Drillo stilen

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg har valgt å sette dette innlegget utenom den lille fotballtråden fordi det er snakk om fenomenet Drillo. Av en eller annen grunn, så har de som ikke er intressert i fotball en mening om Drillo.

Kritikk mot Drillo stilen har i den siste tiden etter at Norge slo Portugal 1-0 haglet på nettet og overalt. På jobben min var det som om folk dreit i at Norge vant og var mer opptatt av å kritisere. Denne tendensen er veldig typisk norske fotballintresserte du møter i dagliglivet.

Argumentet var at Ungdoms og Barnelag i Norge begynner å mæle ballen i hytt og pine. Den var ny.

Jeg så hele kampen og det tror jeg ikke alle kritikerne gjorde. Jeg så et portugisisk sutreprimadonna lag som hadde ballen 70% av tida akkurat som forventet. Men Norge prøvde å ta ballen gang på gang på gang og mistet den. De fikk til noen kontringer.

Jeg tror forsvarsspillet var Norges styrke, selv om det har vært utrolig mye fokus på angrepsspillerne i media i det siste. Og dette er drilostilen slik kritikerne ser det, men ikke slik Drillo ønsker det. Han vil se mer Brekdowns som også har blitt et skjeldsord plutselig.

N

nb

Gjest
Det jeg finner mest fascinerende med norsk (landslags)fotball er at spillere som har drevet med fotball omtrent hele livet ser ut til å ha store problemer med operasjoner som å ta i mot ballen, føre ballen, slå en pasning som noenlunde treffer der den skal osv. Det kan da umulig være så forbannet vanskelig. Folk fra Uruguay klarer det for eksempel utmerket, og de har færre innbyggere enn Norge.

Ett eller annet må i alle fall være fundamentalt galt med måten det trenes fotball på her i landet. Jeg kommer fra et tettsted med ca 10.000 innbyggere, ta med nabobygda, så er det 20.000. "Alle" gutter spiller fotball i ung alder, men så vidt jeg kan registrere har det i løpet av ca 20 år blitt produsert 1 - en - spiller som er god nok til et norsk eliteserielag.

Drillo gjør det han må med spillermaterialet som er tilgjengelig. Hadde spillerene hatt bedre ferdigheter, kunne Norge ha spillt på en annen måte.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
For et drøyt år siden jobbet jeg i en kommune langt nord øst som har produsert 2 fotball ikoner hvor den ene er med i Premier league og den andre har spilt landslag og topp eliteserie i Norge. Menn allikevell var det som om gutta var mest optatt av langrenn og jentene håndball. En elev fra asylklassen drillet alle de andre i senk da de hadde fotball på skolen.

N

nb

Gjest
Kjendis skrev:
For et drøyt år siden jobbet jeg i en kommune langt nord øst som har produsert 2 fotball ikoner hvor den ene er med i Premier league og den andre har spilt landslag og topp eliteserie i Norge.
Ja, det er nok mulig å få det til om man har talent og trenes godt, jeg synest bare det er merkelig at så mange kan drive med en bestemt idrett uten at det blir noe schwung over det. Jeg spillte fotball til jeg gikk i ca. syvende klasse. Når vi fem år senere spillte på gymnaset, var de fleste gutta som var på ca samme nivå som meg da jeg sluttet fortsatt ikke blitt nevneverdig bedre.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.563
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Om det er Gamsten den ene så snakket jeg så vidt med en gammel kjæreste han hadde. "Går ikke an å bli forelsket i en som er forelsket i seg selv". var vel ordene hun brukte :)

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
bambadoo skrev:
Om det er Gamsten den ene så snakket jeg så vidt med en gammel kjæreste han hadde. "Går ikke an å bli forelsket i en som er forelsket i seg selv". var vel ordene hun brukte :)
Ja, ekskjærester er jo troverdige kilder. ;D

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Det er vell et fåtall som kjener noen fra landslaget eller andre som har hatt drillo som lærer, men jeg kjenner en som gikk på idrettshøgskolen. Drillo var vikar i en fotballtime. Han kunne alle navnene utenatt på studentene i den klassen han skulle ha og sa bare Øystein gå dit, Petter still deg der osv. uten å ha møtt disse studentene før. Dette var vel semesteret 95/96.

Dette viser Drillos systematikk og rett på sak tankegang.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.484
Kjendis skrev:
Han kunne alle navnene utenatt på studentene i den klassen han skulle ha og sa bare Øystein gå dit, Petter still deg der osv. uten å ha møtt disse studentene før. Dette var vel semesteret 95/96.

