Dr. Kurt-EP som ingen har? Kan norsk rock bli for obskurt?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
En lite rydding i kassetter brakte denne perlen fram i lyset, Dr. Kurts SS (single sided) firespors KZ-EP Mexico Psycic. Ifølge Discogs er det ingen som har den, men jeg har den åpenbart selv om jeg ikke heter Inge. Dessverre fant jeg ikke coveret, men det er en såpass enkel fotokopiert greie som jeg lett kan rekonstruere ut fra bilder.

Stappet den ned i min NAD 613 og det kom klare og uforvrengte toner ut, med moderat bakgrunnsstøy. Åpenbart tatt opp uten Dolby, men sannsynligvis på bra maskiner. For det låter slettes ikke verst. Det står ingenting om utgivelsesår på kassetten, heller ikke på Discogs. Der står det at tittellåten kom ut som 7" i 1992, så det må ha vært før det.

Når vet jeg at Discogs statistikk ikke gjelder alle mennesker i dette land, så blant dere rare samlere befinner det seg sikkert noen eksemplarer av denne kz-en fra starten av nittitallet. Er det noen av dere som har noen info om den de kan dele? Jeg antar at jeg har fått den av bassisten i Medicine House, Bjørn.
 

Vedlegg

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dette er jo enkelt, baluba.
Hvis du er den eneste som besitter dette verket, så tror jeg vi kan konkludere med at ja, norsk rock/punk kan bli for obskurt....8)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er jo enkelt, baluba.
Hvis du er den eneste som besitter dette verket, så tror jeg vi kan konkludere med at ja, norsk rock/punk kan bli for obskurt....8)
Er det en fare for at jeg sitter med mediet og en annen med coveret siden kun coveret er avbildet på Discogs? ;)
 
V

vinyl-mannen

Gjest

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Der var 7" som kom ut i 1992. De var vel forbundet med Blitz, såvidt jeg husker. Pratet litt med min bror om det, han spilte i Abra Kadavra litt senere. Han mener også å huske dem som et Blitz-relatert band.
 
Topp Bunn