orso skrev:
GFE skrev:
Hei,
Henger meg på, tenker selv å kjøpe en dedikert bluray spiller snart, tidligere har eg prioritert høyt at den må være god på musikk, men med hovedanlegget i den andre stuen så ser jeg at det blir lite musikk spilling så nå bør det vere godt nok med godt bilde samt mulighet for analog ut i 5.1, så jeg slipper å kjøpe ny pre amp med det første.
Mener at LG vant en "award" nå nettopp, noen som har tro på denne?
Mvh
Geir
Nesten alle vinner jo en award, men de testene jeg har lest så kommer sjelden LC ut som de beste. Du nevner ikke prisklasse og da blir det vanskelig å anbefale. Pioneer og Sony sine toppmodeller låter veldig bra i tillegg til å ha glimrende oppskalering. Men ingen er vel så kjapp som Oppoen og det hadde jeg lagt vekt på dersom den skulle brukes til musikk. Så mitt tips er Oppoen og så henger du eventuelt på en DAC senere hvis du ikke blir fornøyd med lyden utifra de analoge utgangene.
Hei,
Mener vel at LG'en vant EISA award dette året og det borger vel for at den er god i sin prisklasse.
Vedrørende prisklasse så tenkte jeg at jeg ikke skulle gjøre samme "tabben" som sist jeg kjøpte dvd spiller, kjøpte da toppmodellen til denon men uansett hvor god disse multispillerene er så ble det lite brukt for mitt vedkommende til musikk, siden to kanals anlegget i en annen stue uansett låter bedre.
Tenkte da denne gangen å kjøpe en blu ray som først og fremst er god på film, på bilde har eg inntrykk at de ikke skiller så veldig mye. Må imidliertid ha mulighet til å ta filmlyden analogt ut, eller så må eg kjøpe ny pre også og da blir det fort et mye større budsjett.
Ellers så kan vel den phillipsen som er anbefalt være et godt alternativ, spesielt hvis man "neste gang" kjøper en phillips tv i bredformatet som passer for blu ray, det er en fristende tv spesielt nå som pioneer har gitt seg synes eg.
Uansett, en nyttig tråd for meg dette.
Mvh
Geir