Dr. House i går....

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Hvorfor spiller ikke Dr. House på sin Sota?
Han brukte en Ipod-tror jeg
Stemmer? ;D

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Nja han spiller nå litt. Kanskje det er senere i serien, han har også et sett Duevel Bella Luna Diamond hjemme men tror det er en senere episode.

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Får vel serien på DVD kanskje, jeg skal reise bort litt, så da så.....
Dr. House er en herlig serie - synes jeg da

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg synes det var på tide at noen satte fingeren på ressursbruken, jeg da. Ble så fryktelig usannsynlig at de hele tiden skulle sette 4-5 leger på heltid på en enkelt pasient. ;)

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Den er grei.
Men kona kunne trenge en Dr. House-de finner ikke ut av hennes probl. Ikke musikk hjelper engang, og da er du dårlig..........

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Noen som vet hva House lyttet til på podn sin da negerkongen :-X :-X kom inn og forstyrret?

Mvh

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.375
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Dr House lyttet til det svært så eminente bandet the Who, husker ikke låta, men er nokså sikker på at det var noe fra Who's next..

og forøvrig god jul til dere alle

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1
Noen som vet hva House lyttet til på podn sin da negerkongen  :-X :-X kom inn og forstyrret?

Mvh
Dr House lyttet til The Who med Whos next, tittelsporet på platen whos next. :)

Litt heftig lyd på en liten iPod, men men.. Låten er veldig bra. Plata er faktisk ganske bra, men jeg liker tittelsporet best. Dette er the who i storform.

8)

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Godt innlegg Quad_lars
House var best, men ble brått The Who-fan....................

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Hmmmm!!!? Hørte på Baba O'Reilly med The Who på Pandora.com akkurat, og det slår meg hvor lite dynamikk det er! Det var da virkelig mye mer trykk i trommeslagene på House (før han ble avbrutt). Har også denne låta blitt maltraktert av remastring, eller er Pandora bevisst dynamikkomprimert?

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Takker, The Who er upløyd mark for meg, er Whos next en bra start for å bli bedre kjent med bandet?

Mvh

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Satt faktisk selv å lurte på hvilken sang det var. Fant til slutt fram til Baba O'Riley selv, og albummet The Ultimate Collection, som skal være en av de absolutt beste kompilasjonene av The Who.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Hmmm.... søkte på play.com, men fant ikke "the ultimate collection" noe sted.

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1
Takker, The Who er upløyd mark for meg, er Whos next en bra start for å bli bedre kjent med bandet?

Mvh
The Who er et band som har hatt mange plater av forskjellig kvalitet og innhold. Whos next er nok en bra start. Låtene: Pinball wizard, Baba O´riley, Magic bus, won´t get fooled again, yuong man blues, who are you, my generation og see me feel me er gode låter av gruppen. Hvis du finner en samleplate med disse så har du mye bra. LIVE at LEEDS var lenge en favoritt for meg, men nå synes jeg lyden på CDen er elendig. Ting endrer seg over tid. ;D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Mvh
Jepp. Det er deres beste utgivelse imo. Blir du ikke hekta av den er det i alle fall ingen vits i å kjøpe noen andre.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Hvis en samling med the Who er ønskelig, så har Platekompaniet en boks med fire cder.

30 Years of Maximum Rythm n blues. KR. 299,-
Den er bra. Veldig bra !

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Satt faktisk selv å lurte på hvilken sang det var. Fant til slutt fram til Baba O'Riley selv, og albummet The Ultimate Collection, som skal være en av de absolutt beste kompilasjonene av The Who.
Jeg har endelig(?) fått tak i den fra amazon.de.  Hva skal man si.  Mye bra låter, men igjen føler jeg at remastringsspøkelset med sin dynamikkompresjon og loudness war har slått til.  Introen til Baba O'Riley var da virkelig MYE mer dynamisk på TV da House spilte den enn den er på denne CDen...  Pianoanslagene er jo helt uten kraft og punch, og det samme med trommene.

Hva er det med disse remastringsmenneskene som tror at manipulering til det ugjenkjennelige får det til å låte bedre enn originalen.  Er de misunnelige på musikerne?  

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en god vinylspiller og The Who - Whos Next på vinyl? :eek:

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en god vinylspiller og The Who - Whos Next på vinyl? :eek:
Who's Next får du på elusivedisc.com i 150g eller 200g Classic Records utgave. Vinylsnurrer får du f.eks. på Kontrapunkt i prisklasse mellom 5-80 KNOK.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Who's Next får du på elusivedisc.com i 150g eller 200g Classic Records utgave. Vinylsnurrer får du f.eks. på Kontrapunkt i prisklasse mellom 5-80 KNOK.
Jeg spurte vel halvt i spøk, men det er irriterende når man opplever remastring som en forverrende faktor.
Det er faktisk enkelte ganger jeg synes det er synd at musikksamlingen min utelukkende er på CD.
Uansett godt å vite at slikt faktisk er tilgjengelig, så takk for svaret. :)

Hvordan oppfatter dere andre dynamikken i nevnte The Who - Baba O'Riley i ulike utgaver (CD, vinyl, original, remastret  etc.)?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Det er faktisk enkelte ganger jeg synes det er synd at musikksamlingen min utelukkende er på CD.
Det eneste positive forhold jeg har til CD'er er at det ble mange godbiter å få på brukt vinyl ;)

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har orginal LP'en og sammenlignet med CD'en er CD'en bare en vits i forhold. Flat komprimert og loudnesifisert, mens LP'en er saftig og utrolig mye bedre. Har heldig vis endel vinyl he he.

Samleren

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Artig at spørsmål om Dr. House kan bli som dette ble......
Skjer det noe i House IMORGEN?
Dumt spørsmål som mange sikkert ikke vil vite svaret på........
For det ER vel House?

Topp Bunn