Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har fået spillet lidt på C60 og de begynner vel at gå sig til nu.

    Vi har desuden haft muligheten for at prøve disse ud i lidt forskjellige anlegg kombinationer.

    0610EE63-D369-4AE0-BA78-7365093F0631.jpg


    Marantz PM10 er en av dem der er blevet benyttet.

    Vis vedlegget 467318

    5E8B4FE7-EF60-4BCA-B70D-9AF460A234E6.jpg


    EBE77715-CBF1-406E-9B85-EF66C739EFDE.jpg


    F0E6A0E6-A0BD-4D54-968F-62966C00CDC4.jpg


    Endvidere har vi haft Hegel 360 i kombination m P30 kørt i Dac modus.
    Denne kombi nation blev der ikke taget bilder fra. Desværre,
    Umiddelbar synes jeg godt om Hegel , og der ligger helt fast at 360 nok er i topsiktet vedrørende forsterkere i 40 kilo klassen.
    Dette udsagn sad svært langt inde, da undertegnede for 10 år siden hørte en Hegel kombination m et par System audio høytaler koblet op med Nordost kabler, og det resultat var mildt sagt, ikke bra.
    Men ting har flyttet sig og 360 spiller bra og har tilstrekkelig effekt til at drive de fleste Høytalere..

    Marantz

    319CBB78-ACF6-4B85-9A83-E1A62D373475.jpg


    Denne er lidt vanskeligere at beskrive.
    Den ser sku godt ud og bygge kvaliteten er i Top. Og så er det det med lydgengivelsen.

    Den spiller ikke, som nogen anden forsterker teknologi, undertegnede har hørt tidligere.
    Det vil sige, at den lyder hverken av Transistorer , Rør, eller noget midt imellom.
    Den lyder for den sags skyld heller ikke som Digital forsterkerne fra Devialet.

    Den spiller med en ro og og kontroll som er special, og giver en bra insigt i special store Orkestre stykker, samtidig som undertegne øre ikke finder gengivelsen helt lineær.
    Denne gengivelse kan være svært vanedannende, i rette kombination, Jeg personlig synes om denne Lydgengivelse, mens en kamerat som til vanlig spiller på Diablo, var Knap så begeistret.
    Altså krever det at du lytter på denne i kombination m resten av opsettet som skal benyttes, da den nok vil dele lytterne op i forskjellige grupperinger med hensyn til begeistring.

    Her har vi det vanlige opset.

    9BC6595E-CC86-45D3-A4F2-4A8AF1B257E7.jpg


    Med Høytaler kabler ???, med en lidt special historie, Faktisk er det set no 2 som her er blevet anskaffet, da jeg tidligere solgte det første set, efter at ha blevet inpreneret av Kabel debatten over tid.
    Men blev i etterkant blevet klar over, at salg av disse måtte skyldes en form for utilregnelighet i gjerning øyeblikket.
    Så resutatet er at vi har måtte til at gen investere i et set igen.;)

    048CACF9-55B5-42E7-B2A0-10A9D5D10C0C.jpg


    Det har været lidt meget frem og tilbage, men det korte og lange er at Gryphon Atilla m Riaa bliver stående. Da denne kombination overalt spiller i en klasse for sig, som efter min mening gør at de andre ikke når helt i mål.

    Fremtiden?

    Kansje en endnu kraftige model fra Gryphon, eller hva med en eller to kolosser fra McIntosh., hvem ved, men C60 bliver stående.

    0610EE63-D369-4AE0-BA78-7365093F0631.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Flott sammendrag. Kjekt å lese om dine inntrykk av ulik elektronikk :) Virker som du liker C60 uansett ;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Flott sammendrag. Kjekt å lese om dine inntrykk av ulik elektronikk :) Virker som du liker C60 uansett ;)
    Tak, Ja C60 Spiller flot, og ganske lineær, falder vel omkring 2 db i frekvens fra bassen til diskanten, så de har ikke den fest pukkel i bassen som foreksempel de gamle B&W 801 havde,med deres hævning av bassen på rund 5 db i frekvens området under 100 Hz, hvilket medvirket til et imponerende SLAM på visse inspilninger.

    På den anden side er fordelen at det er væsenlig lettere at plassere C60 i rommet, hvor 801, erne helst skulle stå frit fra alle veggene i rommet for ikke at mudre det hele til.

    Og diskanten på C60 er langt bedre end det hva jeg oplever m B&W, men mange som foretrekker Rock, og lidt mere moderne Musikk, vil kansje foretrekke lidt mere Fress og slam.

