Dur i Doxa

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Dette er sikkert ikke et uvanlig problem. Jeg spiller for tiden på en Signatur 70, som gjester lydbulen. Forsterkeren durer like mye, uavhengig av volum på forforsterkere. Går det an å dempe lyden med strømfiltre? Han noen gode råd. Lyden er temmelig hør bar i Klipsch rf 3.

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Antall liker
0
jon-arsp skrev:
Dette er sikkert ikke et uvanlig problem. Jeg spiller for tiden på en Signatur 70, som gjester lydbulen. Forsterkeren durer like mye, uavhengig av volum på forforsterkere. Går det an å dempe lyden med strømfiltre? Han noen gode råd. Lyden er temmelig hør bar i Klipsch rf 3.
kontrol mål spændingen din i stik kontakten din, og vis du tror det er problemet, så er der en del info på inlægget spændings målinger og jord ell.ikke jord på dette forum.

mvh.johnny

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
539
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Det kan være en mulig årsak at trafoene er synderen. Selv måtte begge trafoene i min signatur 70 byttes pga av uren kjerne på trafoene som forårsaket kraftig brumming i forsterkeren. Det som gjør det litt vanskelig er at brummingen kan være borte i et annet hus. Mulig at feilen trigges fram på enkelte strømnett.

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
29
Sted
Lillestrøm
Jeg går ut fra at det er elektrisk brum som høres i høyttaleren, og ikke mekanisk during fra selve forsterkeren.

Alle Doxa jeg har hørt har noen mV brum på høyttlerutgangen. Med veldig lettdrevne høyttalere kan det bli hørbart eller kanskje skjenerende.

Svein.

T

theStig

Gjest
Brum'et er nok en del av "Doxa-sjelen".. det er sånn på alle jeg har lagt øret til. Ikke noe problem egentlig med høyttalere som ikke er veldig lettdrevne.

re2

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4
Jeg hadde for en del år siden en 70B produsert i 1994 som brummet både mekanisk fra trafoene og gjennom høyttalerne. Det mekaniske brummet ble redusert ved demping av trafoene med asfaltplater. Lauvland opplyste at trafoene han brukte den gangen kunne ha problemer med mekanisk brum.

Jeg byttet min gamle 70B i en ny 70 signatur tidlig i år 2000; den har stort sett vært helt lydløs.

vh

Knutn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Antall liker
51
Ring til Doxa og spør hva du kan gjøre med det.

Mhv Knut

L

lark

Gjest
Mekanisk during fra ringkjernetrafoer skyldes ofte likestrøm på nettet.

Topp Bunn