Drifting

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5

Vedlegg

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Hvaffornoe? Er det noen som skal drive på og ha det moro med biler og co2-utslipp? Det kan ikke være mulig i disse klima og miljøtider. De har kanskje hver sin forurensende bil også? Det må da være mulig å drive med drifting med kollektiv transport i stedet.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Tubesnake skrev:
Hvaffornoe? Er det noen som skal drive på og ha det moro med biler og co2-utslipp? Det kan ikke være mulig i disse klima og miljøtider. De har kanskje hver sin forurensende bil også? Det må da være mulig å drive med drifting med kollektiv transport i stedet.
Drifting med kollektiv transport er fullt mulig,d Dette er åpent for alle og jeg hadde satt pris på om du stillte med en co2-vennlig elbil :) Selv da får du kjøre på banen, uten å risikere liv og helse som mange andre gjør på offentlig vei. I disse mediafokuserte klima og miljø-tider er det kanskje på tide å legge fokuset politisk der hvor det virkelig hjelper miljøet, men det er en annen diskusjon..

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Tro meg, du kommer aldri til å se meg i en co2-vennlig elbil. ;) Bil er for enkelte av oss litt mer enn å bare komme fra A til B.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Tubesnake skrev:
Tro meg, du kommer aldri til å se meg i en co2-vennlig elbil. ;) Bil er for enkelte av oss litt mer enn å bare komme fra A til B.
Kjøreglede kalles det og både jeg og datteren min på seks å oppleve i morgen ;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Kos dere. Bil er faktisk masse gøy også, selv om det ikke faller i smak hos den politisk korrekte menighet.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skal selv på Street Legal / Track day i morgen på ACR (Artic Circle Raceway, Mo i Rana). Håper at ikke været blir dårlig, for i dag var det strålende!

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Den politiske korrekte menghet? Det kommer vel ann på hvilket parti du spør? Skal man håve inn mest mulig avgifter eller skal man sette inn effetive miljøtiltak der det virkelig hjelper? Man kan bedre infrastrukturen slik at mange f.eks slipper å sitte en til to timer i kø, fra Asker/Bærum til Oslo hver dag.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=538619

Miljøvennlige muskler

BMW 535d finnes ikke med manuell girkasse, så akkurat denne får vi ikke sammenlignet med en tilsvarende bil med manuell. Men på blandet kjøring bruker en 535d 0,69 liter per mil og en 530d bruker 0,68 liter per mil. Co2-utslippet på en 535d stasjonsvogn med 286 hestekrefter, 580 newtonmeter og automatgir er svært lave 182 gram per kilometer. Til sammenligning slipper en Audi A6 3.0 TDI Quattro stasjonsvogn ut 227 gram Co2 per kilometer til tross for betydelig svakere motor enn BMW 535d. Til Audiens forsvar har den firehjulsdrift.

Som en ren digresjon kan vi også nevne at en Toyota Avensis med 1,8-liters bensinmotor og 110 hestekrefter slipper ut 173 gram. Altså nesten like mye som en dieselmotor med snaut 300 hestekrefter. Det er ved sammenligning av slike tall at avgift på hestekrefter blir det reneste sprøyt.

Det tekniske forspranget til BMW begynner her å bli stort når det gjelder utslipp.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.683
Torget vurderinger
12
Hva med NOx og større partikler? Har du tall for det?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.878
John_Harald skrev:
Hei, i morgen er det ny runde med driftingshow på Gardermoen. Anbefaler alle motorinteresserte å ta turen ;)

Gardermoen 31 mai - Powerdrift Runde 2
Hva er så stas med å se på en haug med biler med mer motor enn kjøreegenskaper ?

A

Atle Kristiansen

Gjest
Pink_Panther skrev:
John_Harald skrev:
Hei, i morgen er det ny runde med driftingshow på Gardermoen. Anbefaler alle motorinteresserte å ta turen ;)

Hva er så stas med å se på en haug med biler med mer motor enn kjøreegenskaper ?
Sladding må du vite.

Mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.878
Ante Krist skrev:
Pink_Panther skrev:
John_Harald skrev:

Sladding må du vite.

Mvh
Sladde greier man med en Corolla KE30 med slitte bakdekk. Man trenger ikke å gå bananas i plastdupedittsjappa og chipsbutikken for det.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Ante Krist skrev:
Pink_Panther skrev:
John_Harald skrev:

Sladding må du vite.

Mvh
Liker duen med en haug med biler med mer motor enn kjøreegenskaper, anbefales dragracing.

Pro biler som brukes til drifting er bygget for best mulig kjøreegenskaper til sporten!

Drifting er ikke å få til en sladd ;D
Drifting er å kjøre flere svingkombinasjoner etter hverandre kontrolert og sidelengst. Med riktig hastighet, sporvalg, gass og styring styrer man hvor brett bilen skal ligge. I finalene er det også parallelkjøring, hvor to og to bilder drifter med svært liten klaring.

Kom akkurat hjem fra Gardermoen nå og kan melde om en fantastisk dag med masse deilig sol og action :)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Trondmeg skrev:
Hva med NOx og større partikler? Har du tall for det?
At Nox utslippet er høyere fra en dieselmotor konta en bensinmotor, er ingen hemmelighet. Siden du nevner det så kanske du har takk for det og kan fortelle meg hvilken negativ effekt drifting har på de globale klimatrordringene.. For meg er dette en dråpe i havet og jeg mener at miløfokuset bør settes inn der det virkelig hjelper og merkes ;)

A

Atle Kristiansen

Gjest
John_Harald skrev:
[...] For meg er dette en dråpe i havet og jeg mener at miløfokuset bør settes inn der det virkelig hjelper og merkes ;)
Og det er ikke selve kulturen som drifting er et ekstremt biprodukt av?

Mvh

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.539
Drifting er ålreit det. Ikke helt min kopp te, men jeg må innrømme at jeg følger litt med. Han jeg kjøpte Integralen av måtte ha noe som var litt litt morsommere med bakenden, og kjøpte seg Nissan Silvia driftebil. Han gjør det ikke så aller verst heller, 4.plass i Pro-klassen sammenlagt i 2007-sesongen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ikke min kopp te heller. Men digger uansett ekstreme idiot-interesser, nesten uansett hvor politisk ukorrekt det er. Uten dedikerte jerks, ville livet blitt så deadboring at jeg ihvertfall ville funnet første og beste snefonn å gravlegge meg i. Kommer tilbake med tips til andre, muligens på et nivå som ikke er i henhold til besteborgerlig åndelig tankegang, gjøren og laden.

A

Atle Kristiansen

Gjest
ErosLoveking skrev:
Ikke min kopp te heller. Men digger uansett ekstreme idiot-interesser, nesten uansett hvor upolitisk korrekt det er. Uten dedikerte jerks, ville livet blitt så deadboring at jeg ihvertfall ville funnet første og beste snefonn å gravlegge meg i. Kommer tilbake med tips til andre, muligens politisk ukorrekte gjøremål.
Drifting er da totalt mainstream. Det finnes dessuten neppe noe mer politisk korrekt enn av være politisk ukorrekt, jeg vil faktisk gå så langt som å si at det finnes et anti politisk korrekt hysteri. Denne plassen, for ikke å nevne tråden, er i så måte et godt eksempel på nettopp det. Men for all del, føl deg gjerne rebelsk om det tjener ditt selvbilde ;).

Mvh

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Ante Krist skrev:
ErosLoveking skrev:
Ikke min kopp te heller. Men digger uansett ekstreme idiot-interesser, nesten uansett hvor upolitisk korrekt det er. Uten dedikerte jerks, ville livet blitt så deadboring at jeg ihvertfall ville funnet første og beste snefonn å gravlegge meg i. Kommer tilbake med tips til andre, muligens politisk ukorrekte gjøremål.
Denne plassen, for ikke å nevne tråden, er i så måte et godt eksempel på nettopp det. Men for all del, føl deg gjerne rebelsk om det tjener ditt selvbilde ;).

Mvh
Uten litt spenning i hverdagen, ville livet for mange blitt enda mere kjedelig.. Dette er nok ikke for å tjene sitt selvbilde, men for å kjenne at man lever. Adrenalin- og endorfinkikk er det som dreier seg om, ikke om å føle seg rebelsk. Nå er interesse for raske biler og kjøreglede noe man finner i absolutt alle samfunnslag. Det er også allment akseptert stort sett over alt. Jeg syns det er veldig bra at folk får kjørt fra seg på bane, i stedet for å risikere andres liv og helse på offentlig vei ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Tubesnake skrev:
Det må da være mulig å drive med drifting med kollektiv transport i stedet.
Drikker kaffe for det meste når der konsumeres alkoholfritt. Så nei det er ikke min tekopp heller!

Men jeg har faktisk driftet med kollektivtransport. ;D Breisladd med buss, på tørr asfalt. ;D ;D ;D ;D
Det røyk og luktet svidd gummi, mao ikke godt! ;)

Og nei, det var ikke morro! Mere skremmende om jeg skal være ærlig. :-\

Ø

Øivind

Gjest
Blæh!

Biler brukes til persontransport og til racing.

Drifting er ingen av delene, og bare bullshit. Sikkert fint for dem som verken har evnene, disiplinen eller gutsen som kreves for ekte racing.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Bilsportens svar på synkronsvømming.
Nei nå! :mad: Prøver du å disse synkronsvømming ? Fy skam.

Masse damer som svømmer i takt iført badedrakt, kan knapt bli bedre! ;D ;D ;D

Topp Bunn