Dette viser Drillos systematikk og rett på sak tankegang.
Mener du at mannen er synsk?

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Drillo har hatt brukbar suksess med det norske landslaget. Ellers har han vel mislyktes med de fleste fotballjobber han har hatt. Vi får se hvor langt båten bærer denne gangen. At han velger en primitiv stil for det norske landslaget er helt greit, tatt i betraktning spillematerialet.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
audionut skrev:
Drillo har hatt brukbar suksess med det norske landslaget. Ellers har han vel mislyktes med de fleste fotballjobber han har hatt. Vi får se hvor langt båten bærer denne gangen. At han velger en primitiv stil for det norske landslaget er helt greit, tatt i betraktning spillematerialet.
Brukbar???? ::) :eek:

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
lars_erik skrev:
audionut skrev:
Brukbar???? ::) :eek:

Ja. Brukbar. Hva har han vunnet? Hvor langt er det lengste Norge har kommet i en turnering under Drillo?

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
Kjendis skrev:
Jeg har valgt å sette dette innlegget utenom den lille fotballtråden fordi det er snakk om fenomenet Drillo. Av en eller annen grunn, så har de som ikke er intressert i fotball en mening om Drillo.

Kritikk mot Drillo stilen har i den siste tiden etter at Norge slo Portugal 1-0 haglet på nettet og overalt. På jobben min var det som om folk dreit i at Norge vant og var mer opptatt av å kritisere. Denne tendensen er veldig typisk norske fotballintresserte du møter i dagliglivet.
Landslaget spiller kynisk destruktiv og kjedelig fotball, det må det da være lov å mene. Jeg har forøvrig full forståelse for Drillo og hans valg av spillere og spillestil, han er ansatt for å vinne kamper og kun det.

Kjendis skrev:
Argumentet var at Ungdoms og Barnelag i Norge begynner å mæle ballen i hytt og pine. Den var ny.
Ny? Vi har mælt ball i Norge så lenge jeg har spilt og/eller trent lag i dette landet. Det er det som er problemet og det blir neppe mindre mæling av at vi har Drillo som sjef for landslaget.

Kjendis skrev:
Jeg så hele kampen og det tror jeg ikke alle kritikerne gjorde. Jeg så et portugisisk sutreprimadonna lag som hadde ballen 70% av tida akkurat som forventet. Men Norge prøvde å ta ballen gang på gang på gang og mistet den. De fikk til noen kontringer.
Når hjemmelaget har ballen 30% av tiden bør det ringe bjeller ut av en annen verden.

Kjendis skrev:
Jeg tror forsvarsspillet var Norges styrke, selv om det har vært utrolig mye fokus på angrepsspillerne i media i det siste. Og dette er drilostilen slik kritikerne ser det, men ikke slik Drillo ønsker det. Han vil se mer Brekdowns som også har blitt et skjeldsord plutselig.
Problemet er når småguttspillere instrueres med ord som breakdowns, overganger osv. Jeg ser at det er noe mer frihet i barne- og ungdomsfotballen nå enn da jeg spilte aldersbestemt fotball (på 80-tallet) men det er langt igjen og Drillos suksess får vel ikke akkurat trenere til å bejuble hælspark og tunneler i forsvaret.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ja,la oss se; brukbart å vinne kvallikgruppa til VM94 suverent foran Nedreland-med England utslått!. Brukbart å vinne kvallikgruppa til VM98. Kvartfinale i VM98. Ingen andre norske landslagstrenere har vært i nærheten av slikt! Nr 2 på FIFA-rankingen 2 ganger-på full fart mot topp 10 igjen. Slått: Italia, Argentina, Frankrike, Spania, England, Brasil, Tyskland, Portugal,Nederland+++++

Adskillig mer enn brukbart det, skulle jeg mene :D

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
lars_erik skrev:
Ja,la oss se; brukbart å vinne kvallikgruppa til VM94 suverent foran Nedreland-med England utslått!. Brukbart å vinne kvallikgruppa til VM98. Kvartfinale i VM98. Ingen andre norske landslagstrenere har vært i nærheten av slikt! Nr 2 på FIFA-rankingen 2 ganger-på full fart mot topp 10 igjen. Slått: Italia, Argentina, Frankrike, Spania, England, Brasil, Tyskland, Portugal,Nederland+++++

Det er selvsagt outstanding i norsk landslagshistorie men internasjonalt er det brukbart.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
lars_erik skrev:

Slutt å bable om enkeltkamper og kvallik. Hvor langt er det lengste Drillo har tatt Norge? Til første utslagsningsrunde i VM, da det ble tap for Italia. Det er brukbart.