    I sidste ende bliver det jo lidt op til ens person lige smag, men c60 er en neutral og veldig kapabel høytaler som spiller alle sjangre.

    Den trenger dog en velspillende, samt strøm og effekt kapabel forsterker, for at blomstre.

    Mvh.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Rent lydmessig høres dem ut som gode musikkformidlere. Noen sier den nye C20 serien kan være litt mere frempå i toppen enn f.eks eldre modeller med Esotar2 diskant. Hvordan opplever du du dem? Kan de være analytiske?

    Jeg kan godt tenke meg de liker effekt. Er min erfaring fra Dynaudio også.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Rent lydmessig høres dem ut som gode musikkformidlere. Noen sier den nye C20 serien kan være litt mere frempå i toppen enn f.eks eldre modeller med Esotar2 diskant. Hvordan opplever du du dem? Kan de være analytiske?

    Jeg kan godt tenke meg de liker effekt. Er min erfaring fra Dynaudio også.
    Har hørt C20 i kombi med Hegel Røst 190 og 360. sammen med Nordost kabler og det spilte flot, men vi vi prøvde også at udskifte Nordost kablerne med mine Transparent Ultra mm2 høytalerkabler.

    Han i butikken fik sjok, alt blev større, for frem flere lag i musikken, ect var nogen av de ord som blev brugt, og det var fandens. ;D
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du likte altså godt C20 også da? Nå er jeg litt tvilende til de store forskjeller på kabler, for jeg har ikke hørt noe særskilt forskjell på demo i butikk eller hjemme. Men er jo flott hvis det gjorde slike forandringer med dine kabler og det oppsettet.
    Hvor mye effekt følte du C20 trengte. Siden du hørte både Røst, H190 og H360. Hva var «best» totalt sett til C20?
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Var såvidt innom mine gamle venner i SWSG i Oslo på lørdag og fikk endelig anledning til å lytte litt på Dynaudio Contour C60. Det var en formidabel formidler av detaljer, luft og rom. Bassen var tørr og presis, selvom jeg vet det rommet kutter dypere bass relativt brukalt om man sitter midt i sofaen. Har ikke hørt på Devialet før, men det var jo en flott presentasjon jeg fikk der. Fiffig fjernkontroll, men noget upraktisk med display for volum på toppen og den fjernkontrollen lå ikke spesielt godt i handa, som jeg har vært vant til fra andre forsterkere.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du fikk høre dem med Devialet forsterker? Du likte det du hørte med andre ord? Hva synes du kontra de gamle C1? Du hadde jo det og før? Enig at kontrollen ikke ligger godt i hånden. Er vel designet mest for å bare stå til pynt rett opp og ned på bordet. Så skal man bare så bruke fingertuppene å justere med :) Man må huske det er fransk ;) Jeg kunne ønsker meg et display i volumknotten som viste samme info som displayet på forsterkeren. Det hadde vært digg. For jeg klarer ikke lese mye av det som står på min over 3 meter unna :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Ja det var et flott og veldefinert lydbilde og Devialet sto jo for alt av elektronikk i oppsettet. Det fine med Devialet er jo at man får mye lyd ut av svært lite hardware. C60 er vel det nærmeste jeg har kommet bassen som var i C1 Signature. Begynner jo å bli lenge siden jeg hørt C1, men etter minnet så var det nogen lunde samme presise og tørre bassen.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Du likte altså godt C20 også da? Nå er jeg litt tvilende til de store forskjeller på kabler, for jeg har ikke hørt noe særskilt forskjell på demo i butikk eller hjemme. Men er jo flott hvis det gjorde slike forandringer med dine kabler og det oppsettet.
    Hvor mye effekt følte du C20 trengte. Siden du hørte både Røst, H190 og H360. Hva var «best» totalt sett til C20?
    Sådan general, er det jo sådan at Transparent kablerne, benytter sig av filter teknologi, og ja det høres.

