DVD spiller VS cd spiller

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
430
Hei!
stiller spørsmålet her og:

Har for tiden en Pioneer DV490 som jeg kjører både dvd og cd med.

Vil jeg merke noen kvalitetsforskjell i lyden om jeg f.eks kjøper en fra 90 tallet som ny kostet ca. 1500,-? den jeg tenker på er en Pioneer PD-102..

Dette ble jo en veldig hypotetisk spørsmål, men mente å lese en plass at disse cd spillerne har vesentlig bedre lydkvalitet enn dagens dvd spillere?

MVH Johan

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg har en PD-802 som spiller vesentlig bedre enn min Pioneer DV-585a, som kostet 1500 kr for et år siden.. Vet ikke om det blir en god sammenligning med dine alternativer?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Du kan jo også utvide ditt søk for bedre lydkvalitet til å inkludere DAC`er. Du kan koble opp en DAC mot DVD-spilleren og kjøre digitalt signal gjennom coax. Om en DAC er innenfor budsjettet blir et annet spørsmål.

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
430
Kjører analoge kabler gjennom DVD spilleren også da.. men vet ikke om det har så mye å si?!

Nå var det visst ikke fjernkontroll med denne cd spilleren da. noen som vet om den modellen kom med det eller om jeg kan få min receiverkontroll til å virke med denne?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Zeke1983 skrev:
Kjører analoge kabler gjennom DVD spilleren også da.. men vet ikke om det har så mye å si?!

Nå var det visst ikke fjernkontroll med denne cd spilleren da. noen som vet om den modellen kom med det eller om jeg kan få min receiverkontroll til å virke med denne?
Min modell, som er 802, kom med fjernkontroll iallefall.. Men den ble selvsagt knust av stuebordet. :D

Hvor mye skal du betale for CD-spilleren, om du skal kjøpe den?

Ivaols

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2004
Antall liker
551
Sted
Flekkerøy
Da synes jeg du skal være litt vill og gal og hive deg på det kjøpet ;D

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
430
*WÆÆÆGAROFGODFGOJDFGOMDFMLODFGOJERGFOERG?)&¤I¤%&`=! ¤%# %*

= vill å gal ;D

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Zeke1983 skrev:
*WÆÆÆGAROFGODFGOJDFGOMDFMLODFGOJERGFOERG?)&¤I¤%&`=! ¤%# %*

= vill å gal ;D
Velkommen til det glade (hifi-)vanvidd, her er du blant likesinnede ;D

Uansett er det moro å prøve ut nye komponenter, håper du blir fornøyd :)

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Det er temmelig sikkert at du vil få bedre lyd med rimelig cd-spiller. De billige dvd-spillerne har helt elendig analogdel og det er minst like stor forskjell her som med forskjellige høyttalere. Spillere fra 3k og oppover er brukbare, men det er en tydelig trend på dvd at analogdelen nedprioriteres, hvilket nok skyldes at de fleste kobler opp digitalt mot en surroundreceiver/forsterker med digitale innganger.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Zeke1983 skrev:
200,- så det er ikke gale prisen da:)
For 200 kroner er det jo selvsagt bare å kjøpe den. Dersom den ikke er bedre enn det du har fra før av, kan du jo bare putte den i skapet og ha den i reserve i tilfelle den du har tar kvelden en dag.

Topp Bunn