Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Mente du skal kunne se den fra lytteposisjon, Øyvind..både med og uten grill på!

    Isåfall er svaret ja. Jeg ser rett på begge :) Men har de ikke mer enn 50 cm fra bakvegg til vanlig.
    Madammen har et ord med i laget når det kommer til det rent estetiske. Så høyttalere midt på gulvet
    hadde nok blitt dårlig mottatt. De står ca 2.30 m fra hverandre. Så optimalt er det ikke, men ikke så mye mer jeg
    får gjort der. Muligheten er å flytte de ut på gulvet når jeg spiller musikk alene. Men blir da litt tungvint i lengden
    det også. Men dette er en løsning som fungerer greit både estetisk og lydmessig. Må ha noen kompromisser dessverre
    uten dedikert lytterom.

    Mvh Øyvind
     

    Shiraz

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2006
    Innlegg
    59
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    15
    Dessa spiller dyp bass som er vansklig til at tro... 350 Stabile watt er akurat passlige for dessa ;)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Liker godt utseende på 1.3SE. Ser flott ut. Tror folk skal slutte å se etter watt effekt på forsterkere. Det er ikke watten, men strømmen som de kan supplere som betyr noe.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Til de som tror de har hørt Dynaudio Contour S1,4 vil jeg si følgende: Koble på en darTZeel 8550... du vil ikke tro at det er samme høyttalerne! :cool:
    Fortsettelse følger på tråden min! :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hmmmm... Jeg har en oppdatering.

    Jeg gikk ut på landeveien som ikke fører noensted hen i en søken etter noe "bedre" som man gjerne kaller det.

    Vekk gikk begge par med Dynaudio jeg hadde. Både S1,4 og 1.3SE. Innser vel nå etter x-antall høyttalere fra diverse produsenter at
    jeg ikke burde gjort dette "kukstykket" :) Å selge S1.4 var ikke lurt. De jeg angrer mest på.

    Men så til en gladnyhet. Jeg har et par Dynaudio Focus 160 på vei i posten nå. Et par pent brukte i Rosewood.
    Ai ai ai som jeg gleder meg til Dynaudio lyden i stua igjen :)

    Har hatt Focus 160 på minnet da jeg fikk en kjapp demo på Soundgarden i Bergen for halvannet år siden.
    De spilte som store gulvhøyttalere og hadde en "mørk" signatur men allikevel oppløst og informativ.
    De gikk rett inn i hjertet mitt. Men ble ingen kjøp da.

    Gikk et godt halvår da jeg kom over en annonse på finn. Dynaudio Countour S1.4 med Stand4. Jeg var ikke så treg å be.
    Ut på lytting og de ble med hjem etterpå :) Angret ikke et sekund. Inntil en stemme i hodet mitt for en måned tid tilbake
    sa: "Tror du det er noe bedre der ute?" Jeg beit på og begynte jakten som fortalt før.

    Nå håper jeg virkelig at jeg ikke blir skuffet over Focus 160. Det er vel andre her inne med samme høyttaler som kan
    gi et hint om plassering etc av disse. Jeg har jo bare lyden på husken fra en 10 minutters lytt hos Soundgarden.
    Men hvis lyden er i samme "gate" som S1.4 så kan jeg ikke bomme :)

    Spent hilsen fra Øyvind
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Hei,får håpe du blir fornøyd med de nye Dynaudioene slik at ikke byttespøkelset tar knekken på deg.
    På nitti tallet var det Akers Mic som solgte Dynaudio i Bergen.Her var jeg innom å fikk høre på et lite par Dyna.som jeg ikke husker modellen på i farten.Det satte seg på hjernen så etter et halvt år måtte jeg bare kjøpe de.Hadde de lenge og angrer på at de ble solgt.
    Lykke til.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei,får håpe du blir fornøyd med de nye Dynaudioene slik at ikke byttespøkelset tar knekken på deg.
    På nitti tallet var det Akers Mic som solgte Dynaudio i Bergen.Her var jeg innom å fikk høre på et lite par Dyna.som jeg ikke husker modellen på i farten.Det satte seg på hjernen så etter et halvt år måtte jeg bare kjøpe de.Hadde de lenge og angrer på at de ble solgt.
    Lykke til.
    Hei

    Jo takk for det. Håper også jeg slår meg litt til ro nå.

