DVD som drivverk

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det foregår litt moderate forandringer i mine to rigger for tiden, og har nok valgt å satse på HD/SB-lignende system. Evt DAC med USB. Ekstern DAC inngår uansett i anlegget, selv om min nåværende stammer fra nyere juratid.

Og derfor er det naturlig at jeg ikke ønsker å bruke uhorvelig store summer på CD-drev, men det trengs. Det som også trengs, er ny DVD-spiller. Den gamle leser færre og færre disker, og er faktisk allerede tatt ut av stueanlegget. Så jeg må ha både ny DVD-spiller, og nytt CD-drivverk. Og da lurer jeg på om en DVD-spiller i klassen 1000-3000 vil kunne utgjøre et såpass stabilt verk at en tilsvarende integrert CD-spiller som drev for DAC blir unødvendig? Vil en DVD være et like godt verk som CD i den prisklassen jeg nevner? Jeg har nemlig ikke stor nok filminteresse til å spandere mer på DVD, og heller ikke penger nok til å kjøpe et skikkelig godt verk.

En grunn til at jeg spør er at når jeg brukte min Samsung DVD som verk så fikk jeg et lite snap i høyttalerne hver gang den begynte å sende signal ved oppstart av CD, og også etter at spillingen var over. Vil det også komme med en mer moderne DVD-spiller som kobles opp mot 2ch DAC?

Uansett så er jeg av den oppfatning at flest mulig bokser ikke er det jeg ønsker meg, så det å kombinere CD og DVD i samme boks passer meg perfekt, hvis det fungerer like bra som drivverk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Svært mange av dagens CD-spillere, også de svært kostbare bruker DVD-drev internt. Jeg tror dette nå er regelen mer enn unntaket. Så en teknisk god og stabil DVD-spiller er etter min mening en fullgod løsning som driverk til CDer.Kanskje en mellomdyr Denon eller noe slikt?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mine dvd-spillere låter ikke fullt like bra som dedikerte cd-drivverk på mine dac'er. I mine ører iallefall. Jeg er klar over at Gjestemedlem mener at en cdp ikke er mer enn en dac med integrert diskdrive, men jeg er uenig, og merker meg at det synes å være en grov oversimplifisering av hva drivverks egenskaper angår. Det stemmer ikke overhodet i praksis hverken lyttemessig eller målemessig, og ikke engang i teorien, i den grad man implementerer teorier som er noe mer avansert enn steinalderhypotesen om 1'er og 0'er.

Alt fra feilrater til støy er av stor interesse tydeligvis, iallefall om man skal tro de som har drevet og bygd slike apparater for audio i årtier. Det var en omtale av interesse i siste HFW, hvor nyeste Cyrus Xt SE (dette famøse nye egenutviklede dedikerte drivverket) ble sammenliknet med bl.a Stello drivverk til samme pris, og et Sony til £5k, hvor HFW ikke syntes mye i tvil om de relative egenskapene til hver enkelt apparat iallefall. Gitt at Stello-drevet var dvd-basert mener jeg. Dette nye Cyrus-drivverket, som er egenutviklet og en aldri så liten verdensnyhet, påstås å ha en feilrate som ligger minst 20% under konvensjonelle drivverk som Philips CDM12 og andre. Poenget er at det er kvalitative skilnader å høre mellom drivverk, og en hel hifiverden utenom HFS later til å erkjenne det etter egen lytting.

Men er det slik at man ikke synes man hører noen fordeler ved et apparat, så er det jo så enkelt at man simpelthen lar være å bruke penger på det; det blir jo opp til den enkelte. Prøv og se mener nå jeg.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Enig i at det er lurt å prøve selv. Men det kan jo bli litt vanskelig for trådstarter hvis han ikke har kjøpt noen de boksene han skal sammenligne.

For å bidra litt med min erfaring, kan jeg bare si at mine DVDspillere - i mine ører - låter helt på høyden med alt annet jeg har prøvd av drivverk hjemme hos meg - fra en skarve Squeezebox til CDspillere i 20.000 kroners klassen. Eldstemann bruker en Blu-Ray-spiller og USB fra PC inn på sin DAC - og har gjort samme eksperimentet hjemme hos seg - uten å ha hørt forskjeller.

Det er mulig at visse DACer er mer følsomme for drivverkets kvalitet enn andre DACer - jfr. fjorårets store diskusjon om drivverkets betydning. Den diskusjonen kan jo dere ta som ikke skal på påskeferie - men det blir uten meg. God påske, alle sammen!

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Mine dvd-spillere låter ikke fullt like bra som dedikerte cd-drivverk på mine dac'er. I mine ører iallefall. Jeg er klar over at Gjestemedlem mener at en cdp ikke er mer enn en dac med integrert diskdrive, men jeg er uenig, og merker meg at det synes å være en grov oversimplifisering av hva drivverks egenskaper angår. Det stemmer ikke overhodet i praksis hverken lyttemessig eller målemessig, og ikke engang i teorien, i den grad man implementerer teorier som er noe mer avansert enn steinalderhypotesen om 1'er og 0'er.
Uten å lage noen prisippiell debatt omkring dette er det interessant å se på hva som er alternativene her.

Budgettet er svært begrenset, noen få tusenlapper. Og skal brukes til både DVD-spiller og CDleser. Hvis man bruker endel av dette budgettet til en grei DVDspiller kan jeg overhode ikke se hva man skal kunne finne av så rimelige CDdrivverk som skal være så mye bedre enn hva man får hvis man legger hele summen i én litt mekanisk solid DVD/CD-spiller.

Det er jo ikke verre enn å starte med dette og heller senere bruke mer penger hvis man dumper over et drivverk som gir litt mer cred i eller man finner noe som faktisk låter bedre også. Cyrus drevet du nevner koster vel rundt £1000(?) og da forsto jeg utifra første post at dette var litt over budgettet i første omgang. Selv om det skulle vise seg å gi en gevinst lydmessig i forhold til et DVDbasert drivverk.

Hovedpoenget her er vel igjen at jeg vil tro det er lite å hente på å dele et så begrenset bugett opp til 2 seperate drivverk for henholdsvis DVD og CD. Feilrater, støy og whatnot er nok bedre ivaretatt ved å bruke pengene på en boks, det jo mye av budgettet ved produksjon jo går til demping, skjerming, fysisk stabilitet og generell kvalitet på interne komponenter.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg tok ikke hensyn til budsjett, det har du rett i, det var en generell betraktning bare; men om jeg gjør det så kan jeg tilføye at jeg synes vår Cambridge CD640 låter bedre enn vår Cambridge DVD79 inn i Beresford og Audiolab dac'er. Men det er kun et konkret ekspempel for en (få) konkrete lytter(e), med sine preferanser og systemer. Det utelukker ikke at motsatte opplevelser med cd vs dvd kan finnes andre steder. Vi er enige om at dersom man må tyne ned budsjettet til kilde, så er det antakelig bedre å bruke et enkelt drivverk av så høy kvalitet som man har råd til.

Jeg er uansett av den oppfatning, for egen del, at kilden ikke er det stedet man skal skjære budsjettet inn til beinet; men det er like delte oppfatninger om det på HFS, så jeg vil simpelthen bare ytre at det er ingenting som er "best" men ting er forskjellige, og hver enkelt bør finne sin egen vei; så delt er tydeligvis våre opplevelser om hifi at en persons erfaringer ikke er særlig allmenngyldige for en annen.

Jo flere år som går med denne hobbyen, jo vanskeligere synes jeg det blir, ikke minst det å finne noen "sannheter" som er universelt gyldige og som varer, og det å mene noe på andres vegne.

Mvh Vidar P

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Jeg er uansett av den oppfatning, for egen del, at kilden ikke er det stedet man skal skjære budsjettet inn til beinet; men det er like delte oppfatninger om det på HFS, så jeg vil simpelthen bare ytre at det er ingenting som er "best" men ting er forskjellige, og hver enkelt bør finne sin egen vei; så delt er tydeligvis våre opplevelser om hifi at en persons erfaringer ikke er særlig allmenngyldige for en annen.
Jeg er ikke uenig med filosofien om kildens viktighet, selv i et digitalt system. Selv bygger jeg oppsettet mitt rundt en riktig god DAC fra Danish Audio Design. For det er denne jeg regner som lydkilden, ikke Squeezebox, PC, CDdrivverk, DVD, etc. som leser musikkfilene fra lagringsmediet.

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Cd, dvd og bluray spillere kan være like bra med hensyn på jitter utfra målinger som HomeCinemaChoice.com og Audio.de har utført. Noen DVD spillere er desverre dårlige.
Cd spillere er ofte kjappere og mer stillegående enn DVD spillere.
Du kan like gjerne kjøpe en Sony (Alle er bra, BDP-S1 er best), Pioneer eller Panasonic bluray, de fleste ligger godt under 200 picosekunder på jitter.

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Den lyden som du nevner er når dvd spilleren leser cd platen og da er ikke DAC i kontakt med spilleren og når DAC kobler seg på blir det en liten lyd. Du må kansje også teste aktuell dvd spiller med hensyn til hvor treg denne er med å starte å spille cd platen og også støy. Hadde en Toshiba med vifte og denne bråkte mye i tillegg til at spilleren var utrolig sein i alle prosesser. Lurte noen ganger på om det var noe feil men nei, måtte bare vente. Bruker foreløpig igjen cd spiller med cd drev og det er bedre. Men min veldig gamle Sony DVD spiller ( 12 år)er ganske bra som drivverk men leser ikke CD-R ellers ville denne ha vært nok for meg.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Enig i at en Pana BD fungerer bra til prisen, og gir et overlegent bilde med dvd'er også. Langt å foretrekke foran de dvd-spillere jeg har sett. Men trøste og bære meg så treig den er til å lese skiver; i forhold til en lynrask cdp (ja sågar også en LP-spiller) så er det jo et storprosjekt å få igang en skive.

Mvh Vidar P

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.881
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Dersom musikkavspilling i hovedsak skal skje fra hardisk og ikke sølvplate ville jeg gått for en BD-spiller, som selvfølgelig også kan lese Redbook.

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Spiller man mye enkeltmelodier må en BD spiller fortone seg som et mareritt i særklasse.

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Aubi skrev:
Spiller man mye enkeltmelodier må en BD spiller fortone seg som et mareritt i særklasse.
Jeg har en sony BD spiller. Ikke faen om jeg gidder og bruke den som cd-spiller. Tar hundre år, bare og starte den. Helt lattelig.
Når det gjelder driv, så kan jeg anbefale pioneer sine eldre topp modeller som f.eks pioneer 868. Det er et meget raskt og godt driv.. til en billig penge.

Selv liker jeg best dedikerte cd-spillere. Som min kjære REGA 35th :D

Lykke til.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Mange interessante tanker her, får man si.

Jeg ser som jeg har nevnt HD som det foretrukne mediet i framtiden, men det er kanskje et lite stykke dit. Det går ganske tregt med slike ting hos meg. Oppgraderingslystene forsvant en gang for mange år siden, så nå går det i økter med relativt lange mellomrom.

Men uansett så er poenget med at jeg kommer til å gå over til HD så raskt som jeg klarer å gjøre det, så det å legge mer enn 3k på bordet for et nytt drev føles litt overdrevet. Og det blir enten CD eller DVD, ikke begge deler. Det med DVD er nemlig ikke like viktig som musikk, men kan begge behovene dekkes av et apparat så er jo det bare kjekt. Derfor er det slik at jeg ønsker å vurdere DVD som drev, før jeg tenker på å kjøpe ny CDP. Og jeg er ikke blitt skremt bort av denne tråden, selv om jeg kan se at det ikke er en fullkommen løsning. I min verden er "godt nok" et positivt begrep...

Tilbake til det klikket når signalet slukker/blir slått på. Er det slik at det er noe jeg må leve med, selv etter å ha byttet ut både DVD og DAC? Vil en ny DVD-spiller gjøre akkurat samme som min gamle i forhold til signalstrømmen, eller er det et spesifikt problem med noen/eldre spillere? Eller er det slik at moderne DAC-er ikke slipper det klikket gjennom, for jeg kan da ikke være alene om å misslike den lyden? Det er noe jeg gjerne ville hatt avklarert, for det klikket før og etter avspilling er noe som plager meg litt.

Når det gjelder hastighet i oppstart og skifte av spor, så vil jeg ikke akseptere noe i nærheten av min gamle DVD. Men jeg har opplevd DVD-spillere som er brukbart raske, så jeg tror jeg kan finne en modell som jeg kan leve med i så måte. Harman Kardon-spilleren som jeg bruker som verk i dag er også veldig treg i oppstart, omtrent som en rask DVD. Det er faktisk sjokkerende hvor dårlig de er til å finne førstesporet, men når den først spiller så henger den godt med i svingene. Med det mener jeg at det virker som om den leser ganske korrekt når platen først spiller, men at den sliter med å komme seg igang. Og de egenskapen gjør at jeg like gjerne kan bruke en rask DVD-spiller, hvis det ikke betyr tap av lydkvalitet.

Takk for oppklarende svar, alle sammen :). Som dere ser så åpnet det for nye spørsmål, så jeg håper dere fortsatt har tålmodighet med meg (og tråden min).

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Ser at rask drift er viktig. Pioneer DV-868 AVi er nevnt og den er både bra på CD (Lav jitter) og rask i oppstarten. Har hatt lillebroren DV-668 og den var relativt kvikk. DV-868 har også firewire og HDMI slik at den er ganske fleksibel.
Den er verdt mer, men du får den sikkert til under 3000.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Virker som et alternativ jeg bør ha i bakhodet. Jeg har veldig gode erfaringer med Pioneer CD-spillere. Før jeg endte i den ulykksalige situasjon som førte til at den slitne Samsung DVD-en tok over som drivverk, brukte jeg en Pioneer med Stable Platter Matter Blatter eller hva det heter. Kult drivverk for de med hang til vinyl. Modellnavn husker jeg ikke lenger, men den var absolutt et verdig drivverk for min (enda eldre) DAC. Så jeg har ingen motforestilling mot det merket i så måte.

Men hva med den klikkingen? Vil den fortsatt være der med en ny DVD-spiller?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.881
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sannsynligvis. Til og med min moderne RME ADI-2 proffdac lager en liten ulyd før den klokker seg på en ny base-Fs. Irriterende, og unødvendig egentlig.

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Lyden er nok vanskelig å unngå ja, det er varierende volum på denne (har prøvd 3 dvd spillere og forøvrig bruker jeg stadig den eldste da denne er best) og også hatt 3 stk. dac men alltid har denne lyden vært tilstede før signalet låses til dac.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ok, så den er uunngåelig. Jeg kommer nok til å ha den i bakhodet, men jeg føler meg litt mer trygg på å bruke DVD nå. Men fortsatt tror jeg at en god CD (den blir jo "min siste", tror jeg). Jeg får tenke litt mer på det, og se hvilke tilbud som evt dukker opp brukt.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Bruker pioneer dvd 656a som drivverk til en An 2.1dac,det funker vanvittig bra.
Så bra at eg tenker av og til at det ikkje kan vere mer å hente på drivverk,men gode kilder har fortalt meg at det er noe å hente med dedikert drev.

Har kun prøvd pioneer dvd som drev foreløpig.

Mvh Arild.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
samlanes skrev:
Bruker pioneer dvd 656a som drivverk til en An 2.1dac,det funker vanvittig bra.
Så bra at eg tenker av og til at det ikkje kan vere mer å hente på drivverk,men gode kilder har fortalt meg at det er noe å hente med dedikert drev.

Har kun prøvd pioneer dvd som drev foreløpig.

Mvh Arild.
Har testet ut maaange DVD-spillere som drivverk. Sammenlignet med de CD-drivverkene jeg har testet (altså mot samme eksterne DAC), har DVD-spillerne vært best hver gang. Sammenligning CD-drev vs DVD-drev ligger dog 4 - 5 år tilbake.
Har ennå tilgode å oppleve en DVD-spiller leverer like god lyd som en CD-spiller til samme pris (men har ikke testet DVD-spillere over 15 000 kr).
Lever fremdeles godt med mitt gamle SONY-drivverk og moddede DP-DAC, men vet at det finnes maaaange bedre løsninger på markedet.
Og det skal nok prøves ut etterhvert.......... HD-basert avspilling synes IMO å være veien å gå.
mvh

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
olaps skrev:
Har ennå tilgode å oppleve en DVD-spiller leverer like god lyd som en CD-spiller til samme pris (men har ikke testet DVD-spillere over 15 000 kr).
Direkte fra de analoge utgangene, regner jeg med at du mener da.
Har det ingen betydning at den slår seg av mellom plater, hvis du ikke er rask nok til å skifte? En DVD-spiller står sjelden på hele tiden, den er storparten av tiden i standby. Og da er vel kretsene sjelden varme, men kanskje det er analoge kretser som er avhengige av å være varme før de yter godt?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Jeg tok ikke hensyn til budsjett, det har du rett i, det var en generell betraktning bare; men om jeg gjør det så kan jeg tilføye at jeg synes vår Cambridge CD640 låter bedre enn vår Cambridge DVD79 inn i Beresford og Audiolab dac'er. Men det er kun et konkret ekspempel for en (få) konkrete lytter(e), med sine preferanser og systemer. Det utelukker ikke at motsatte opplevelser med cd vs dvd kan finnes andre steder. Vi er enige om at dersom man må tyne ned budsjettet til kilde, så er det antakelig bedre å bruke et enkelt drivverk av så høy kvalitet som man har råd til.
Mvh Vidar P
Er det på bakgrunn av dette du mener det er forskjell på CD og DVD drivverk (hvis vi ser bort ifra den nye Cyrus)?
Skal du teste drivverk opp mot hverandre, må du koble begge til samme DAC.

Derimot så kan det som det nevnes her være forskjell på digitale utganger. Regner med dette hovedsakelig skyldes jitter, men kanskje klokking også? Mange som har opplevd at en dyrere DVD spiller fra Pioneer/Denon låter bedre enn billig sak når man bruker den digitale utgangen til ekstern DAC/surround receiver. Det tror jeg på.

Beste "drivverket" er uansett harddisk. ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Orso, du har jo et godt poeng. Men gi meg litt kredit da; jeg er da ikke helt audioanalfabet :)

Selvsagt har jeg brukt forskjellige drivverk på samme dac, ellers hadde jeg jo holdt nebb :) Og det har jeg drevet og lekt meg med i over 20 år, og det er på den generelle bakgrunn at jeg tillater meg å dele mine oppfatninger. Som selvsagt ikke trenger å være hverken riktige eller allmenngyldige.

Harddisk er ikke uten sine lydmessige utfordringer her i huset, men det er sikkert løsninger.

Mvh Vidar P

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Orso, du har jo et godt poeng. Men gi meg litt kredit da; jeg er da ikke helt audioanalfabet :)

Selvsagt har jeg brukt forskjellige drivverk på samme dac, ellers hadde jeg jo holdt nebb :) Og det har jeg drevet og lekt meg med i over 20 år, og det er på den generelle bakgrunn at jeg tillater meg å dele mine oppfatninger. Som selvsagt ikke trenger å være hverken riktige eller allmenngyldige.

Harddisk er ikke uten sine lydmessige utfordringer her i huset, men det er sikkert løsninger.

Mvh Vidar P
Ok. Beklager. Ble usikker på hva du hadde testet der.
Ellers så har jeg opplevd at underlag til drivverk kan ha litt å si, men jeg kan ta feil. Har det innvirkning, så bør man jo også teste med likt utgangspunkt her også.

Finner trådstarter en litt rask DVD spiller, ville jeg ha valgt det. Spesielt hvis det er en midlertidig løsning.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
baluba skrev:
olaps skrev:
Direkte fra de analoge utgangene, regner jeg med at du mener da.
Har det ingen betydning at den slår seg av mellom plater, hvis du ikke er rask nok til å skifte? En DVD-spiller står sjelden på hele tiden, den er storparten av tiden i standby. Og da er vel kretsene sjelden varme, men kanskje det er analoge kretser som er avhengige av å være varme før de yter godt?
Rett fra de analoge utgangene ja.
Og min spiller (se profil) slår seg ikke av spesielt hurtig, antar den står på 5 - 10 minutter etter at ei plate er ferdig.
Jeg byppasser bildekretsen, det er merkbart lydmessig :)
Mvh

PS
Nyere DVD-spillere, og langt billigere enn SONYen, har nesten like god bassgjengivelse; men mangler mye annet ...............

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Trur ikkje trådstarter treng vere veldig bekymret for dvd som kilde.

Jeg sjøl bruker pioneer dvd som sagt i et tidligere innlegg,i ett anlegg til ny villedende pris på 245000.
Nypris på dvd 656a var 5000 i starten,for ca 7-8år siden.så det treng ikkje vere dyrt.

Drivverket setter vel bare prikken over I`en,litt enkelt sagt kanskje.
Tror uansett potensialet ligg i dacens kvaliteter i hovedsak.

Ein eg snakket med her på hfs mente pioneer var et godt valg.
Sitat;Pioneer er fornuftig designet og layout er bra ift jitter og støy.
Flaskehalsen vil uansett vere analogtinnet i dacen,mente han.

Han har prøvd ut dette flere enn to ganger for å si det på den måten.

Helsing Arild.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
orso skrev:
.. Finner trådstarter en litt rask DVD spiller, ville jeg ha valgt det. Spesielt hvis det er en midlertidig løsning.
Kjære deg, det er da ingenting å beklage. Jeg ser tydelig at ordlyden var egnet for å tolkes på flere måter, så det er min feil.

Ellers enig i at i dette konkrete tilfellet så synes det klart mest hensiktsmessig med ett drev, og siden man skal spille film, så gir det seg jo selv hva som bør hankes inn; et raskt dvd-drev med en digitalutgang som byr på minst mulig jitter, støy og annen elendighet.

Mvh Vidar P

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
orso skrev:
.. Finner trådstarter en litt rask DVD spiller, ville jeg ha valgt det. Spesielt hvis det er en midlertidig løsning.
Kjære deg, det er da ingenting å beklage. Jeg ser tydelig at ordlyden var egnet for å tolkes på flere måter, så det er min feil.

Ellers enig i at i dette konkrete tilfellet så synes det klart mest hensiktsmessig med ett drev, og siden man skal spille film, så gir det seg jo selv hva som bør hankes inn; et raskt dvd-drev med en digitalutgang som byr på minst mulig jitter, støy og annen elendighet.

Mvh Vidar P
Som bonus får man da mulighet til å spille mp3 - og kanskje SACD (avh av hvilken spiller man velger) - men da med bruk av intern DAC.
Husker ikke hva som ble nevnt mht budsjett, men Denon 3910 er en av mine favoritter som nå fås for ca 3500 kr (eller mindre) brukt......
2910 går vel for typ 2200 kr........
etc etc

Mvh

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Antall liker
58
Sted
Grimstad
Jeg har nettop kjøpt meg en denon dvd2800 for en slikk og ingenting, og venter spent på Abrahamsen V6dac i posten. Vil det bli en fornuftig kombo?

Topp Bunn