Dutch & Dutch

16402962_665266966987932_4403642344887726825_o.jpg

Dutch & Dutch - En høyttalerprodusent for fremtiden

Etter at vi av ulike grunner valgte å avbryte samarbeidet med Kii Audio denne høsten, har vårt fokus i dette segmentet skiftet over på Dutch & Dutch. Dette er en svært spennende produsent som utvikler produkter for fremtiden.

Vi snakker om solide kabinetter, kontrollert spredning, jevn frekvensgang, DSP kontroll. Høyttalerne styres ved hjelp av en app. Her kan også justeringer i DSP utføres.
målinger 8c.jpg
De første parene har begynt å rulle ut av fabrikken og superlativene begynner å komme både fra HiFi-miljøet og Pro-miljøet. Det første paret er på vei til Norge, og vi inviterer interessenter til å kontakte oss for ytterligere info.

På vei inn har vi modellen 8c til Kr 100.000,-, men D&D har også en rimeligere modell til Kr 55.000,- som også er fullaktiv.

Vi ønsker strategisk plasserte referansekunder rundt om i Norge. Kontakt ved interesse.

Sjekk vår nettside for mer info: https://audiodistribution.no/nettbutikk/10-dutch-amp-dutch/

Eller kontakt: salg@audiodistribution.no
 

Kommentarer

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
For min del er jeg veldig spent på disse, må jeg si. Virker som Dutch & Dutch virkelig har fått til noe utenom det vanlige, å dømme ut fra både lytteinntrykk og beskrivelser av hvordan de virker (eller "Nederlandsk og hollandsk", som Google Translate insisterer på å kalle dem)

Skjermbilde 2017-11-27 kl. 18.03.52.png
 
Sist redigert:

GSolie

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2016
Innlegg
422
Antall liker
98
Sted
Eydehavn
Torget vurderinger
7
For min del er jeg veldig spent på disse, må jeg si. Virker som Dutch & Dutch virkelig har fått til noe utenom det vanlige, å dømme ut fra både lytteinntrykk og beskrivelser av hvordan de virker (eller "Nederlandsk og hollandsk", som Google Translate insisterer på å kalle dem)

Vis vedlegget 468674
Er selvsagt helt enig i at dette er et spennende produkt. 8c pakker en større gulvstående høyttaler inn i en mer praktisk størrelse for mange. Det at høyttaleren bevisst er designet for å stå nær bakvegg og utnytte denne akustisk, er en fordel i de aller fleste normale situasjoner.

Du får ta deg en svipptur innom oss i Arendal for å ta en lytt etter at demoparet er ankommet. Er jo bare et rykk og et napp unna :cool:
 

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.663
Antall liker
850
Disse hadde jo passet fint i lydrommet (for å lage musikk) som vi jobber med å få klart hjemme :)
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.122
Antall liker
768
Sted
Oslo
Torget vurderinger
122
Dem låter bedre enn KII imo. Trur mentoren min Fritz brukte disse nylig til et prosjekt. Anbefales!
 

raymcman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2007
Innlegg
80
Antall liker
2
Er det digitalt delefilter med egen forsterker til hvert element?
 

GSolie

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2016
Innlegg
422
Antall liker
98
Sted
Eydehavn
Torget vurderinger
7
Er det digitalt delefilter med egen forsterker til hvert element?
Denne er fullaktiv ja med separate kanaler og DSP for korrigering og kontroll av drivere. Du kan også streame direkte til høyttaleren via nettverk.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Er det digitalt delefilter med egen forsterker til hvert element?
Denne er fullaktiv ja med separate kanaler og DSP for korrigering og kontroll av drivere. Du kan også streame direkte til høyttaleren via nettverk.
Men hvor i rekkefølgen kommer delefilteret inn?
Kan svare siden jeg har lest mye om disse høyttalerne. Delefilteret kommer inn før forsterkerne. Dvs at signalet sendes til en DSP-prosessor, som så sender ulike frekvensområder til de ulike forsterkerne, som i sin tur driver de ulike elementene.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.883
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Dette ER fremtiden når det gjelder kjøpehøyttalere etter min mening. Kii og Dutch&Dutch er strålende eksempler på dette. Skulle jeg kjøpt ferdige høyttalere i dag ville jeg gått for slike.

Ikke meningen å fronte DIY i en slik tråd, men jeg må få lov å si, velkommen etter, D&D og Kii.
I DIY m/digital deling/EQ gjelder akkurat samme prinsipp.
Eneste forskjellen er at vi selv velger forsterkere og ht-elementer.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Dette ER fremtiden når det gjelder kjøpehøyttalere etter min mening. Kii og Dutch&Dutch er strålende eksempler på dette. Skulle jeg kjøpt ferdige høyttalere i dag ville jeg gått for slike.

Ikke meningen å fronte DIY i en slik tråd, men jeg må få lov å si, velkommen etter D&D og Kii.
I DIY m/digital deling/EQ gjelder akkurat samme prinsipp.
Eneste forskjellen er at vi selv velger forsterkere og ht-elementer.
I stor grad enig, Bergfinn. Men akkurat Kii og D&D gjør jo ting som jeg tror det er vanskelig å få til selv. Dreier seg ikke bare om digital aktiv deling. Kardioid-prinsippet gjør at man får veldig kontrollert og smal spredning forover, langt ned i frekvens. Kii gjør det med drivere på siden som spiller i motfase, D&D gjør det med en veldig smart kabinettløsning som slipper ut bakbølgen fra elementene gjennom hull på sidene, i nøyaktig riktig fase/motfase slik at lyden på sidene blir eliminert. For å få til et tilsvarende spredningsmønster selv, er man nesten nødt til å bruke horn. Og da blir det stort! (pluss at det ikke er alle som liker den tonale presentasjonen i horn like godt). Evt. kan man ha et dedikert lytterom med akustikk-tiltak i ekstremklassen. Så for alle oss som lytter i et oppholdsrom og ikke har muligheten til å ha verken horn eller svære akustikkplater langs sidene, tror jeg det skal mye til å få til noe tilsvarende selv. For min del virker det som D&D har løst dette på en enda mer elegant måte enn Kii. Men nå har jeg ennå ikke hørt dem da.
 

Informasjon om bruker

GSolie
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
98
Link til alle artikler
97
GSolie sine annonser
Bransjenyheter
AudioSolutions med ny høyttalerserie

AudioSolutions med ny høyttalerserie

  • 0
Lydcompagniet AS presenterer AudioSolutions Virtuoso M AudioSolutions blir ofte omtalt som et av de mest spennende høyttalerprodusenten akkurat nå. Både Overture, Figaro og Vantage får...
Fortsett
Bransjenyheter
Sommerkupp fra Lydcompagniet

Sommerkupp fra Lydcompagniet

  • 0
Vi roer ned før sommeren med knallpriser på knallprodukter Av helsemessige årsaker har det skjedd store endringer hos Lydcompagniet de siste mnd. Av nevnte årsak måtte det gjøres nøye...
Fortsett
Bransjenyheter
Nytt norsk høyttalermerke under etablering

Nytt norsk høyttalermerke under etablering

  • 68
Lydcompagniet AS presenterer Det etableres i disse dager et nytt selskap som skal utvikle høyttalere og annet relatert til bransjen. Selskapets navn blir Norse Audio AS og merkevaren Norse...
Fortsett
Bransjenyheter
Bli kjent med Cocktail Audio

Bli kjent med Cocktail Audio

  • 0
Cocktail Audio Det prisgunstige High End alternativ Cocktail Audio er kanskje ikke det mest kjente merket blant streamere, men du må gjerne betale endel mer for de mer kjente merkene, skal du...
Fortsett
Bransjenyheter
Kampanje på IsoAcoustics

Kampanje på IsoAcoustics

  • 7
Vårkampanje på IsoAcoustics hos Lydcompagniet AS Det er ikke mye tilbehør som har fått så mye ros og utmerkelser som IsoAcoustics. Produktene er ikke bare populære i HiFi miljøet, men brukes...
Fortsett
Bransjenyheter
Dutch & Dutch 8c Kampanje

Dutch & Dutch 8c Kampanje

  • 0
Lydcompagniet presenterer D&D og Cocktail Audio Super-bundles Som flere kunder har fått oppleve i det siste, er det lang ventetid på Dutch & Dutch 8c. Etterspørselen er større enn...
Fortsett
Topp Bunn