Drivrem platespillere.

ohoi

Medlem
Ble medlem
29.12.2012
Antall liker
4
Jeg har en Gyrodec spiller. Lurer på om det er en ide å behandle drivremmen med silikon for å beholde smidigheten og gripeevnen?

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
806
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
hehe aner ikke, kjøp ny reim før du prøver med den gamle :)

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Antall liker
309
Silikon hørtes litt glatt ut til å ha på en drivrem synes jeg.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Ohoi: Glem silikon, skift reim! Ferdig!! Planen din har ett resultat. Å gjøre det er som å prøve å reparere ei registerreim på bil med gaffatape- funker ikke. Kødder du med den originale reima vil det skape mer problemer enn gavn. Reima er ikke dyr, så skift ut!!! Det som forverrer friksjon over tid er gammel, morken gummi og strekk i reima pga alder og spenn. Jo eldre reima er, desto sprøere blir den, og før eller siden ryker den. Så en grunnregel jeg har mht reimdrevne spillere er: Alltid bytte!! Hvis Michell selv har laget en oppgradert reim- som Rega har gjort med Whitebelt-, skal du oppgradere til den. :rolleyes:

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Ohoi: Deretter kan du se på pickupen..Men ei ny reim ligger altså tettere inntil drev og subplatter- fordi den ikke er strukket. Gummiblandinga og dens hardhet, flex og profil/struktur har også mye å si, da feks ei flat reim logisk nok har større kontaktflate enn ei som er rundprofilert, gummien griper bedre hvis den er ny, og reima i tillegg har ørlite struktur (som også dekka på bilen din.) Hvis reima sklir spinner drevet mer, og det blir større belastning på motor og hastighetskontroll. Det ender enten med større stabilitetsavvik eller totalhavari hvis reima ryker.. Mer stabil gange, og generelt revitalisert lyd for minimale reimutlegg er da langt å foretrekke. Dessuten lever Gyroen lenger..

Sist redigert:
Topp Bunn