Drummers, anyone?

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
F.E. skrev:
Mbare skrev:
Det finnes ikke konkurranse:

Kanskje han fyren her kan gi han litt konkurranse, men det er nok den eneste:
Keith Moon sin arvtaker ;D Men det veit dere vel 8)

mvh Filip
Dét er til forveksling likt Cato Bekkevold fra Enslaved, nevnt i post #1 ;D ;D
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.456
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
Har sett og hørt Enslaved live på Quarten,kjempegreier 8)

mvh Filip
 

Hans_J

Medlem
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
37
Antall liker
0
Ingen som har nevnt Bill Bruford ??? (YES og King Crimson)
 
A

Audio Optimum

Gjest
Dennis Chambers ( Jhon Scofield, Brecker brothers, Mike stern etc )
Kirk Covington ( Scott henderson,Tribal Tech )

Da er jeg fornøyd, da Vinnie Caliuta allerede er nevnt :)
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
F.E. skrev:
Har sett og hørt Enslaved live på Quarten,kjempegreier 8)

mvh Filip
Bekkevold er fiskekompis ;D
Det ultimate beviset på at man ikke skremmer fisk med å snakke på fisketur ;D ;D
Forøvrig; fy til helvete for en trommeslager! Og for en fysikk!! + 40 og fortsatt dra 220 beats/minutt på basstrommene pr minutt + alt det andre han har rundt seg...
I tillegg er'n jo en utpreget snill og trivelig fyr, selv om jeg bruker bilder av ham til å skremme minstemor i seng
;D ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
"Pierre van der Linden" spilte han i Gong? om ikke det var en meget god trommeslager i Gong
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.456
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
donnerwetter skrev:
F.E. skrev:
Har sett og hørt Enslaved live på Quarten,kjempegreier 8)

mvh Filip
Bekkevold er fiskekompis ;D
Det ultimate beviset på at man ikke skremmer fisk med å snakke på fisketur ;D ;D
Forøvrig; fy til helvete for en trommeslager! Og for en fysikk!! + 40 og fortsatt dra 220 beats/minutt på basstrommene pr minutt + alt det andre han har rundt seg...
I tillegg er'n jo en utpreget snill og trivelig fyr, selv om jeg bruker bilder av ham til å skremme minstemor i seng
;D ;D
Ok,såpass.Kan du hilse han og si at dem trone på toppen av metalband etter min meining,synd det e så guffen lyd på det gamle.Har splitplata med Satyricon og Enslaved,klare jo ikkje å høre ka dem syng engang ??? Førr jæ... men høre at det e noe bra :)

mvh Filip
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
F.E. skrev:
donnerwetter skrev:
F.E. skrev:
Har sett og hørt Enslaved live på Quarten,kjempegreier 8)

mvh Filip
Bekkevold er fiskekompis ;D
Det ultimate beviset på at man ikke skremmer fisk med å snakke på fisketur ;D ;D
Forøvrig; fy til helvete for en trommeslager! Og for en fysikk!! + 40 og fortsatt dra 220 beats/minutt på basstrommene pr minutt + alt det andre han har rundt seg...
I tillegg er'n jo en utpreget snill og trivelig fyr, selv om jeg bruker bilder av ham til å skremme minstemor i seng
;D ;D
Ok,såpass.Kan du hilse han og si at dem trone på toppen av metalband etter min meining,synd det e så guffen lyd på det gamle.Har splitplata med Satyricon og Enslaved,klare jo ikkje å høre ka dem syng engang ??? Førr jæ... men høre at det e noe bra :)

mvh Filip
Will do :) Forøvrig så vil jeg ikke betegne Grutle's (også fiskekompis) vokaløvelser som sang i det hele tatt ;D Trivelig fyr, god låtskriver og jævlig god bassist er'n. Men god vokalist? Neppe, hehe ;D Men faktisk så kan han synge rimelig godt; dette betinger leirbål, fisketur, teltliv og og rause mengder whisky ;D ;D
;)
 

Hans_J

Medlem
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
37
Antall liker
0
Manu Katche som har spilt med Jan Garbarek, Sting, Joni Mitchell og Peter Gabriel bør også nevnes!
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.456
Antall liker
458
Torget vurderinger
2
Hehe.Det handle ikkje om å ha en perfekt røst, perfekt trommespill eller perfekt gitarspilling etter min mening.Det handler om INNLEVELSE og ingenting annet,ferdig med det 8) Tenk bare på¨Stones med Keith sin gitarspilling,alt annet enn perfekt men det svinge likevel ;) Og så har du de andre;Høres feilfritt ut, men dødt ??? Fuck off tel sånne saker sier æ bare,æ e ennu blant de levende,vil ha musikk som høres levende ut  :D

mvh Filip
 

U-96

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2008
Innlegg
293
Antall liker
4
Nokon av mine favorittar:

Dave Lombardo - Slayer
Ian Paice - Deep Purple
Phil "Philthy Animal" Taylor - Motorhead
Vinny Appice - Dio
Aggressor - Aura Noir
Marky Edelmann - Coroner
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Må nesten kaste meg på her!

Cato fra ensalved/red harvest er selvfølgelig en maskin bak settet, men mangler endel gnist på det han har gjort med enslaved syns jeg.

For å dra fram to andre gærninger fra sjangeren, så må det jo bli frost fra satyricon, selvom det eneste interessante han gjør er med 1349 og gorgoroth:) Og Gylve fra darkthrone. Makan til fyr! En skikkelig rev bak trommesettet(i dobbelt forstand. hehe)

Ellers syns jeg Mike Bordin(FaithNoMore), Ian Pace og trommeslager`n i John Doe(husker ikke navnet) gjør jobben!
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
montesi skrev:
Må nesten kaste meg på her!

Cato fra ensalved/red harvest er selvfølgelig en maskin bak settet, men mangler endel gnist på det han har gjort med enslaved syns jeg.
Du baserer utsagnet fra Ruun og Vertebrae, Montesi?
Da hadde de innleid amerikansk producer som spesiellt på Ruun fikk trommearbeidet til Bekkis til å høres ut som en teddybjørn i polvott ;D
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
65finger skrev:
"Pierre van der Linden" spilte han i Gong? om ikke det var en meget god trommeslager i Gong
Pierre Moerlin spilte i Gong. "Angel's egg" er en av de kuleste platene trommemessig noensinne! Og det kommer fra en trommis. ;)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
JENO skrev:
65finger skrev:
"Pierre van der Linden" spilte han i Gong? om ikke det var en meget god trommeslager i Gong
Pierre Moerlin spilte i Gong. "Angel's egg" er en av de kuleste platene trommemessig noensinne! Og det kommer fra en trommis. ;)
jeg husket fornavnet!! Det er fantastisk trommejobbing på den platen. Må få kjøpt den igjen
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Mangler Tony Williams?
Hans arbeid på "Album" (ja, Ginger Baker også!) burde være nok til å sikre ham en plass i evigheten, hør bare på "Home" som nærmest er et stykke for akkompagnert trommesett.

Er ikke så aller verst det han gjør i Miles' E.S.P. kvintett heller....
 

mrts

Medlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
31
Antall liker
2
Brann Dailor - MASTODON
Fyren kommer på scenen med noe som mest likner 'My First Drumkit'
men Fytti H..... som han spiller!
 
F

fjellvåk

Gjest
Registrerer at det foreløpig ikke er noen som synes noe om Jon Hiseman, Simon Phillips, Peter Erskine eller Rune Arnesen heller....Og hvor bliver det av Bozzio og Wackerman? Billy Cobham, noen som husker han? Nei det er nok for mange av dem...
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Gavin Harrison
Matt Cameron
Gadd
Jeff Porcaro (RIP)
Dennis Chambers
Colaiuta
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
donnerwetter skrev:
montesi skrev:
Må nesten kaste meg på her!

Cato fra ensalved/red harvest er selvfølgelig en maskin bak settet, men mangler endel gnist på det han har gjort med enslaved syns jeg.
Du baserer utsagnet fra Ruun og Vertebrae, Montesi?
Da hadde de innleid amerikansk producer som spesiellt på Ruun fikk trommearbeidet til Bekkis til å høres ut som en teddybjørn i polvott ;D
Riktig! Isa er det dog en stund siden jeg har hørt, men kan godt være at den låter røffere.
Hvis du er inne på sjangerene syns jeg du bør sjekke ut "ad majorem.."- skiva til gorgoroth. Syns Kjetil spiller ganske så fett på de fleste av låtene:)
 

knheggen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.03.2007
Innlegg
88
Antall liker
1
Helge Norbakken, uten at jeg har fulgt han tett, men koser meg med bla. spor nummer 8 (søvngjengersken) på Kari Bremnes Live.

Mvh
Knut
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Er stor fan av tromminga til Jimmy Chamberlin, tidl. Smashing Pumpkins.

[youtube=560,350]http://www.youtube.com/watch?v=PRTJAT8RcGE[/video]
 
A

AK27

Gjest
Gabe Serbian er min favoritt når det kommer til trommer. Har begynte å høre mer og mer på rytme fremfor melodi i det siste. Band som Hella, Lightning Bolt, Don Caballero og Battles apellerer virkelig til meg. Vel her er Gabe sammen med The Locust, Hot Tubes Full Of Brand New Fuel:

.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Gene Krupa er også flink. Svært musikalsk trommis.

 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Steve Gadd
David Abruzzese
John Dolmayan
Matt Cameron
og ikke minst Danny Carey!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.860
Antall liker
21.862
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
room skrev:
@Donnerwetter. Når ble trommiser en undervurdert yrkesgruppe ???
Hørt i studietiden:
- X vokste opp i blokka der borte.
- Faen ikke rart han ble trommis.

---

Sam Woodyard var god.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Akkurat nå er jeg mest imponert over Kenneth Kapstad. Han kan bli til noe stort bak trommene.
 
Topp Bunn