Dylans juleplate i Fidelity!

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.114
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Julemusikk før julebrus og kakemenn har kommet i butikken.... Det er ganske langt unne julestemning her i sør ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
nistad skrev:
Men min er den riktige og mest reflekterte ;)

Hør den her:

http://www.youtube.com/watch?v=gundu1yLjWY
Blir garantert kjøpt. Men det er lenge til jul.Men julesanger på en lørdag formiddag i september, Dylan eller ikke Dylan. Jeg venter.

Ser i omtalen din at du er litt overraska over det "disneyske" i dette her. Hvis ikke min engelskkunnskaper er tilbakestående da. Ser ikke bort fra det.

Men ikke første gang isåfall at Dylan er i Disneylandskap.

Han har et bidrag på "Walt Disney Aids Children Benefit Album"

Låta heter This Old Man.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.015
Torget vurderinger
1
Vet faktisk ikke helt om jeg klarer å forbinde Bob Dylan med jula..! ;D

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Er dette en spøk ? Bob? ?? :eek:

Nå setter jeg på en "A Twisted Little Christmas" (<- twisted sisters juleplate, noe av det værste jeg har hørt) i protest!!

god jul..

nistad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2002
Antall liker
9
Nå har vel alle kjøpt/hørt mesterverket. I motsatt fall er det bare ile til CD sjappa og å finne frem årgangsgløgg og ta julen inn over seg!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
bjornh skrev:
Vet faktisk ikke helt om jeg klarer å forbinde Bob Dylan med jula..! ;D
Jeg bare undres.
Hvilken artist vil du forbinde med jula uten at vedkommende har utgitt en juleplate?

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Plata er i hus og gjennomspilt. Nå gleder vi oss bare til jul ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Har platen og spilt den mye. Fantastisk hvordan onkel Bob fremfører de sangene. Løp og kjøp!!

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
emotikon skrev:
Ang. juleplate:
Synes Sting har baller!!! :)

Ja et sted må grensa gå, juleplater er patetisk :p

- har Viggo & Reidars jul 8)

Mvh. RS

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
;D ;D ;D svar belte i whiskyrøst til Onkel Tom

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Jeg fjerna det med whiskyrøst ettersom gamle Bob kan snike seg med på den. Tom derimot, det er gutten sin 8)

Mvh. RS

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gamle Bob må nok helle inn på noen flasker før han når opp til Tom sitt nivå

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
65finger skrev:

Enten det eller ta snarveien via vindusspylervæske ???

Mvh. RS

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Nå er nok begge gubbene ganske måteholdne i dag, men det er vel ikke tvil om at begge har hatt sansen for det mer euforiske i yngre dager. Forskjellen er kanskje at Tom valgte det som kan helles ned i strupen, men Bob i likhet med mange andre i folk og visemiljøet likte tysk krigsdop best. Forstå det den som kan, men speed var faktisk svært populært både i folk, americana, c&w og visemiljøet på sekstitallet. Oh Store Man in Black var jo en notorisk speedfreak.

Men julesanger og whiskeyrøster? Kommer vi unna tidenes rockejulesang med The Pogues? Dere vet alle hvilken jeg sikter til. Det er en riktig tåreperse for voksne mannfolk med julefølelse og et sug etter brunt brennevin. Som jeg fikk nå av denne hersens diskusjonen, så dette bærer rett til barskapet ;D

Jäklar!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
65finger skrev:
Nå er nok begge gubbene ganske måteholdne i dag, men det er vel ikke tvil om at begge har hatt sansen for det mer euforiske i yngre dager. Forskjellen er kanskje at Tom valgte det som kan helles ned i strupen, men Bob i likhet med mange andre i folk og visemiljøet likte tysk krigsdop best. Forstå det den som kan, men speed var faktisk svært populært både i folk, americana, c&w og visemiljøet på sekstitallet. Oh Store Man in Black var jo en notorisk speedfreak.

Men julesanger og whiskeyrøster? Kommer vi unna tidenes rockejulesang med The Pogues? Dere vet alle hvilken jeg sikter til. Det er en riktig tåreperse for voksne mannfolk med julefølelse og et sug etter brunt brennevin. Som jeg fikk nå av denne hersens diskusjonen, så dette bærer rett til barskapet ;D
Jäklar!
Tar en liten klunk selv slik at julen kan synges inn med proper røst

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
I dag spretta jeg Dylans juleplate, vinylutgaven, og hørte den for første gang.
Det er jo første søndag i advent i dag. Så da er det lov og spille julesanger.

En forsåvidt grei juleplate. Men den kommer langt ned på lista når det gjelder Dylanutgivelser. Virker som dette har vært et uinspirert hastverksarbeid fra Dylan og musikerne. Lenge siden jeg har hørt Dylan så slapp i stemmebruken som på denne.

Nå har jeg bare spilt plata to ganger, men jeg setter heller på Tell, Tale, Signs hvis jeg vil høre GOD Dylan av nyere dato.

Det er fremdeles noen uker igjen hvor det er lov og spille julemusikk, så jeg kommer nok til og spille den mer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:

En forsåvidt grei juleplate. Men den kommer langt ned på lista når det gjelder Dylanutgivelser. Virker som dette har vært et uinspirert hastverksarbeid fra Dylan og musikerne. Lenge siden jeg har hørt Dylan så slapp i stemmebruken som på denne.

Nå har jeg bare spilt plata to ganger, men jeg setter heller på Tell, Tale, Signs hvis jeg vil høre GOD Dylan av nyere dato.

Det er fremdeles noen uker igjen hvor det er lov og spille julemusikk, så jeg kommer nok til og spille den mer.
jeg liker den mer og mer

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
rolfozzy skrev:

jeg liker den mer og mer
og jeg liker den mindre og mindre.

P

Parelius

Gjest
decibelius skrev:
Hakke hørt no Dylan etter Oh Mercy jeg, er det feil?
Næh. Ingen grunn til å sitte og høre på gudenes sang når du kan iføre deg grilldress og høre på statsministerens nyttårstale.

P

Parelius

Gjest
decibelius skrev:
Bare en artighet. ;)

Mye fint etter Oh Mercy, som var en meget god plate. Personlig synes jeg kanskje The Bootleg Series, Vol. 8: Tell Tale Signs er det største. Den bare MÅ du ha. (Det er alvor!)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
decibelius skrev:
Bare en artighet. ;)

Mye fint etter Oh Mercy, som var en meget god plate. Personlig synes jeg kanskje The Bootleg Series, Vol. 8: Tell Tale Signs er det største. Den bare MÅ du ha. (Det er alvor!)
Det er dette århundrets beste utgivelse. Ikke et dødpunkt på den plata.

Og Dylans juleplate har blitt bedre etter fler lyttinger. Sånn kan det gå.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
rolfozzy skrev:
Parelius skrev:
decibelius skrev:
Bare en artighet. ;)

Jeg vil alikevel takke deg for at du tok den av på oppfordring sist jeg var innom gruva::) ;D

Mvh. RS

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
Parelius skrev:
decibelius skrev:
Bare en artighet. ;)

Den blir spilt mye i stallen.Fantastisk vokal-arbeid på så der låter

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
rolfozzy skrev:
Parelius skrev:
decibelius skrev:
Bare en artighet. ;)

Jeg vil alikevel takke deg for at du tok den av på oppfordring sist jeg var innom gruva::) ;D

Mvh. RS
Matteus 7.6

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke perler til svin. De vil bare trampe dem ned, vende seg mot dere og rive dere i stykker. :eek: ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.513
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
hørte den første gang igår og jeg syntes den var kul med sin nostalgiske retro stil
mvh
Leif

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
367
Det som er kult er at arrangementene er veldig tradisjonelle, nærmeste amerikansk klisjéaktige, med strykere og englekor og alt som hører til. På toppen av dette synger Dylan som vanlig som en kråke. Denne kontrasten er usedvanlig spenstig. Lytt til "O' Come All Ye Faithful (Adeste Fideles)". Veldig bra!

Topp Bunn