    Men jeg synes faktisk at C20 spilte veldig bra m Røst 190, med Nord ost kabler.
    Om mer udgiften op til 360 svarer sig, er nok lidt avhengi av hvor stort lytte rommet er, samt krav til lydtryk, men 190 spilte veldig bra i det rom jeg hørte denne i Space butikken" Haugesund.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hei. Er Dynaudio Special Forty verdt 20 000kr? Jeg har fått et tilbud til Black Friday, og vurderer denne høyttaleren sammen med Hegel H90.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Focus 160 og Bladelius: Thor mk3 vs.Brage?
    Vil anta Brage er noe mer analog i lyden. Thor Mk 3 har desidert mest krefter. Den komboen må vel bare testes for å få svaret. Jeg vet at Thor3 passer godt til Dynaudio, men har også fått høre av en som nettopp testet Focus 160 med Thor 3 ikke var helt happy. Han hadde Contour også, S3.4 LE. Disse spilte varmere og bedre enn Focus. Jeg husker godt mine Focus 160 sammen med både Hegel H300 og H160 som meget vellykket. Aldri noe skarphet i lyden i toppen. Og Bladelius er kjent for å ha en anelse mer varme i lyden opp mot H300. Så jeg ble litt overrasket der over konklusjonen hans. Dog spilte jeg med Thor 3 på Contour S1.4 LE og C1 selv. H160 på S1.4 LE var knall. Men Thor 3 var en del bedre i mine ører. Så konklusjonen er vel som nevnt at du nesten må teste? Har du kjøpt Brage som lå på finn?
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.200
    Antall liker
    1.429
    Torget vurderinger
    11
    Focus 160 og Bladelius: Thor mk3 vs.Brage?
    Vil anta Brage er noe mer analog i lyden. Thor Mk 3 har desidert mest krefter. Den komboen må vel bare testes for å få svaret. Jeg vet at Thor3 passer godt til Dynaudio, men har også fått høre av en som nettopp testet Focus 160 med Thor 3 ikke var helt happy. Han hadde Contour også, S3.4 LE. Disse spilte varmere og bedre enn Focus. Jeg husker godt mine Focus 160 sammen med både Hegel H300 og H160 som meget vellykket. Aldri noe skarphet i lyden i toppen. Og Bladelius er kjent for å ha en anelse mer varme i lyden opp mot H300. Så jeg ble litt overrasket der over konklusjonen hans. Dog spilte jeg med Thor 3 på Contour S1.4 LE og C1 selv. H160 på S1.4 LE var knall. Men Thor 3 var en del bedre i mine ører. Så konklusjonen er vel som nevnt at du nesten må teste? Har du kjøpt Brage som lå på finn?
    Jeg har hatt Brage før,med andre høyttalere. Likte den godt! Vet bare ikke hvordan den blir med Focus 160. Så har jeg hatt Thor en stund nå på focus og har vært superfornøyd,vil kalle det en gullmatch! Så jeg foretok en byttehandel her med noen kroner min vei fordi jeg trenger pengene,men er redd det kan bli en nedgradering. får se. Tonalt er nok Brage bedre,men jeg syntes den manglet litt skyv i bunn,får det egentlig ikke til å stemme og kan jo bare håpe at det er den håpløst lange innspillingstiden hvor mosfet transistorene i fortrinnet trenger tid på seg,vet ikke så mye om slikt,men har blitt fortalt at bladelius selv hevdet dette. så er det sånn kan det hende den sparker bedre fra seg med tiden. at den er god er det ihvertfall ikke tvil om,Hi Rex likte den jo fanden meg bedre enn Devialet 200!
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei. Er Dynaudio Special Forty verdt 20 000kr? Jeg har fått et tilbud til Black Friday, og vurderer denne høyttaleren sammen med Hegel H90.
    Fått pakketilbud med H90 og Forty? 20k nytt kan vel ikke sies å være dårlig :)
    Men så er spørsmålet om du liker lyden av dette. Fått hørt det?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Focus 160 og Bladelius: Thor mk3 vs.Brage?
    Vil anta Brage er noe mer analog i lyden. Thor Mk 3 har desidert mest krefter. Den komboen må vel bare testes for å få svaret. Jeg vet at Thor3 passer godt til Dynaudio, men har også fått høre av en som nettopp testet Focus 160 med Thor 3 ikke var helt happy. Han hadde Contour også, S3.4 LE. Disse spilte varmere og bedre enn Focus. Jeg husker godt mine Focus 160 sammen med både Hegel H300 og H160 som meget vellykket. Aldri noe skarphet i lyden i toppen. Og Bladelius er kjent for å ha en anelse mer varme i lyden opp mot H300. Så jeg ble litt overrasket der over konklusjonen hans. Dog spilte jeg med Thor 3 på Contour S1.4 LE og C1 selv. H160 på S1.4 LE var knall. Men Thor 3 var en del bedre i mine ører. Så konklusjonen er vel som nevnt at du nesten må teste? Har du kjøpt Brage som lå på finn?
    Jeg har hatt Brage før,med andre høyttalere. Likte den godt! Vet bare ikke hvordan den blir med Focus 160. Så har jeg hatt Thor en stund nå på focus og har vært superfornøyd,vil kalle det en gullmatch! Så jeg foretok en byttehandel her med noen kroner min vei fordi jeg trenger pengene,men er redd det kan bli en nedgradering. får se. Tonalt er nok Brage bedre,men jeg syntes den manglet litt skyv i bunn,får det egentlig ikke til å stemme og kan jo bare håpe at det er den håpløst lange innspillingstiden hvor mosfet transistorene i fortrinnet trenger tid på seg,vet ikke så mye om slikt,men har blitt fortalt at bladelius selv hevdet dette. så er det sånn kan det hende den sparker bedre fra seg med tiden. at den er god er det ihvertfall ikke tvil om,Hi Rex likte den jo fanden meg bedre enn Devialet 200!
    Skulle visst at du ville selge Thor 3. Da hadde jeg nok kjøpt den. Du får oppdatere hva konklusjonen er på forskjellen på dine Focus når du mottar Brage. Kan jo bli morsomt å høre resultatet :) Det angående Devialet tror jeg evt blir match og egen preferanse. For min del ble det byttet ut McIntosh med en Devialet 120. For den var en god del bedre i mine ører. Min 130 nå er ikke noe dårligere. Hvordan den er på dyrere Dynaudio har jeg ikke fått testet enda. Funker bra på DM 2/6, men det gjorde også Hegel H90. Men jeg VET Thor 3 var knall på Contour og Confidence ;)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hei. Er Dynaudio Special Forty verdt 20 000kr? Jeg har fått et tilbud til Black Friday, og vurderer denne høyttaleren sammen med Hegel H90.
    Fått pakketilbud med H90 og Forty? 20k nytt kan vel ikke sies å være dårlig :)
    Men så er spørsmålet om du liker lyden av dette. Fått hørt det?
    Nei, jeg har ikke fått hørt kombinasjonen og det var egentlig derfor jeg tenkte det var best å spørre her.