Norge var ikke i kvartfinale i VM 98. Slutt å fjase.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Ok, har annet å bruke tiden på. Mine største fotballstunder står Drillo bak, i tillegg til Eggen.

Setter på musikk,jeg :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
bambadoo skrev:
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler
Jeg elsker meg selv og har ingen rivaler

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Folk som er livredde for hva utlenninger måtte synes om oss hater Drillostilen.
Resten av oss elsker den.

Vi er bønda i fra nord - ta vel imot oss!

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
BT skrev:

Vi er bønda i fra nord - ta vel imot oss!
....vi vet hvor du bor!!!! ;D

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
BT skrev:
Hva med oss som ikke bryr oss om hva utlendingene sier men som oppriktig synes Drillostilen er drepende kjedelig?

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Folk som elsker fotball hater Drillostilen.
Norske landslagssupportere uten særlig kunnskap om spillet elsker den.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HC skrev:
BT skrev:
Hva med oss som ikke bryr oss om hva utlendingene sier men som oppriktig synes Drillostilen er drepende kjedelig?
Dere kan se på sjakk ;D, mens dere drømmer dere tilbake til bedre tider med Tor Røste Fossen, Tord Grip, Ingvar Stadheim, Kjell Schou Andreassen og Åge Hareide.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
lars_erik skrev:
HC skrev:
BT skrev:
Dere kan se på sjakk ;D, mens dere drømmer dere tilbake til bedre tider med Tor Røste Fossen, Tord Grip, Ingvar Stadheim, Kjell Schou Andreassen og Åge Hareide.
Antyder du at sjakk er mer underholdende enn Drillofotball? I så fall er jeg langt på vei enig :)

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
lars_erik skrev:
HC skrev:
BT skrev:

Skulle du ikke spille musikk, da? Driver du og fjaser fremdeles?
Folk som liker fotball, driter i norsk fotball. Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Tilbake til trådstarters drøye utsagn:
"Av en eller annen grunn, så har de som ikke er intressert i fotball en mening om Drillo."

Jeg er ikke interessert i fopall, men ikke faen om jeg mener noe om denne Dildo, denne østfoldsmessias vandrende rundt i pæler.
til info: jeg har møtt mannen flere ganger, hyggelig kar, om noe overfiksert på dette å løpe etter ball. (ooops der hadde jeg kanskje en mening)
Som om ikke det er nok når vi først er i skrytehjørnet. Hvor mange her har hatt gymtimer ledet an av en kar hvis navn er Nils Arne . Jeg bare spør? Hæ? Hæ? Hæ?

Innlegget er moderert av bjornh, i sammenheng med brudd på Hifisentralens regel 1.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Norge vinner kamper igjen. Hurra,hurra,hurra!!!! ;D ;D ;D
DET er det ENESTE som betyr noe når det gjelder landslaget!
Utviklingsarbeidet må foregå i klubbene.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg er mest opptatt av at landslaget vinner, og at de mens de gjør det, utviser god sportsånd. Jeg er ingen fotballekspert eller -fantast, men jeg liker det Egil "Drillo" Olsen har fått til med landslaget. Synes "Drillo" er en sympatisk og kunnskapsrik mann, jeg!

Suksessen som landslaget har hatt under "Drillo"s coatching, er udiskutabel. Kjedelig spillestil? Har vi hørt det før? Når de meir "kreative" trenerne har sluppet til, har det iallefall gått rett i dass!

Noen som har noe bedre alternativ som landslagstrener for tida?

mvh. VilhelmW

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Drillo er genial. Hvem andre kan få en gjeng forvillede høns som knapt klarer to trekk på rad, til å slå lag som Portugal med den største selvfølgelighet?

Å legge skylde for norges spilleres manglende tekniske nivå på ham faller naturligvis på sin egen urimelighet. Det er det de som tror barn blir gode av å bli trenet av sine udugelige fedre som har æren for.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Genial? Drillofansen får heller komme tilbake når mannen har tatt Norge til en kvartfinale eller lengre i et mesterskap.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Får håpe vi slipper å møte Italia før det for en gangs skyld da.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
BT skrev:
Drillo er genial. Hvem andre kan få en gjeng forvillede høns som knapt klarer to trekk på rad, til å slå lag som Portugal med den største selvfølgelighet?
Så lenge man er strålende fornøyd med en skare av "forvillede høns som knapt klarer to trekk på rad" å velge landslager fra så er jo Drillo en god løsning.

BT skrev:
Å legge skylde for norges spilleres manglende tekniske nivå på ham faller naturligvis på sin egen urimelighet. Det er det de som tror barn blir gode av å bli trenet av sine udugelige fedre som har æren for.
Hva er så din løsning? Profesjonelle trenere til alle? Breddefotballen og da i særdeleshet , barne- og ungdomsfotballen i Norge er basert på frivillighet og i stor grad foreldre. Det samme er sikkert også tilfellet i Spania, Brasil og Nederland.

Problemet er at udugelige fedre selv er oppfostret med destruktiv drittfotball hvor kondisjon, formasjon og evnen til å måke ballen 60 opp i banen er det man fokuserer på.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
De som ikke liker det; screew you ;)-inspirert av BT ;D

Jeg for min del gadd ikke å se på under: Andreassen, Fossen, Grip, Stadheim, Semb og Hareide-den storkjefta apa, som skulle spille mer ballbesittende. Ja, det var saker,det ::)

Mangler vel bare at Reka tar over en dag---- :mad:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
HC skrev:
BT skrev:
Så lenge man er strålende fornøyd med en skare av "forvillede høns som knapt klarer to trekk på rad" å velge landslager fra så er jo Drillo en god løsning.

BT skrev:
Hva er så din løsning? Profesjonelle trenere til alle? Breddefotballen og da i særdeleshet , barne- og ungdomsfotballen i Norge er basert på frivillighet og i stor grad foreldre. Det samme er sikkert også tilfellet i Spania, Brasil og Nederland.

Problemet er at udugelige fedre selv er oppfostret med destruktiv drittfotball hvor kondisjon, formasjon og evnen til å måke ballen 60 opp i banen er det man fokuserer på.
Nederland er definitivt et foretaksland når det gjelder rekruttering. De beste trenerne trener elitelagene. De nest beste trenerne og de beste fotballspillerne trener aldersbestemte lag. Lag nedover i divisjonene trenes av det som måtte til overs. Frivilligheten i Norge består ev en og annen ildsjelen og foreldre som aldri fikk utrettet noe selv. Frivillighet i Nederland er at hele lokalsamfunnet stiller opp, uansett hva som skal gjøres. Idrettslagene har en langt mer sentral posisjon i samfunnet enn her.

Man skulle tro at barna blir bedre spillere av å bli trent av spissen til Ajax enn pappan til Børre.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
BT skrev:
HC skrev:
BT skrev:

BT skrev:

Nederland er definitivt et foretaksland når det gjelder rekruttering. De beste trenerne trener elitelagene. De nest beste trenerne og de beste fotballspillerne trener aldersbestemte lag. Lag nedover i divisjonene trenes av det som måtte til overs. Frivilligheten i Norge består ev en og annen ildsjelen og foreldre som aldri fikk utrettet noe selv. Frivillighet i Nederland er at hele lokalsamfunnet stiller opp, uansett hva som skal gjøres. Idrettslagene har en langt mer sentral posisjon i samfunnet enn her.

Man skulle tro at barna blir bedre spillere av å bli trent av spissen til Ajax enn pappan til Børre.
Du snakker om elitesatsingen og talentutvikling av de beste i Nederland (som er noe Norge bør misunne de), jeg kan love deg at spissen til Ajax ikke flyr rundt og trener halvgode småguttlag.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hva har dette med at Norge under Drillo er bedre enn Nederland å gjøre.
Synd på Nederland.... :'(

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.308
Torget vurderinger
18
lars_erik skrev:
Hvordan gikk det egentlig siste gang Drillo ledet Norge mot Nederland? Jeg synes å huske at et lag ble rundspilt og at det ikke var Nederland.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
HC skrev:
BT skrev:
HC skrev:
BT skrev:

BT skrev:

Du snakker om elitesatsingen og talentutvikling av de beste i Nederland (som er noe Norge bør misunne de), jeg kan love deg at spissen til Ajax ikke flyr rundt og trener halvgode småguttlag.
Nope, de guttelagene er knallgode.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
HC skrev:
lars_erik skrev:
Hvordan gikk det egentlig siste gang Drillo ledet Norge mot Nederland? Jeg synes å huske at et lag ble rundspilt og at det ikke var Nederland.
Skulle vært interessant med en kamp nå. Er temmelig sikker på at det vil ende med norsk seier. Nå har Drollos2 satt seg. Men når det ikke skjer på rette måten, er det vel bedre å tape ::)

Topp Bunn