Dr House lyttet til The Who med Whos next, tittelsporet på platen whos next.Noen som vet hva House lyttet til på podn sin da negerkongen :-X :-X kom inn og forstyrret?
Mvh
The Who er et band som har hatt mange plater av forskjellig kvalitet og innhold. Whos next er nok en bra start. Låtene: Pinball wizard, Baba O´riley, Magic bus, won´t get fooled again, yuong man blues, who are you, my generation og see me feel me er gode låter av gruppen. Hvis du finner en samleplate med disse så har du mye bra. LIVE at LEEDS var lenge en favoritt for meg, men nå synes jeg lyden på CDen er elendig. Ting endrer seg over tid. ;DTakker, The Who er upløyd mark for meg, er Whos next en bra start for å bli bedre kjent med bandet?
Mvh
Jepp. Det er deres beste utgivelse imo. Blir du ikke hekta av den er det i alle fall ingen vits i å kjøpe noen andre.Takker, The Who er upløyd mark for meg, er Whos next en bra start for å bli bedre kjent med bandet?
Mvh
Jeg har endelig(?) fått tak i den fra amazon.de. Hva skal man si. Mye bra låter, men igjen føler jeg at remastringsspøkelset med sin dynamikkompresjon og loudness war har slått til. Introen til Baba O'Riley var da virkelig MYE mer dynamisk på TV da House spilte den enn den er på denne CDen... Pianoanslagene er jo helt uten kraft og punch, og det samme med trommene.Satt faktisk selv å lurte på hvilken sang det var. Fant til slutt fram til Baba O'Riley selv, og albummet The Ultimate Collection, som skal være en av de absolutt beste kompilasjonene av The Who.
Who's Next får du på elusivedisc.com i 150g eller 200g Classic Records utgave. Vinylsnurrer får du f.eks. på Kontrapunkt i prisklasse mellom 5-80 KNOK.Noen som vet hvor jeg kan få tak i en god vinylspiller og The Who - Whos Next på vinyl?![]()
Jeg spurte vel halvt i spøk, men det er irriterende når man opplever remastring som en forverrende faktor.Who's Next får du på elusivedisc.com i 150g eller 200g Classic Records utgave. Vinylsnurrer får du f.eks. på Kontrapunkt i prisklasse mellom 5-80 KNOK.
Det eneste positive forhold jeg har til CD'er er at det ble mange godbiter å få på brukt vinylDet er faktisk enkelte ganger jeg synes det er synd at musikksamlingen min utelukkende er på CD.