    Jeg likte i grunnen lyden av H80 og ikke minst av H160 (ikke H300 - for teknisk/mekanisk/"sjelløs" i lyden for min del), men har forstått det slik at H90 kanskje er enda glattere i toppen og kanskje enda "gøyere" rytmisk enn forgjengerne. Det samme gjelder omtalen av Forty hos What Hifi:

    https://www.whathifi.com/dynaudio/special-forty/review

    som omtaler høyttalerne som både rytmiske og dynamiske, mens andre beskriver dem som "silkemyke" i toppen. Det er akkurat det ørene mine trenger. Alternativt blir det Kef LS50W, et høyttalermerke som vanligvis har en annen lydsignatur enn Dynaudio.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei. Er Dynaudio Special Forty verdt 20 000kr? Jeg har fått et tilbud til Black Friday, og vurderer denne høyttaleren sammen med Hegel H90.
    Fått pakketilbud med H90 og Forty? 20k nytt kan vel ikke sies å være dårlig :)
    Men så er spørsmålet om du liker lyden av dette. Fått hørt det?
    Nei, jeg har ikke fått hørt kombinasjonen og det var egentlig derfor jeg tenkte det var best å spørre her.

    Jeg likte i grunnen lyden av H80 og ikke minst av H160 (ikke H300 - for teknisk/mekanisk/"sjelløs" i lyden for min del), men har forstått det slik at H90 kanskje er enda glattere i toppen og kanskje enda "gøyere" rytmisk enn forgjengerne. Det samme gjelder omtalen av Forty hos What Hifi:

    https://www.whathifi.com/dynaudio/special-forty/review

    som omtaler høyttalerne som både rytmiske og dynamiske, mens andre beskriver dem som "silkemyke" i toppen. Det er akkurat det ørene mine trenger. Alternativt blir det Kef LS50W, et høyttalermerke som vanligvis har en annen lydsignatur enn Dynaudio.
    Her inne er det bruker poss som har «best» erfaring der siden han sitter på akkurat denne komboen. Selv likte jeg godt H90. Dog manglet den en del opp mot Devialet 130. Noe som bare skulle mangle sånn sett. Men den gjorde mye riktig syns jeg. Den hadde bedre sammenheng i lyden enn H80. Som noen nevner våknet den ikke til live før man skrudde litt opp. Noe alle Hegel har som kjennetegn i mine ører. Så jeg likte den best på volum over 45. At det uansett er en fin kombo, ja. Dog kan du finne tilsvarende og gjerne enda bedre høyttalere og forsterker til prisen som jeg antar å ligge på ca 30k som pakke? Brukt såklart. Hva har du evt hørt av Dynaudio før som du har likt?
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hei. Er Dynaudio Special Forty verdt 20 000kr? Jeg har fått et tilbud til Black Friday, og vurderer denne høyttaleren sammen med Hegel H90.
    Fått pakketilbud med H90 og Forty? 20k nytt kan vel ikke sies å være dårlig :)
    Men så er spørsmålet om du liker lyden av dette. Fått hørt det?
    Nei, jeg har ikke fått hørt kombinasjonen og det var egentlig derfor jeg tenkte det var best å spørre her.

    Jeg likte i grunnen lyden av H80 og ikke minst av H160 (ikke H300 - for teknisk/mekanisk/"sjelløs" i lyden for min del), men har forstått det slik at H90 kanskje er enda glattere i toppen og kanskje enda "gøyere" rytmisk enn forgjengerne. Det samme gjelder omtalen av Forty hos What Hifi:

    https://www.whathifi.com/dynaudio/special-forty/review

    som omtaler høyttalerne som både rytmiske og dynamiske, mens andre beskriver dem som "silkemyke" i toppen. Det er akkurat det ørene mine trenger. Alternativt blir det Kef LS50W, et høyttalermerke som vanligvis har en annen lydsignatur enn Dynaudio.
    Her inne er det bruker poss som har «best» erfaring der siden han sitter på akkurat denne komboen. Selv likte jeg godt H90. Dog manglet den en del opp mot Devialet 130. Noe som bare skulle mangle sånn sett. Men den gjorde mye riktig syns jeg. Den hadde bedre sammenheng i lyden enn H80. Som noen nevner våknet den ikke til live før man skrudde litt opp. Noe alle Hegel har som kjennetegn i mine ører. Så jeg likte den best på volum over 45. At det uansett er en fin kombo, ja. Dog kan du finne tilsvarende og gjerne enda bedre høyttalere og forsterker til prisen som jeg antar å ligge på ca 30k som pakke? Brukt såklart. Hva har du evt hørt av Dynaudio før som du har likt?
    Viktige innvendinger! Jeg likte ikke Dynaudio Audience 42 (solgt etter ei uke) og heller ikke Devialet (eide både 120 og 200). Det som er viktig for meg, er trøkk, dynamikk og rytmikk. Detaljer, analyse og pågående øvre mellomtone og diskant er helt uaktuelt. Har brukt JBL i ulike varianter som et kompromiss mellom rocka høyttalere og noe raffinement.

    Mitt problem med Hegel er at jeg sjelden eller aldri spiller under volum 57-60, og Hegel har en tendens til å bli for skarp når volumet går opp. Hm, kanskje jeg må prøve de nevnte KEF likevel :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Nei, jeg har ikke fått hørt kombinasjonen og det var egentlig derfor jeg tenkte det var best å spørre her.

    Jeg likte i grunnen lyden av H80 og ikke minst av H160 (ikke H300 - for teknisk/mekanisk/"sjelløs" i lyden for min del), men har forstått det slik at H90 kanskje er enda glattere i toppen og kanskje enda "gøyere" rytmisk enn forgjengerne. Det samme gjelder omtalen av Forty hos What Hifi:

    https://www.whathifi.com/dynaudio/special-forty/review

    som omtaler høyttalerne som både rytmiske og dynamiske, mens andre beskriver dem som "silkemyke" i toppen. Det er akkurat det ørene mine trenger. Alternativt blir det Kef LS50W, et høyttalermerke som vanligvis har en annen lydsignatur enn Dynaudio.
    Her inne er det bruker poss som har «best» erfaring der siden han sitter på akkurat denne komboen. Selv likte jeg godt H90. Dog manglet den en del opp mot Devialet 130. Noe som bare skulle mangle sånn sett. Men den gjorde mye riktig syns jeg. Den hadde bedre sammenheng i lyden enn H80. Som noen nevner våknet den ikke til live før man skrudde litt opp. Noe alle Hegel har som kjennetegn i mine ører. Så jeg likte den best på volum over 45. At det uansett er en fin kombo, ja. Dog kan du finne tilsvarende og gjerne enda bedre høyttalere og forsterker til prisen som jeg antar å ligge på ca 30k som pakke? Brukt såklart. Hva har du evt hørt av Dynaudio før som du har likt?
    Viktige innvendinger! Jeg likte ikke Dynaudio Audience 42 (solgt etter ei uke) og heller ikke Devialet (eide både 120 og 200). Det som er viktig for meg, er trøkk, dynamikk og rytmikk. Detaljer, analyse og pågående øvre mellomtone og diskant er helt uaktuelt. Har brukt JBL i ulike varianter som et kompromiss mellom rocka høyttalere og noe raffinement.

    Mitt problem med Hegel er at jeg sjelden eller aldri spiller under volum 57-60, og Hegel har en tendens til å bli for skarp når volumet går opp. Hm, kanskje jeg må prøve de nevnte KEF likevel :)
    Hmm. Ikke lett. Hvor stort er rommet ditt? Jeg følte at Contour S1.4 LE var litt kjappere i vendingen og litt mer lettbeint enn f.eks C1. Så et par slike ville gjerne vært vel så greit? Eller S3.4 LE. Det første jeg tenkte når du beskriver lyden du leter etter er faktisk System Audio Explorer Master. Gjerne med McIntosh amp. Evt Primare. Hadde et par sammen med Thor Mk3 med godt hell. De spilte oppe blandt 3 topp hos meg. De var bare dessverre ørlite for store til rommet mitt. Hadde jeg hatt høyere under taket og kanskje 5 kvm mer så hadde jeg nok beholdt de. Sjekk ut et brukt par slike....
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har hørt lidt på Hegel 90, 190, og 360, og ville umiddelbar have valgt 190 til special forty, og 360 til C20 vis vi prater Hegel, Dynaudio kombi.

    Har også hørt de Nye Hegel forsterkere på Klips 280 et eller andet, og blev lidt overrasket på hvor bra det egentligt gik klangmessig, og Hegel forsterkerne havde viderlig styr på Bas enhederne når man ga lidt på.
    Kansje det var årsagen til at det faktisk blev lidt gøy og moro.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er der noe som er i eie av et par Confidence C2 Platinum ?
     
    Sist redigert:

    mju

    Medlem
    Ble medlem
    03.07.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Dynaudio Emit M20 på vei i posten når de endelig kom på et aldri så lite tilbud.

    Så var det forsterker. Noen tips her? Ønsker ikke å tømme lommeboka, men etter litt googling kan det vel se ut som jeg har kjøpt katta i sekken med tanke på å finne en rimelig forsterker som kan drive Emit M20.

    Noen mente tidligere i denne tråden at Hegel H80 kunne drive disse. Må i så fall ut på bruktmarkedet.

    Tips mottas med takk. Om forsterkeren blir for dyr kan jeg alltids returnere M20 og gå for feks M10.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.926
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Om den Moon Neo 220i fortsatt ligger på torget her så løp og kjøp! Testvinner hos HiFi&Musik. Google. Moon og Dynaudio er GULL. Mere musikk og substans en Hegel på lavt volum. What HiFi anbefaler BTW Forty med storebroren Moon 240i. Det frister en gammel Dynaudio eier det også:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med nye talere. H80 driver Emit20 fint. Og er en rimelig og god forsterker med innebygget dac, samt fin match til Dynaudio. Kan ikke komme på noe bedre forsterker til samme pris. Spesielt brukt.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    dynaudio ambience 72se , er det noen som vet noe om disse? Hva kan de sammenlignes med?
    God lyd?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei

    dynaudio ambience 72se , er det noen som vet noe om disse? Hva kan de sammenlignes med?
    God lyd?
    Hei

    Audience 72 SE antar jeg du mente? De er forgjengeren til DM serien. Så er forsåvidt sammenlignbare med dem.
    DM serien er meget bra til prisen. Hatt og har selv. Audience har jeg ikke hørt selv, men 52 og 42 SE ble vel testet av lyd og bilde for lenge siden. Husker de fikk mye skryt. Men minus for at de likte mye og god effekt, som gjerne fordyret anlegget i forhold til høyttalernes utgangspris.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    dynaudio ambience 72se , er det noen som vet noe om disse? Hva kan de sammenlignes med?
    God lyd?
    Hei

    Audience 72 SE antar jeg du mente? De er forgjengeren til DM serien. Så er forsåvidt sammenlignbare med dem.
    DM serien er meget bra til prisen. Hatt og har selv. Audience har jeg ikke hørt selv, men 52 og 42 SE ble vel testet av lyd og bilde for lenge siden. Husker de fikk mye skryt. Men minus for at de likte mye og god effekt, som gjerne fordyret anlegget i forhold til høyttalernes utgangspris.
    Æ ja.. sikkert ;)

    Hmm.. Doxa har strøm, så der går det fint.
    Heed dac og god rør-pre, så der og går det fint.

    Er det billigste serien? Så Dynaudio selv skrøt av elementer fra de dyrere høyttalerne
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De er nok ikke så dumme de. Bytte med Sonusene dine? 20k hørtes mye ut, men mulig det var så mye. Antar at om du liker Dynaudio lyden så er de nok ok :) Men opp til deg.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    De er nok ikke så dumme de. Bytte med Sonusene dine? 20k hørtes mye ut, men mulig det var så mye. Antar at om du liker Dynaudio lyden så er de nok ok :) Men opp til deg.
    Nja, tenke på det til helga.
    Har hatt excite 34 nett innom før jeg fant ut jeg måtte ha ny pre og dac.
    Men tenker at kostet de f.eks 7000 så er lydkvaliteten for dårlig for meg, men tja 15-20 så er de nok ok?

    Så noen på avforum foreslo de til en fyr og at de lå på brukten her inne til 12, så da kostet de vel litt
     
    Sist redigert:

    mju

    Medlem
    Ble medlem
    03.07.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Dynaudio Emit M20 på vei i posten når de endelig kom på et aldri så lite tilbud.

    Så var det forsterker. Noen tips her? Ønsker ikke å tømme lommeboka, men etter litt googling kan det vel se ut som jeg har kjøpt katta i sekken med tanke på å finne en rimelig forsterker som kan drive Emit M20.

    Noen mente tidligere i denne tråden at Hegel H80 kunne drive disse. Må i så fall ut på bruktmarkedet.

    Tips mottas med takk. Om forsterkeren blir for dyr kan jeg alltids returnere M20 og gå for feks M10.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
    Flere tips ønskes.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De er nok ikke så dumme de. Bytte med Sonusene dine? 20k hørtes mye ut, men mulig det var så mye. Antar at om du liker Dynaudio lyden så er de nok ok :) Men opp til deg.
    Nja, tenke på det til helga.
    Har hatt excite 34 nett innom før jeg fant ut jeg måtte ha ny pre og dac.
    Men tenker at kostet de f.eks 7000 så er lydkvaliteten for dårlig for meg, men tja 15-20 så er de nok ok?

    Så noen på avforum foreslo de til en fyr og at de lå på brukten her inne til 12, så da kostet de vel litt
    Vil ikke si at det nødvendigvis er dårligere enn Exite serien. Hadde selv X34 her. Ble ikke imponert. Men Exite har ikke fenget meg da de har vært en smule mer frempå og noe slankere i lyden enn f.eks Focus serien. Også DM serien følte jeg spilte «bedre» enn Exite. Fyldigere og mer Dynaudio i lyden jeg kjenner igjen fra de andre seriene. Har du hatt Focus 160 i hus f.eks?
    Med riktig forsterker spiller disse imponerende stort og fyldig og med en bass som gulvstående ofte ikke kan hamle opp med.
    Ligger jo et par 160 her på Torget til en ok pris. Sjekk ut dem :) Kan ikke sammenlignes med Exite. Mener jeg. Hatt selv alt fra DM til Confidence. Så føler jeg har litt grunnlag for å mene litt om lyden i disse ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dynaudio Emit M20 på vei i posten når de endelig kom på et aldri så lite tilbud.

    Så var det forsterker. Noen tips her? Ønsker ikke å tømme lommeboka, men etter litt googling kan det vel se ut som jeg har kjøpt katta i sekken med tanke på å finne en rimelig forsterker som kan drive Emit M20.

    Noen mente tidligere i denne tråden at Hegel H80 kunne drive disse. Må i så fall ut på bruktmarkedet.

    Tips mottas med takk. Om forsterkeren blir for dyr kan jeg alltids returnere M20 og gå for feks M10.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
    Flere tips ønskes.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
    Vært ok med en makspris du kan sette av i forsterker? Må den ha dac innebygget f.eks? Lettere å gi deg anbefaling da :)
     

    mju

    Medlem
    Ble medlem
    03.07.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Tenker i området rundt Hegel H80. 7-8000 kr om den hadde vært å få tak i til nypris. Selvsagt billigere brukt.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    De er nok ikke så dumme de. Bytte med Sonusene dine? 20k hørtes mye ut, men mulig det var så mye. Antar at om du liker Dynaudio lyden så er de nok ok :) Men opp til deg.
    Nja, tenke på det til helga.
    Har hatt excite 34 nett innom før jeg fant ut jeg måtte ha ny pre og dac.
    Men tenker at kostet de f.eks 7000 så er lydkvaliteten for dårlig for meg, men tja 15-20 så er de nok ok?

    Så noen på avforum foreslo de til en fyr og at de lå på brukten her inne til 12, så da kostet de vel litt
    Vil ikke si at det nødvendigvis er dårligere enn Exite serien. Hadde selv X34 her. Ble ikke imponert. Men Exite har ikke fenget meg da de har vært en smule mer frempå og noe slankere i lyden enn f.eks Focus serien. Også DM serien følte jeg spilte «bedre» enn Exite. Fyldigere og mer Dynaudio i lyden jeg kjenner igjen fra de andre seriene. Har du hatt Focus 160 i hus f.eks?
    Med riktig forsterker spiller disse imponerende stort og fyldig og med en bass som gulvstående ofte ikke kan hamle opp med.
    Ligger jo et par 160 her på Torget til en ok pris. Sjekk ut dem :) Kan ikke sammenlignes med Exite. Mener jeg. Hatt selv alt fra DM til Confidence. Så føler jeg har litt grunnlag for å mene litt om lyden i disse ;)
    Ikke hatt Fokus nei, bare så vitt hørt Fokus på butikk med Hegel og det låt godt, husker jeg.
    X34 var jo bra sånn sett hos meg det lille tiden jeg prøvde de.
    Men nå har jeg og bedre DAC og Pre så det teller nok litt også nå.

    dynaudio ambience 72se var nå de som er fåreslått i bytte. Så hva sier du?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De er nok ikke så dumme de. Bytte med Sonusene dine? 20k hørtes mye ut, men mulig det var så mye. Antar at om du liker Dynaudio lyden så er de nok ok :) Men opp til deg.
    Nja, tenke på det til helga.
    Har hatt excite 34 nett innom før jeg fant ut jeg måtte ha ny pre og dac.
    Men tenker at kostet de f.eks 7000 så er lydkvaliteten for dårlig for meg, men tja 15-20 så er de nok ok?

    Så noen på avforum foreslo de til en fyr og at de lå på brukten her inne til 12, så da kostet de vel litt
    Vil ikke si at det nødvendigvis er dårligere enn Exite serien. Hadde selv X34 her. Ble ikke imponert. Men Exite har ikke fenget meg da de har vært en smule mer frempå og noe slankere i lyden enn f.eks Focus serien. Også DM serien følte jeg spilte «bedre» enn Exite. Fyldigere og mer Dynaudio i lyden jeg kjenner igjen fra de andre seriene. Har du hatt Focus 160 i hus f.eks?
    Med riktig forsterker spiller disse imponerende stort og fyldig og med en bass som gulvstående ofte ikke kan hamle opp med.
    Ligger jo et par 160 her på Torget til en ok pris. Sjekk ut dem :) Kan ikke sammenlignes med Exite. Mener jeg. Hatt selv alt fra DM til Confidence. Så føler jeg har litt grunnlag for å mene litt om lyden i disse ;)
    Ikke hatt Fokus nei, bare så vitt hørt Fokus på butikk med Hegel og det låt godt, husker jeg.
    X34 var jo bra sånn sett hos meg det lille tiden jeg prøvde de.
    Men nå har jeg og bedre DAC og Pre så det teller nok litt også nå.

    dynaudio ambience 72se var nå de som er fåreslått i bytte. Så hva sier du?
    Jeg tror kanskje du må belage deg på å kanskje ha enda mer effekt med Audience 72 SE. De krever en del mer enn Exite X34.
    Men lydmessig antar jeg de spiller vel så bra hvis jeg skal ta DM serien som nærmeste sammenligning, da de er arvtager til Audience. Hva savner du opp mot de du har? Du må jo nesten bare bestemme selv til slutt. Blir jo dine ører som skal avgjøre :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Tenker i området rundt Hegel H80. 7-8000 kr om den hadde vært å få tak i til nypris. Selvsagt billigere brukt.

    Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
    Da ville jeg hatt litt tålmod å kjøpt H90 når den kommer på brukten. Evt lagt ut ønskes kjøpt. Men man ligger nok på ca 9000 kr da. Men da har du totalt sett en bedre amp enn H80. Samt AirPlay og nyere dac. Hvis du behøver innebygget digitale innganger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn