Høyttalere Dynaudio C1 Signatur brukt eller de nye Contour S1.4LE?

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.907
Antall liker
4.417
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
gratulerer med å vinne over valgets kval ;) og ikke minst flotte høyttalere :) håper de er verdt hele vente uka 8)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
oyvindl85

Kan jeg spørre hva størrelsen på rommet disse skal spille i er ?
Jeg har et middels stort rom. Er 20 kvm. Så jeg har funnet ut at jeg utnytter potensialet i
stativhøyttalere godt i forhold til rommet. Er et fåtall gulvmodeller jeg virkelig har fått til
å spille tilfredsstillende. Dynaudio er meget god på dette å få utnyttet bassen.
Selv stativmodellene spiller med autoritet og tyngde som er ganske forbløffende.
Er det lov å spørre hvorfor du lurer? ;)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
gratulerer med å vinne over valgets kval ;) og ikke minst flotte høyttalere :) håper de er verdt hele vente uka 8)
Takk takk :) Ja håper selv de er verdt å vente på. Så kommer 300+ timer med innspilling. Men det får være en del av kosen med noe helt nytt.
Finishen i valnøtt skal vist være meget lekker og står seg godt mot den mattsorte frontplaten og mine mattsvarte Stand 6.
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
oyvindl85

Kan jeg spørre hva størrelsen på rommet disse skal spille i er ?
Jeg har et middels stort rom. Er 20 kvm. Så jeg har funnet ut at jeg utnytter potensialet i
stativhøyttalere godt i forhold til rommet. Er et fåtall gulvmodeller jeg virkelig har fått til
å spille tilfredsstillende. Dynaudio er meget god på dette å få utnyttet bassen.
Selv stativmodellene spiller med autoritet og tyngde som er ganske forbløffende.
Er det lov å spørre hvorfor du lurer? ;)

Selvfølgelig kan du spørre om det :)


Jeg har vært inne på tanken om å prøve stativhøyttalere i stuen.

Men stuen er ca 50 m2, noe som muligens er litt for stort for stativhøyttalere ?

Pr i dag så står VA høyttalerene mine og spiller sammen med et Hegel oppsett i stuen, men de er planlagt flyttet / byttet til et nytt rom.

Er veldig i tenkeboksen vedr andre høyttalere og elektronikk i stuen, mye pga endring i stereobenk og oppsett, noe som har gitt meg mye mindre plass og utfordringer med lydbildet for de eksisterende Vienna høyttalerene.

PS: Jeg er ikke ute etter "party høyttalere", det har jeg allerede i kjellerstuen der jeg bruker et par med Klipsch RF 62 mk2 til fest :)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Ut fra dstørreslen er det jo helt i grenseland for hvilken bass du kan få. Men om nødvendig kan det spes på
med en lukket sub med kraftig forsterker. Den vil kunne spille litt mer kontant i lukket kasse.
Ser du har H200 og HD20 dac. Til det oppsettet vil jeg jo klart anbefale Dynaudio stativere.
Dynaudio er en av de som kan spille tilfredsstillende i et større rom. Har en fenomenal evne å spille stort med
en autoritær bass, til stativhøyttalere å være. Har hatt Focus 160 med H200 og HD20 selv. Meget vellykket.
Nå vil nok mine Focuser bli for salg siden jeg har bestilt nye. Om interesse for evt dem gi en PM :)

Mvh Øyvind
 
C

Cyber

Gjest
Ut fra dstørreslen er det jo helt i grenseland for hvilken bass du kan få. Men om nødvendig kan det spes på
med en lukket sub med kraftig forsterker. Den vil kunne spille litt mer kontant i lukket kasse.
Ser du har H200 og HD20 dac. Til det oppsettet vil jeg jo klart anbefale Dynaudio stativere.
Dynaudio er en av de som kan spille tilfredsstillende i et større rom. Har en fenomenal evne å spille stort med
en autoritær bass, til stativhøyttalere å være. Har hatt Focus 160 med H200 og HD20 selv. Meget vellykket.
Nå vil nok mine Focuser bli for salg siden jeg har bestilt nye. Om interesse for evt dem gi en PM :)

Mvh Øyvind
Finish?
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Ut fra dstørreslen er det jo helt i grenseland for hvilken bass du kan få. Men om nødvendig kan det spes på
med en lukket sub med kraftig forsterker. Den vil kunne spille litt mer kontant i lukket kasse.
Ser du har H200 og HD20 dac. Til det oppsettet vil jeg jo klart anbefale Dynaudio stativere.
Dynaudio er en av de som kan spille tilfredsstillende i et større rom. Har en fenomenal evne å spille stort med
en autoritær bass, til stativhøyttalere å være. Har hatt Focus 160 med H200 og HD20 selv. Meget vellykket.
Nå vil nok mine Focuser bli for salg siden jeg har bestilt nye. Om interesse for evt dem gi en PM :)

Mvh Øyvind
Finish?
Du har fått svar på PM :)
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Ut fra dstørreslen er det jo helt i grenseland for hvilken bass du kan få. Men om nødvendig kan det spes på
med en lukket sub med kraftig forsterker. Den vil kunne spille litt mer kontant i lukket kasse.
Ser du har H200 og HD20 dac. Til det oppsettet vil jeg jo klart anbefale Dynaudio stativere.
Dynaudio er en av de som kan spille tilfredsstillende i et større rom. Har en fenomenal evne å spille stort med
en autoritær bass, til stativhøyttalere å være. Har hatt Focus 160 med H200 og HD20 selv. Meget vellykket.
Nå vil nok mine Focuser bli for salg siden jeg har bestilt nye. Om interesse for evt dem gi en PM :)

Mvh Øyvind
PM sendt :)
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Gratulerer med Contour S1.4 Limited Edition :)

Regner med de er enda bedre enn vanlige utgaven så da bør du får meget god lyd i stua fremover :)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Gratulerer med Contour S1.4 Limited Edition :)

Regner med de er enda bedre enn vanlige utgaven så da bør du får meget god lyd i stua fremover :)
Jo takk :) Ja i følge en av de få som har et par av disse i stua fikk jeg beskjed om at det låt
MEGET bra. Det var faktisk med H160 forsterker. Låt visst en del mer livlig og musikalsk enn gamle Contourene.
Så var det en stram og kontant bass vissnok. Da var de bare spilt i et par timer. Så det lover godt :)
 
Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.048
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Grattis Øyvind!! :)

Blir spennende og høre hva du syns når du får dem i hus!! :)
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Hei!

Kom ikke foruten deg på SG i dag, heller. Du har blitt pratet varmt om mtp. H200 og DA 160. Nevnte at du har gått for Countour. Den skal visstnok gå tilbake til gamle DA sitt lydbilde. Focus serien er DA's "nye" lydbilde. De skal visstnok være enda mer kraftfulle i bassen enn 160.

(Du må få laget deg en egen bildetråd...)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hei!

Kom ikke foruten deg på SG i dag, heller. Du har blitt pratet varmt om mtp. H200 og DA 160. Nevnte at du har gått for Countour. Den skal visstnok gå tilbake til gamle DA sitt lydbilde. Focus serien er DA's "nye" lydbilde. De skal visstnok være enda mer kraftfulle i bassen enn 160.

(Du må få laget deg en egen bildetråd...)
Hei du.

Ser du bytter litt frem og tilbake. Det er bare sunt det så lenge det ikke går for mye i tap :)
H200 hadde jeg vel kortest tid med Focus 160. H300 og H160 har vært lengst med dem.
Jeg hadde Contour S1.4 engang også og de hadde "gamle" lyden. De jeg kjøper nå er helt nye modell
som bygger på den gamle S1.4, men med vesentlige oppgraderinger. Blant annet er det ny diskant,
forbedret delefilter og annen internkabling. Den heter S1.4 Limited Edition(LE)
Har fått hørt av en anstatt i Soundgarden som har kjøpt seg H160 og Contour S1.4 Limited Edition
at lyden var en nokså stor oppgradering fra Focusene og en oppgradering i forhold til gamle S1.4.
Så det blir spennende å høre når jeg får de en gang i neste uke. Ca onsdag/torsdag.
Ser du vurderer en i22 og H80? Jeg har hatt begge. De er gode på hver sine ting og kan ikke
sammenlignes i lyden. Når det kommer til de innebygde dacene er den som står i H80 best.
Begge disse vil ha sine klare begrensniger i kraft. Så matching bør vurderes varsomt.
Hvis du kan høre begge hos Soundgarden ville jeg gjort det. Du får et inntrykk hvertfall.

Mvh Øyvind
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.655
Antall liker
32.618
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Gratulerer med Contour S1.4 Limited Edition oyvindl85:)
Da ble det nye skjønner jeg, tålmodighet..tålmodighet..dette kan ta lang tid med innspilling:cool:

gismo
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Gratulerer med Contour S1.4 Limited Edition oyvindl85:)
Da ble det nye skjønner jeg, tålmodighet..tålmodighet..dette kan ta lang tid med innspilling:cool:

gismo
Takker :) Jo ble de nye Contour S1.4 LE. Vurderingen var jo og C1 brukt. Men siden de kun kan kjøpes fra utlandet
ville jeg ikke ta sjansen. Det å ikke kunne se og høre noe sånt til verdier på over 30K, så tar jeg mine forhåndsregler :)
Nå tro jeg ikke jeg får noe dårlige høyttalere. Samt jeg får de NY og bare jeg har eid dem og spilt dem inn.
Da vet jeg alt er i skjønneste orden. Men jo er minst 300 timer innspilling. Så det er bare å smøre seg noen skiver
med tålmodighet ;) Men er spent som fy nå. Blir noen lange dager frem til torsdag :) Men men. Den som venter på
noe godt..........

Mvh Øyvind
 
Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.023
Antall liker
4.120
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Gratulerer Øyvind med nye høgtalere! Begynner å bli noen par som var gått gjennom stua di ;)

Har Soundgarden Bergen solgt ut Confidence C1 ? Hørte på de for noen måneder siden der :)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Grattis! Jeg har alltid vært svak for DA, selv om det er lenge siden jeg eide noe derfra. Innspilling er noe herk. Har vel spilt rundt 300 timer på mine snart, og ennå er jeg ikke helt sikker om det er nok :p . Bruk pink noise hvis du har en sånn fil. Hjelper godt, og korter ned den smertefulle innspillingstiden., IMO.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Gratulerer Øyvind med nye høgtalere! Begynner å bli noen par som var gått gjennom stua di ;)

Har Soundgarden Bergen solgt ut Confidence C1 ? Hørte på de for noen måneder siden der :)
Jo takk :) Hæ, gått noen par gjennom min stue???? Kremt, har vel det :) Men en del av moroa. Har til nå kjøpt det meste
jeg har hatt brukt. Denne gangen ble det nytt. Og Hegel H160 ble kjøpt ny. Så da har jeg alt nytt :)
De hadde for en stund siden. Husker de siste de hadde ble solgt som demopar for ca 3 mnd siden?? Ca.
For å få tak i C1 nå på brukten må jeg utenlands. Fikk beskjed etter jeg hadde bestilt S1.4 SE at Soundgarden Forus
hadde et par demo C1 II inne. De kunne selges for 48K. Men det er 17K over et par C1 Signatur i Belgia.
Jeg vil nok holde øyenen åpen for evt C1 her til lands. Men tror jeg må beholde de nye litt. Er et kjipt tap på nye ting.
Prøver å finne roen en stund. Ser jeg skriver prøver. Lover ikke :)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Grattis! Jeg har alltid vært svak for DA, selv om det er lenge siden jeg eide noe derfra. Innspilling er noe herk. Har vel spilt rundt 300 timer på mine snart, og ennå er jeg ikke helt sikker om det er nok :p . Bruk pink noise hvis du har en sånn fil. Hjelper godt, og korter ned den smertefulle innspillingstiden., IMO.
Takker :) Jo en slik lydfil kan spilles. Men jeg tar innspillingen som en del av det å bli kjent med lyden i dem. Litt spenning i det
at ting løsner og låter bedre og mer avstemt etter et par hundre timer. Men jo, jeg vet mange sier at 500 timer + kan være
nødvendig. Men tidligere har jeg merket at det meste slipper etter ca 200 timer. Så er det siste skummet på toppen som
drar seg til etterfølgende. DYnaudio vender jeg alltid tilbake til. Så er nok der mitt hjerte ligger nærmest. Så da får man bare
ta det til etterretning ;)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
DA har fått nye priser gitt, solgte mine C1 for 26k for en del år siden, og C2 for...34k mener jeg å huske :)

Ang. innspilling går det betraktelig fortere om man guffer på litt ;)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
DA har fått nye priser gitt, solgte mine C1 for 26k for en del år siden, og C2 for...34k mener jeg å huske :)

Ang. innspilling går det betraktelig fortere om man guffer på litt ;)
Fra utlandet ligger prisene på C1, første utgave, på ca 20K. + mva og frakt.

Ja klart man må ha litt volum under innspilling. Er jo tross alt bevegelsen som er cluet :)
Men tror mange mangler tålmod og drar på FOR mye. Da går man på en smell ofte, spesielt
om forsterkeren skulle være alt for svak i tillegg.
 

Cuckoo61

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.08.2005
Innlegg
91
Antall liker
101
Torget vurderinger
31
Hallaisen Øyvind - og gratulerer med nye Dynaudio Contour 1.4 LE høyttalere!

Tror du har gjort et fornuftig valg her - nye 1.4 LE vil nok være et hakk eller to bedre enn gamle 1.4 S - hva skulle ellers være poenget med en LE-utgave?
Har selv eid et par 1.4 S en gang i tiden og solgte dem fordi de låt litt "trauste og kjedelige" - først og fremst var diskanten litt for daff og dau. Det var forøvrig også det første han trønderen eg solgte de videre til bemerket. Confidence C1 som eg har hørt på Soundgarden i Bergen er meget bra men låter dog litt mer "hifi"
Med de endringer som er gjort i delefilteret m.m. vil nok diskanten låte mer som i Dynaudio Focushøyttalerne (hadde 220 mk2), tenker eg. Mer luftig og distinkt, mer detaljert og oppløst.
En annen ting er at 1.4 LE utgaven synes noe overpriset her i kongeriket jfr. : Dynaudio - Contour S 1.4 LE - KT Radio
Her er 1.4 LE likt priset ifht 1.4 S!
Likevel tror eg du har gjort et godt valg her - ikkje minst er jo 1.4 LE MYE mer stilren og penere enn de klassisk styggpene;-) Confidence C1. Sjøl han på Soundgarden i Bergen som hadde et par Confidence C1 hjemme innrømmet det.

VHV - vennlig hilsen Vidar :) (han som solgte deg de derre Contour 1.3 SE :rolleyes:)
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hei igjen Vidar :)

Takk for sist. Ja det ble disse etter noe frem g tilbake. Nå fikk jeg mine ikke langt unna dansk pris omgjort til norsk.
Så jeg skal ikke klage ;) Men jeg vurderte en stund C1 fra utlandet. Men å kjøpe brukt til den summen uten å se og
høre produktet er litt risky. Hvem vet om alt er som det skal? Så nå er det nytt Blir spennende å høre.
Snakket med Andreas, butikksjef på Soundgarden Fornebu. Han har fått seg et par av disse. Han sa de låt helt
utmerket rett fra esken. Og at i forhld til f.eks Focus var dette en stor oppgradering. Han sa at den var bedre enn
gamle S1.4 og. Har hatt S1.4 selv og syntes de var knall. Så jeg har angret det salget litt :) Men disse blir nok
bedre. Contourene har gjerne litt bedre design er C1 ja. Nå er det ikke mange dagene til jeg får se dem live.
De skal visst være meget pene i finishen. Valnøtt var penere på S1.4 LE enn Focusene i valnøtt. Så de har gjerne
lagt ned mer arbeid der. Noe de bør til nesten dobbel pris :)

Mvh Øyvind
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Ser du har lagt ut hele stereoen for salg...

Hvor går veien videre? :)

Hegel 160 blir stående?
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Ser du har lagt ut hele stereoen for salg...

Hvor går veien videre? :)

Hegel 160 blir stående?
Hei

Så ikke denne meldingen før nå :) Jo det ble solgt hele rakkelet :) Men nå har jeg kjøpt et par Dynaudio Contour S1.4 LE i mocca i stedet.
Fristelsen og savnet ble for stort ;) Ja ja. Noen laster skal man da ha. Men merker at Primare i22 dac ikke har helt samme svungen over
sakene som Hegel H160 hadde. Men jeg får være på vakt på brukten etter en erstatter :)
 
Topp Bunn