Dream Police

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Tenkte bare nevne dette usedvanlig vellåtende, eh.., hardrock bandet som dukket opp engang tidlig '90 tallet.

Vokalist Rene Andersen står i front sammen med fire andre karer, formodligen fra Østfold traktene et sted. Albumet heter svært lite annet enn Dream Police mener jeg. Men det viktigste av alt at her finnes det sterke rocke riff, konge groove og den rett og slett meget overbevisende vokalen fra Rene.

Var hekta på denne skiva da den kom og den er faktisk like "up to date" idag. Mest grunnet musikere som kunne spille og temmelig tidløs rock. En perle

Var å så disse live på Tønsberg Messen på denne tiden og husker fortsatt godt hvor imponert jeg ble. Disse karene var særdeles gode..

Bra lyd på cd, vinylen er borte desverre. Tåler absolutt å spilles av i High-End sammenhenger :)

PS : Noe senere kom albumet "Messing with the Blues", nedtur desverre... Men dette første albumet er rett og slett en perle. Og tåler tidens tann

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
husker dem godt nå når du nevner dem,var også på konsert å så dem live,kjempe trøkk og en virkelig god debut plate.
men desverre så var ikke oppfølgeren av samme kaliber.
lurer på hvor jeg kan få kjøpt 1 ugivelsen nå??den har desverre kommet vekk i årenes løp

mvh

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Godt spørsmål.. Fikk med et bonusspor på cd'n som er skikkelig bluesete. Tror dette blei lagt på seinere da det ikke finnes på lp'n.. Men det er et meget godt bonus/live spor så det gjør bare albumet bedre :)

Rocker bra

Har coveret et sted, skal leite litt

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
di hadde vel en slager som jeg ikke husker navnet på som kan kalles bluesrock av dimensjoner :)

mvh

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Fant det.

4 karer, ikke 5, albumet heter ikkeno. Kun Dream Police er påtrykkt. Produsert i 1990 og starter med min favoritt "Hot legs". En konge rock/blues sak :)

12 sterke spor inkl. bonus spor...

Hørte Rene sang på "Beat for beat" på NRK for ikke så lenge siden. Mannen kan synge

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
ja det er sikkert han kan,meget potent vokalist.
og hot legs er virkelig noe som får rockefoten til å gå 8)
skal lure på hvem som kan ha denne nå,sikkert ikke lett å få tak i ???

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
husker vell ikke helt feil når jeg sier lyden var meget bra også,hadde den på cd.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Helt korrekt. Faktisk overraskende god lyd. Og bra sound hvis det gir mening. Alle spiller i lag og koser seg hehe.. Er ei kongeplate det her.

Skal en si noe negativt så er det siste miksen som mangler på en måte. Låtene er sterke, men kunne vært satt sammen noe mer komersiellt for virkelig å ta folk med storm. Men for all del, bra saker :)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
skal prøve å få tak i den,sjekket cdon men hadde den ikke.
får prøve litt rundt og takk for at du minnet meg om denne perlen jonnYB :)

mvh

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Bare hyggelig.. :)

Skulle det bli vanskelig har jeg en original liggendes..

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Nå er det jo en trå som heter : "hjelp meg å skaffe.."

:)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
ja jeg ser det jonnyb,men greit å vite at du har en iallefall ;)
mulig jeg må spørre om en kopi hvis mulig,betaler deg godt ser du

mvh

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
17.964
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
10
Gode musikere fra et godt rockemiljø i Halden det der. Tar jeg ikke feil, er det samme Trond Holter på gitar som flagger scenenavnet Teeny i Wig Wam.
Måtte ta frem CD'en og høre en gang og jo - det er relativt bra lyd. Om René Andersen var bare litt bedre på høye toner, ville nok navnet stått på flere hitilister enn det allerede gjør...

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.610
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Kommer mye bra musikalsk fra Østfold, MEN;

d`ekke 1.april i dag vel..........;D

Bruttern har skiva, men jeg vil ikke under noen omstendighet erkjenne at jeg synes bra om den!

Godt smaken er som baken i blant! ;D

mvh
Proffen

Topp Bunn