litt lukket/ullent i forhold til xd600 i stuen, men allikevel mer enn godkjent for et par bittesmå kasser. Og de går veldig dypt og fyller stuen på 45 kvm med vellyd, innenfor rimelighetens grenser. Lette å koble opp og enkle å plassere. Aktive dynaudio er generelt veldig gode.
    Høres veldig spennende ut. Har du også hørt disse mot passive Dynaudio varianter? Skiller aktive Dynaudio seg ut i forhold til passive varianter på noen måte?
    Alle passive dynaudio jeg har hatt er i en (mye) høyere klasse enn xeo-serien så det er vanskelig å si. Det jeg kan si er at DSP og aktiv drift gjør det mulig å pakke mye krutt inn i en liten pakke. Tror ullenheten kommer fra plast?kabinettet som jo ikke er heldig, men som ikke endrer det faktum at de er meget gode for hva de er. Kjempepluss at man kan stille inn DSP etter plassering i hjørn/vegg/fritt.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.280
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg ble en Dynaudiovenn i dag. Kjøpte Focus 110 av en her på Sentralen og det ble bra:) Har hørt på Bob og Leonard i en times tid og etter min smak (og naboens) er det greit med bass, mellomtonen sitter som en kule og diskanten er behagelig. Dette ble veldig bra sammen med mine Sonygreier. I forhold til mine Focal Electraer så er de mer tungdrevne, mer bass, mellomtonen er god som gull og diskanten er mer behagelig. Dette er virkelig gode høyttalere og verdt pengene. Hustrollet ville være med på bildet, jeg sa det var greit, det er takhøyde på Sentralen;)
    20180126_165745.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Selvfølgelig skal han være med..:cool: De der har du LENGE.
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Såg Dyanudios nye "Ask the expert" og ble lett entusiastisk over deres nye Stand 20, ringte Soundgarden og bestilte "usett". Går det an å bli entusiastisk for noe så statisk som et par stativ?

    Den umiddelbare fordelen for meg, og årsaken til bestilling, var at mine Stand 4 er omtrent 7 cm høyere, og har kun mulighet for spikes. Siden høyttalerne står på parkett, så blir det da med slike dingser som skal beskytte parketten, samt at jeg bruker blue-tack mellom høyttaler og stand. Med Stand 20 så har de integrert gummi-dingser for parkett, eller man kan justerer spikene fra toppen av føttene. Det er og gummidingser eller spikes-mulighet mellom høyttalere og topp-platen.

    I tillegg til at mine Focus 20 XD får en mer riktig høyde, samt de fremstår som mer stabile på grunn av større fotavtrykk, så er det flott å endelig kunne få stand det er noe enklere å flytte rundt på.

    Vel vel, enkle gleder.
    https://www.dynaudio.com/home-audio/accessories/stand-20
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Dynaudios løsning med justering av spikes fra toppen samt en integrert gummi "smultring" rundt er et helt brilliant konsept.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Såg Dyanudios nye "Ask the expert" og ble lett entusiastisk over deres nye Stand 20, ringte Soundgarden og bestilte "usett". Går det an å bli entusiastisk for noe så statisk som et par stativ?

    Den umiddelbare fordelen for meg, og årsaken til bestilling, var at mine Stand 4 er omtrent 7 cm høyere, og har kun mulighet for spikes. Siden høyttalerne står på parkett, så blir det da med slike dingser som skal beskytte parketten, samt at jeg bruker blue-tack mellom høyttaler og stand. Med Stand 20 så har de integrert gummi-dingser for parkett, eller man kan justerer spikene fra toppen av føttene. Det er og gummidingser eller spikes-mulighet mellom høyttalere og topp-platen.

    I tillegg til at mine Focus 20 XD får en mer riktig høyde, samt de fremstår som mer stabile på grunn av større fotavtrykk, så er det flott å endelig kunne få stand det er noe enklere å flytte rundt på.

    Vel vel, enkle gleder.
    https://www.dynaudio.com/home-audio/accessories/stand-20
    De så fine ut. Hva er prisen på dem?
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Såg Dyanudios nye "Ask the expert" og ble lett entusiastisk over deres nye Stand 20, ringte Soundgarden og bestilte "usett". Går det an å bli entusiastisk for noe så statisk som et par stativ?

    Den umiddelbare fordelen for meg, og årsaken til bestilling, var at mine Stand 4 er omtrent 7 cm høyere, og har kun mulighet for spikes. Siden høyttalerne står på parkett, så blir det da med slike dingser som skal beskytte parketten, samt at jeg bruker blue-tack mellom høyttaler og stand. Med Stand 20 så har de integrert gummi-dingser for parkett, eller man kan justerer spikene fra toppen av føttene. Det er og gummidingser eller spikes-mulighet mellom høyttalere og topp-platen.

    I tillegg til at mine Focus 20 XD får en mer riktig høyde, samt de fremstår som mer stabile på grunn av større fotavtrykk, så er det flott å endelig kunne få stand det er noe enklere å flytte rundt på.

    Vel vel, enkle gleder.
    https://www.dynaudio.com/home-audio/accessories/stand-20
    De så fine ut. Hva er prisen på dem?
    "Smertefull". Vel, har et gavekort på swsg, så for min del blir det "greit", men 4900,- er prisen.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Såg Dyanudios nye "Ask the expert" og ble lett entusiastisk over deres nye Stand 20, ringte Soundgarden og bestilte "usett". Går det an å bli entusiastisk for noe så statisk som et par stativ?

    Den umiddelbare fordelen for meg, og årsaken til bestilling, var at mine Stand 4 er omtrent 7 cm høyere, og har kun mulighet for spikes. Siden høyttalerne står på parkett, så blir det da med slike dingser som skal beskytte parketten, samt at jeg bruker blue-tack mellom høyttaler og stand. Med Stand 20 så har de integrert gummi-dingser for parkett, eller man kan justerer spikene fra toppen av føttene. Det er og gummidingser eller spikes-mulighet mellom høyttalere og topp-platen.

    I tillegg til at mine Focus 20 XD får en mer riktig høyde, samt de fremstår som mer stabile på grunn av større fotavtrykk, så er det flott å endelig kunne få stand det er noe enklere å flytte rundt på.

    Vel vel, enkle gleder.
    https://www.dynaudio.com/home-audio/accessories/stand-20
    De så fine ut. Hva er prisen på dem?
    "Smertefull". Vel, har et gavekort på swsg, så for min del blir det "greit", men 4900,- er prisen.
    Noen som vet om disse er en arvtaker til Stand 6 eller et supplement? De ser i alle fall fine og stødige ut. Er det adapterplater for f.eks Contour 20 til disse?
     

    tsmork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.11.2017
    Innlegg
    94
    Antall liker
    52
    Såg Dyanudios nye "Ask the expert" og ble lett entusiastisk over deres nye Stand 20, ringte Soundgarden og bestilte "usett". Går det an å bli entusiastisk for noe så statisk som et par stativ?

    Den umiddelbare fordelen for meg, og årsaken til bestilling, var at mine Stand 4 er omtrent 7 cm høyere, og har kun mulighet for spikes. Siden høyttalerne står på parkett, så blir det da med slike dingser som skal beskytte parketten, samt at jeg bruker blue-tack mellom høyttaler og stand. Med Stand 20 så har de integrert gummi-dingser for parkett, eller man kan justerer spikene fra toppen av føttene. Det er og gummidingser eller spikes-mulighet mellom høyttalere og topp-platen.

    I tillegg til at mine Focus 20 XD får en mer riktig høyde, samt de fremstår som mer stabile på grunn av større fotavtrykk, så er det flott å endelig kunne få stand det er noe enklere å flytte rundt på.

    Vel vel, enkle gleder.
    https://www.dynaudio.com/home-audio/accessories/stand-20
    De så fine ut. Hva er prisen på dem?
    "Smertefull". Vel, har et gavekort på swsg, så for min del blir det "greit", men 4900,- er prisen.
    Noen som vet om disse er en arvtaker til Stand 6 eller et supplement? De ser i alle fall fine og stødige ut. Er det adapterplater for f.eks Contour 20 til disse?
    Nyeste Dyanudio-brosjyre på denne type tilbehør viser at stand 3 og 6 er helt ute og erstattes av stand 10 og stand 20. Vil anta at toppen på stand 20 er ment for å håndtere både Focus 20XD, Contour 20 med mer uten egen adapter-plate.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.280
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Artig at mine Focus 110 spiller fletta av høyttalere som koster langt over det dobbelte når man sammenligner nyprisen på begge. Men jeg merker godt at de vil ha strøm, Min N90 må levere og det gjør den. Sitter og koser meg med Kari Bremnes. Helt fantastisk;) Både Focus 110 og 140 må jo være en klassiker av rang når vi ser bakover i tid.
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Var inde i butikken igår og ser at Dynaudio lanserer nye stativer til høytalerne deres.
    De ser veldig bra ut, og så vidt jeg kan se vil disse skabe et mere solid fundament for Høytalerne end de gamle modeller.
    Disse leveres desuden med individuell top plate som er tilpassset de enkelte modeller.

    Igår trotte jeg yt av Klubben da jeg leverte disse

    366C74B2-43FB-414C-9AAA-2BEE2F9CC668.jpg


    Til en køber her fra sentralen.

    Men, idag kom jeg heldigvis til mig selv igen, så jeg er stadig fuld verdig medlem her under Dynaudio venner;)
     
    Sist redigert:

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Fikk ikke hørt c60....... Bare c20, men de låt fantastisk. Kan bare tenke meg hvordan storebror høres ut!
    Så dersom ikke c60 er bra nok hirex.... Da har du et problem hehe :)
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Var inde i butikken igår og ser at Dynaudio lanserer nye stativer til høytalerne deres.
    De ser veldig bra ut, og så vidt jeg kan se vil disse skabe et mere solid fundament for Høytalerne end de gamle modeller.
    Disse leveres desuden med individuell top plate som er tilpassset de enkelte modeller.

    Igår trotte jeg yt av Klubben da jeg leverte disse

    Vis vedlegget 478211

    Til en køber her fra sentralen.

    Men, idag kom jeg heldigvis til mig selv igen, så jeg er stadig fuld verdig medlem her under Dynaudio venner;)
    Så du har solgt C60 og kjøpt noe annet Dynaudio? Hva har du byttet til i så fall?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn