DVD spelar til Pioneer 506xde

C

CAP

Gjest
Er ikkje særleg intreserad av dvd mediet, men ser nå at min aldrende testvinnar Panasonic ikkje greier og følgje med på traven lenger, så eg treng råd til kjøp av ny spelar. Kor dyr spelar må eg opp i for og oppnå akseptable bilete på min nye 50" ? Kva for slags kabling anbefalast mellom dvd spelar og tv-tuner ? Pr i dag brukar eg ein Monster scart, men det er vel ikke up to date det heller ??? eller ?

obs brukar førebels kun 2 kanals lyd, kommer kanskje til og kjøpe meg en surroundreciver m tilhørande høgtalare senere når økonomien tillet det.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er ikkje særleg intreserad av dvd mediet, men ser nå at min aldrende testvinnar Panasonic ikkje greier og følgje med på traven lenger, så eg treng råd til kjøp av ny spelar. Kor dyr spelar må eg opp i for og oppnå akseptable bilete på min nye 50" ? Kva for slags kabling anbefalast mellom dvd spelar og tv-tuner ? Pr i dag brukar eg ein Monster scart, men det er vel ikke up to date det heller ??? eller ?

obs brukar førebels kun 2 kanals lyd, kommer kanskje til og kjøpe meg en surroundreciver m tilhørande høgtalare senere når økonomien tillet det.
Hei!
På din Pioneer 506 er det to HDMI innganger og da må(bør) du eventuelt satse på en dvd spiller med HDMI utgang (eller i hvert fall DVI og overgang)
Dette er den beste (og enkleste) løsningen på dette.

Mvh.KW
 
C

CAP

Gjest
Hei!
På din Pioneer 506 er det to HDMI innganger og da må(bør) du eventuelt satse på en dvd spiller med HDMI utgang (eller i hvert fall DVI og overgang)
Dette er den beste (og enkleste) løsningen  på dette.

Mvh.KW

Takk for svar, men er det noen som har et mere konkret forslag også ?

MÅ jeg har en spiller til 15000 eller holder det med en til 4000 ?? og kor hvor gode er dvd opptaker/spillerne ? har sett at det averterast bla en spiller fra Pioneer med 200 GB harddisk......... er denna god nok bildemessig for avspilling av vanlige dvd plater på min tv ?

Er fersk når det gjeld dette medie så alle svar og konkrete anbefalinger tas i mot med takk.
 
K

knutinh

Gjest
Hva er det du mener med at din Panasonic ikke greier å følge med på traven lengre?

Hva vil du opnå med bytte til en nyere/dyrere modell? Kan det vente 6-12 mnd til HD-DVD/Blu-ray spillere kommer til fornuftige(?) priser? Jeg tipper at det uansett vil føre til at prisene på gode DVD-spillere raser.

mvh
k
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Takk for svar, men er det noen som har et mere konkret forslag også ?

MÅ jeg har en spiller til 15000 eller holder det med en til 4000 ?? og kor hvor gode er dvd opptaker/spillerne ? har sett at det averterast bla en spiller fra Pioneer med 200 GB harddisk......... er denna god nok bildemessig for avspilling av vanlige dvd plater på min tv ?

Er fersk når det gjeld dette medie så alle svar og konkrete anbefalinger tas i mot med takk.

Hei,

Det er vanskelig å gi et konkretisert svar sålenge at det kun er 506xde som refereres til, du må nesten si om du også bruker denne "dvd" spilleren som din hoved lydkilde også, for 506xde så er det vel kun bildekvaliteten som etterspørs, og da er hdmi/dvi et must for deg.

Skal den være god på lyd så bør du nok se på dvd spillere i 10k klassen, eg. denon 3910.

Mange faktorer her, tror du at blu ray kommer med det første og utkonkurerer "alt annet" så kan det lønne seg å vente litt.

Slik det er så får du stort sett det du betaler for, det er godt mulig at du kan bli fornøyd med en dvd opptaker, men per i dag finnes det bedre løsninger.

Mvh
Geir :)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Pioneer 989 passer jo perfekt til din skjerm. Ca. 10K ?
 
K

knutinh

Gjest
Litt rar tråd dette. Jeg ser ikke helt hvorfor du skal bytte DVD i det hele tatt likevel får du råd om å kjøpe svindyre spillere nå rett før det kommer et generasjonsskifte??

-k
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Litt rar tråd dette. Jeg ser ikke helt hvorfor du skal bytte DVD i det hele tatt likevel får du råd om å kjøpe svindyre spillere nå rett før det kommer et generasjonsskifte??

-k
Hei,

Er du nå så sikker på dette da?

Det ser nå ut som at man ikke engang har fastsatt standarden enda for det nye formatet, for øyeblikket ligner det veldig på den gang ingen skulle kjøpe ny cd spiller for de ville vente til sacd kom mere inn på markedet. (man vet vel alle hvordan dette gikk)

Prisen på spillerene her er vel ikke "så dyre" tatt i betraktning at han som spør har kjøpt en 50" plasma.
Tror fortsatt at man bør opp i en prisklasse på rundt 10k hvis man samtidig skal bruke denne som hoved lydkilde i anlegget for et greit resulutat.
Om man da heller ønsker å sitte på gjerdet og vente er nå en annen sak.
Slik sett synes jeg ikke tråden er noe rar, men spørsmålet som stilles er vel muligens bare for bilde og da kan man klare seg med en rimligere spiller, men ønsker man både god lyd og bilde så er det bedre å investere noe mere vil jeg si.

Mvh
Geir :)
 
K

knutinh

Gjest
SACD er et godt poeng. Jeg tror personlig at markedet er mer åpent for et HD filmformat enn det var for HD lydformater, spesielt nå når "alle" har kjøpt hd-ready flatskjermer. Men jeg ser ikke bort ifra at industrien greier å ødelegge kjøpeiveren til folk med formatkrig, DRM og kluss.

Hovedinnvendingen min er at trådstarter aldri fortalte hva han var misfornøyd med på dagens spiller, og hva han så for seg å forbedre. "Er ikkje særleg intreserad av dvd mediet,...", "MÅ jeg har en spiller til 15000 eller holder det med en til 4000 ?? og kor hvor gode er dvd opptaker/spillerne ?"

Det virker på meg som om han slett ikke har lyst på en svindyr DVD-spiller. Jeg ville kanskje heller ha anbefalt en HTPC til 10.000,- hvis han ønsker god lyd/bildekvalitet og funksjoner som timeshifting og god video-skalering til plasmaen.

-k
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Selv har jeg bestilt en billig DVD spiller fra Datakjeden. 1500,- for en Oppo dvd-spiller som visstnok skal være svært god på DVI. Den skal brukes til en prosjektor med dvi inngang. Tror det var denne spilleren Arve testet pga den hadde nynorsk meny!
 

Vedlegg

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Da er oppo spilleren montert og testet (med 720p DVD digitalt til prosjektor)

Ikke noe å si på dette, anbefales dersom man kjører digitalt.

Noen som vet hvor en får tak i DVD-audio musikk, spilleren støtter dette og jeg tenkte jeg kunne teste dette ut.
 
Topp Bunn