    Dynaudio tror jeg gjør noe med en stakkar :) Jeg klarer ikke glemme de.
    Men det er helt ok for meg ;)

    Mvh Øyvind
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Hvordan er de rimelige stativerne fra Dynaudio? Tenker på DM 2/7 og Exite under 10k. Forsterker er en Hegel H80 i et lite rom 22m2, musikken er det meste unntatt danseband og trenger ikke ekstremt lydtrykk. Har også en Velodyne 12" sub.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hvordan er de rimelige stativerne fra Dynaudio? Tenker på DM 2/7 og Exite under 10k. Forsterker er en Hegel H80 i et lite rom 22m2, musikken er det meste unntatt danseband og trenger ikke ekstremt lydtrykk. Har også en Velodyne 12" sub.
    Hei

    Har lyttet til alle de nevnte. Eid både 2/6 og 2/7. Lytting på soundgarden ble gjort i etter min mening alt for dempet rom. Så vil ikke
    si noe bastant om Exite vs DM. Men jeg kan si at med DM 2/6 var lyden meget bra i min stue som er like stort som ditt rom.
    Jeg foretrekker 2/6 foran 2/7. Tror også du vil få mest ut av DM 2/6 med nevnte forsterker.

    Uansett hva du velger vil lyden være bra. Og når det gjelder bassen så var den faktisk like imponerende på den minste DM 2/6
    som den større DM2/7. Etter min mening. Her følte jeg at jeg bare kunne skru opp og opp. Det gav seg liksom "aldri".
    eg gav meg før høyttalerne. Men jeg liker ikke å tyne dem til maks heller.

    Følte også DM 2/6 var hakket bedre sammenheng og oppløsning på ift DM 2/7.

    Håper dette hjelper.

    Mvh Øyvind
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Enig med det Øyvind skriver. Jeg har hatt både DM 2/6 og DM 2/7.
    I mitt rom fungerte 2/6 best. Jeg angret på at jeg lot 2/6 gå til fordel for 2/7.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bør vel også nevne at jeg har B&W DM685 nå, er DM 2/6 og 2/7 bedre? Jeg har kommet frem til at B&W-ene mangler litt liv/sjel/sprut/moro.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg bør vel også nevne at jeg har B&W DM685 nå, er DM 2/6 og 2/7 bedre? Jeg har kommet frem til at B&W-ene mangler litt liv/sjel/sprut/moro.

    Bedre? Hvis du er ute etter de kriteriene du ser etter tenker jeg i baner av Klipsch. Får vel ikke så mye sjel der, men de andre vil jeg påstå.

    Men jeg savnet ikke noe hiv og hoi med 2/6. De spilte MYE større enn hva man tror. Informative uten å bli påtrengende.
    Trenger som alle Dyns en del futt for å åpne sitt potensiale. Har bare sporadisk hørt DM685. Men har eid gamle DM 601, 602 og 603.
    Jeg finner DM 2/6 minst like god. Men alt bunner jo ut i egen preferanse for lyd.

    Nå koster ikke DM 2/6 skjorten. Så jeg ville deponert på et demo-par. Hvorfor demo par? For de er ferdig innspilt. Det er stor forskjell
    på helt nye og innspilte Dynaudio. Så for å få rett førsteinntrykk ville jeg enten kjøpt brukt eller deponer/hjemlån på demopar.

    Mvh Øyvind
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Takk for mer info :)
    Klipsch har jeg aldri hatt noe sans for så det utgår men skal se om jeg kan få lånt hjem noe og prøve selv.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Var selv imponert over D/M 2-6 mye lyd for pengene. Excite 12 hørte jeg i butikk å ble overrasket den er nå også kommet i ny utgave x-14 det burde være spennende om man ikke trenger store høyttalere.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja fra det jeg hørte av Exite på Soundgarden var det bra. Nå hørte jeg 2/7, X16 og Focus 160. Man får mer av samme kaken jo lengre opp på stigen man går. Soundgarden har litt vel dempet rom for små stativhøyttalere. Så følte ikke jeg fikk skilt de like godt fra hverandre som jeg evt ville gjort hjemme hos meg selv. Men hørte kvaliteten steg etterhvert. Men DM serien, spesielt 2/6, etter min mening, har mye av de samme egenskaper som sine dyrere brødre. Et godt valg for mindre rom uten tvil. Jeg ville klart gått for Focus 160. Som jeg har gjort nå. Der får man mye for pengene så sant elektronikken kan matche dem. Men lykke til med jakten :)

    Mvh Øyvind
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Focus 160 har jo også litt waveguide som hjelper noe på spredningskontroll. Ikke dumt.
     

    Valon

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    43
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan er de rimelige stativerne fra Dynaudio? Tenker på DM 2/7 og Exite under 10k. Forsterker er en Hegel H80 i et lite rom 22m2, musikken er det meste unntatt danseband og trenger ikke ekstremt lydtrykk. Har også en Velodyne 12" sub.
    Ville vurdert den nye X14. Den er fantastisk bra! har bra med detaljer, og er en gøyal høyttaler! ellers ville jeg absolutt vurdert 2/7. Har selv eid X12, og nylig vært og lytta til X14. Den var DEILIG! Du kan også tråle brukten for en Focus 140.

    Hegel H80 er en fantastisk bra Match til Dynaudio Stativhøyttalere, dog skal du på fokus serien kan det bli "litt spinkelt". Har tidligere kjørt H300 på Focus160. Uansett, på H80 ville jeg gått for X12/14, eller DM2/6-7.

    Du kan ikke bomme :) men pass på å ha ok kabling.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg har selv Focus 160. En høyttaler jeg er veldig fornøyd med. Syntes den er en fantastisk stativ høyttaler som gir god valuta for pengene. De synger som engler matet med ca 60w klasse A :cool:
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Frister å teste ut nye Exite X 14 ! Har X 12 nå, og er meget impnert over hvor godt den spiller, så hvis X 14 er enda bedre begynner det å bli veldig morsomt. Har hatt 1.3SE S1.4 Focus 110 to ganger Focus 140 og Focus 160 Audience 42 og 52, og nå altså X 12.

    Destiny..:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da kom Dynaudio Focus 160 endelig frem med posten. Helt fra nord i landet. Men den som venter på noe godt............ :)

    Kun fått lyttet 3-4 timer, men førsteinntrykket er MEGET bra. I forhold til mine gamle Contour S1.4 spiller de hvertfall ikke
    dårligere. Kan kanskje antyde at bassen ikke er fullt like kjapp og definert som i Contour S1.4.

    Vil si den største fordelen Focus 160 har er en magisk mellomtone. Herlig :) Disse falt virkelig i smak i min stue og mitt oppsett.

    Endelig en lyd jeg er fornøyd med igjen.

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med noen flotte høyttalere ;)
    Sitter selv nå å lytter til Focus 160.
    Ja de er utrolig bra. De spiller bedre enn prisen tilsier. Men jeg tror ikke noen bør prøve å matche disse med rimelig elektronikk. Da får man hvertfall lyden deretter. Syns det spiller langt over prisen de selges for.

    Jeg angrer ikke et sekund på dette kjøpet

    Mvh Øyvind
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Gi høyttalerne noen gode timer med innspilling. De blir ikke dårligere :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De er fra 2011 og brukte, så de trenger nok ingen innspilling sånn som nye gjør. MEn hvor mye de er brukt før jeg kjøpte dem er usikkert da selger hadde høyttalere fra før.

    Men har nå fått hørt enda mer og det er bare helt herlig lyd i dem. Har fått guffet litt på også. Da åpner lyden seg enda mer og bassen sitter bedre.
    Blir mer kontant og fast. De spiller bokstavlig talt som gulvstående høyttalere :)

    Så min fasinasjon fra demoen på Soundgarden for et års tid siden er fortsatt opprettholdt etter de kom inn i stua her.

    Men det e jo flott det :)

    Kan trygt anbefales for dem som ønsker høyttaler med high end lyd til overkommelig pris og fantastisk ytelse i forhold til størrelse.

    Jeg gir dem karakter 9,5 av 10. Pga INGEN høyttaler er PERFEKT.

    Dynaudio-hilsen fra Øyvind
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg ville sagt de får 10/10 med tanke på pris. Hørte c-1 på soundgarden med Hegel sitt topp oppsett og syntes 160 er tett på med riktig forsterkere. Eneste som har satt begge i skyggen er SP-25
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja det er det jeg sier. Med riktig match. Men det er der det ofte begynner å koste penger så det holder.

    Hos meg er de tilnærmet perfekt. En anelse mer frempå i øvre mellomtone enn Contour S1.4 jeg hadde.

    Ikke plagsomt, men noen ganger stikker dette litt ut fra resten. Derfor per nå 9.5 av 10 hos meg.

    Jeg hadde hell med H200 på S1.4 så kunne vært moro å høre disse på noe Hegel også. Så var det gjort liksom :)

    Men jo til prisen er disse høyttalerne et udiskutabelt kupp.

    Mange av selgerne hos Soundgarden butikker rundt om har faktisk disse som hjemmehøyttalere. Det bør jo si litt også.
    De har da mulighet til å høre på "alt" de har inne. Og velger da Focus 160. Det syns jeg sier litt. Behøver selvsagt ikke bety
    all verden. Men jeg velger å holde en knapp på at de må ha mye kvalitet per krone ;) Noe de har og :)

    Mvh Øyvind
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Nå er jo Focus 160 en av de nyeste modellene med den skrånede kassedesign go nyutviklet diskant som skal stamme fra Esotar2, så sånn sett gir de vel mye valuta for pengene. De spiller med rette forsterker åpent detaljert og gir bass som en gulvstående. Har ikke hørt de i kombinasjon med Hegel hjemme så vil ikke uttale meg på det punktet...
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    cc9345950f80b718bb7eecb14ec8a671.jpg

    Jeg har endt opp på disse lekre småtassene igjen, Dynaudio Focus 110. Det er nok den Dynaudio høyttalern jeg har hatt størst følelser for, og jeg har jo som sagt hatt en del : 1.3SE- S 1.4 - audience 52 og 42 - Focus 140 og 160 og 110 to ganger før, så dette blir tredje settet med 110 ;)

    Destiny..:)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Vis vedlegget 229301
    Jeg har endt opp på disse lekre småtassene igjen, Dynaudio Focus 110. Det er nok den Dynaudio høyttalern jeg har hatt størst følelser for, og jeg har jo som sagt hatt en del : 1.3SE- S 1.4 - audience 52 og 42 - Focus 140 og 160 og 110 to ganger før, så dette blir tredje settet med 110 ;)

    Destiny..:)
    Skjønner deg... De ligner litt på mine gamle Contour 1,1....
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Vis vedlegget 229301
    Jeg har endt opp på disse lekre småtassene igjen, Dynaudio Focus 110. Det er nok den Dynaudio høyttalern jeg har hatt størst følelser for, og jeg har jo som sagt hatt en del : 1.3SE- S 1.4 - audience 52 og 42 - Focus 140 og 160 og 110 to ganger før, så dette blir tredje settet med 110 ;)

    Destiny..:)
    Skjønner deg... De ligner litt på mine gamle Contour 1,1....
    Hei,hva er det med 110 som gjør at du liker de bedre enn feks.140 og 160?
    Jeg spør fordi jeg er på jakt etter noen gode stativhøttalere og Dynaudio frister(har hatt et par før).
     
    S

    SAH

    Gjest
    Produseres Dynaudio Focus 110 fortsatt, eller er de kun tilgjengelig på bruktmarkedet?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Produseres Dynaudio Focus 110 fortsatt, eller er de kun tilgjengelig på bruktmarkedet?
    110 og 140 er ute av produksjon, så 110 er vel kun å finne på bruktmarkedet desverre. En helt fantastisk god liten høyttaler i de rette omgivelsene,

    Destiny..:)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 229301
    Jeg har endt opp på disse lekre småtassene igjen, Dynaudio Focus 110. Det er nok den Dynaudio høyttalern jeg har hatt størst følelser for, og jeg har jo som sagt hatt en del : 1.3SE- S 1.4 - audience 52 og 42 - Focus 140 og 160 og 110 to ganger før, så dette blir tredje settet med 110 ;)

    Destiny..:)
    Skjønner deg... De ligner litt på mine gamle Contour 1,1....
    Hei,hva er det med 110 som gjør at du liker de bedre enn feks.140 og 160?
    Jeg spør fordi jeg er på jakt etter noen gode stativhøttalere og Dynaudio frister(har hatt et par før).
    Førstmå jeg si at 110 er den klart flotteste av dem utseendemessig. Og her hos meg så er de så tett på 160, men med mindre problemer i bassen, 160 hadde på noen innspillinger litt fet bass selv om jeg lukka portene.

    De spiller med en innsikt og oppløsning som er fantastisk god, helt på høyde med 140 syns jeg, men noen prosent bak 160, men ikke mye. Formen på kabinettet kommer mye mere til sin rett på 110, og det gjør at den blir et lite smykke å ha på stativet og gir meg en stooor eierglede.

    Destiny..:)
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Hei,ja de ser meget bra ut,er klar over at det kan bli "problemer" med bassen på litt større høyt.når de står i en vanlig stue der plaseringen ikke blir optimal.Takk for svar,satser på å skaffe et par,får se hvilken modell.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ser det er litt liv her enda :) Går i rykk og napp ;)

    Grattis med Focus 110 igen. Har hørt 110A, med forsterker. De spilte meget bra.
    Vurderte dem en gang og kun bruke Hegel HD20 som Pre til dem. Tror det ville fungert OK.

    Jeg har nå kjøpt meg en Hegel H200 igjen på brukten. Den havner i posten i min retning i kveld.

    Jeg hadde god hell med Hegel H200 på mine Dynaudio Contour S1.4, så jeg antar de funker godt med Focus 160 som jeg
    har nå også. Hvis ikke, noe jeg ikke tror, havner den på brukten igjen :)

    Så mitt Primare sett med Pre30 og A33.2 er lagt ut for salg..... Hint hint :) Spiller kjempegodt dette også, men har
    lyst å teste ut Hegel igjen.

    Er forresten MEGET godt fornøyd med Focus 160. De spiller bra på alt jeg forer dem med. Allsidige godsaker ;)

    Mvh Øyvind
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt både S1,4 og 160 og syns begge to var glimrende høyttalere. Opplevde vel her hos meg at S1.4 var litt mer "nøytral" mens 160 hadde litt mer varme i lyden.

    110 er utrolig tett på 160 da, men med litt mindre tyngde i bunn. Har aldri testa Hegel som forsterker her hos meg, men har hørt Hegel H 200 på S 1.4 i butikk og det låt bra det. Men jeg Hegel CDP 4A som Cd spiller og er veldig fornøyd med den.

    Destiny..:)
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Hei er det noen som er plaget med skarp diskant og harde ssssssss lyder på Dynaudioene.Tror det ikke men er det noen av modellene som er ekstra ømfintlige for denne tusseskapen?Event.forsterkere en bør unngå?:)
     

    Valon

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    43
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hei er det noen som er plaget med skarp diskant og harde ssssssss lyder på Dynaudioene.Tror det ikke men er det noen av modellene som er ekstra ømfintlige for denne tusseskapen?Event.forsterkere en bør unngå?:)
    Ville holdt meg til forsterkere med en god deilig lyd; Hegel, Bladelius ... er mine to beste anbefalinger. Ville styrt unna primare.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Dette var et større problem i gamle dager, men problem med øvre mellomtone/diskant er et typisk tegn på for lite forsterkerkrefter hos Dynaudio.
    Det varierer litt fra modell til modell hvor tungdrevne de er, altså hvor mye krefter som skal til.
    Det går ikke an å gi noe fasitsvar på dette, men jeg ha en sterk mistanke om at de billigere modellene opp til og med Focus serien er mer lettdrevet enn Contour og Confidence. Jeg vil også tippe at små stativmodeller som f.eks Focus 110 er mye mer lettdrevet enn store gulvstående.

    Contour S1,4 fungerte hos meg ikke noe særlig på forsterkere som den integrerte Hegel H300 eller McIntosh 275 med sine 75 rørwatt. Bass og diskant forsvant og man fikk problemer med en litt kilen overgang mellomtone/diskant. Man fikk problemer som man trodde skyldes dårlige innspillinger, men det var altså avspilleren som var problemet.
    Gikk man opp på Hegel H20 eller 2x McIntosh 275 kjørt som monoblokker, ble problemet i diskant borte, men man fikk ikke høre hvor utrolig gode disse høyttalerne var før jeg koblet inn råskinnet darTZeel CTH-8550... Da fikk man dynamikk, futt og fart av en helt annen verden, spesielt i bassen. Utrolig bra.:cool:
    Så min konklusjon med Contour er at de er meget gode, men krever høy kvalitet for å skinne slik de fortjener.
    Contour 1,1 var derimot forholdsvis lettdrevet, noe som skyldes bla et mindre basselement på 5,5 tommer.

    Men som før sagt så tror jeg at f.eks Focus og X serien er mye mindre krevende og vil derfor spille bedre med billigere forsterkere.

    Regelen er ihvertfall grei:
    Har man et Dynaudio-anlegg som er kilen i diskanten, kjøp bedre forsterker....

    Hei er det noen som er plaget med skarp diskant og harde ssssssss lyder på Dynaudioene.Tror det ikke men er det noen av modellene som er ekstra ømfintlige for denne tusseskapen?Event.forsterkere en bør unngå?:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn