Diverse Drømmejobbtråden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
En bussjåfør, en bussjåfør
Det er en mann med godt humør

:D

Det er egentlig en jævlig utakknemlig stressjobb! Sjefene forlanger at du skal holde ruta og ruteplanleggeren opererer i en verden uten røde trafikklys, gamle tanter som vil betale med masse småpenger og idioter i privatbiler samt annen trafikk som lager kø og faenskap. Dvs, ruta forutsetter at du har en gjennomsnittshastighet på 80kmt selv om fartsgrensen er 50kmt!!
Det må ha vært på en annen kant av landet enn her hvor jeg bor. Her kjører bussene i 45-50 km/t selv om det er sekstigrense. De har så god tid, at... :)
Store forskjeller. 25, 37 og 79 i Oslo er litt sånn som Spirre beskriver. Men mange andre er nok fine og rolige. Jeg innbiller meg at tilfeldighetene råder når det gjelder hvordan rutene fungerer. Det handler nok om hvor godt det treffer med hele timer, og repeterende klokkeslett utover dagen.

T

TT.

Gjest
Drømmejobben hadde nok vært jobben til Mike Wolf og Frank Fritz i American Pickers. ( TV serie som bla går på History channel) Reise fra låve til låve og lager for å finne gamle skatter. Jo mer sære saker, jo bedre. Men gjerne her i Norge. Jeg gjetter at det står gjemt mye på låver, fjøs og lager som hadde vært artig å funnet og gitt det nytt liv. Skrotsamler om du vil, men i ordnede former.
Man må ha høy, nasal stemme for å være kvalifisert.
Den skjønte jeg ikke

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.499
Sted
Trondheim
Drømmejobben hadde nok vært jobben til Mike Wolf og Frank Fritz i American Pickers. ( TV serie som bla går på History channel) Reise fra låve til låve og lager for å finne gamle skatter. Jo mer sære saker, jo bedre. Men gjerne her i Norge. Jeg gjetter at det står gjemt mye på låver, fjøs og lager som hadde vært artig å funnet og gitt det nytt liv. Skrotsamler om du vil, men i ordnede former.
Den skjønte jeg ikke
Programlederne (ivertfall han ene) snakker med en sånn enerverende stemme at jeg lurer på om det er tilgjort.

T

TT.

Gjest
Den skjønte jeg ikke
Programlederne (ivertfall han ene) snakker med en sånn enerverende stemme at jeg lurer på om det er tilgjort.
Det har jeg ikke lagt merke til. Hvem av dem?

image.jpeg

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.785
Torget vurderinger
3
Som en venninne av meg sa, bedre å jobbe på fabrikk enn å suge pxxx ;D

eller var det motsatt? Hmm husker ikke :rolleyes:
Det var omvendt, og det var Morten Jørgensen som sa det først.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bygeriljaen Lumbago og muligens også andre band.

Litt googling:
Morten Jørgensen og Spekkhoggerne som fulgte etter danskebåten uten å røre spyet som rant fra ripa, vanligvis bare Morten Jørgensen og Spekkhoggerne, var et norsk rockeband som ble etablert i 1988.
Morten Jørgensen var først frontfigur i New Wave-bandet Lumbago før han startet powerpunk-bandet Morten Jørgensen og Spekkhoggerne i 1988. Torgeir Vikan og Gunnar Mo kom fra det relativt ukjente bandet Liliedugg.

• Liker
Reaksjoner: TT.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Han snakka da virkelig Oslodialekt da jeg snakke med han på 70-tallet....

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
15.943
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
15
Många goda förslag. Har nu suttit en hel dag på jobb utan att komma med ett enda alternativ. Svårare än jag hade förväntat detta.
Kan det tolkes som at du trives med det du gjør nå? :)
Hade god tid att tänka på det också igår.

Trives gott nu? -Ja
Drömjobb? -Nej

Inte till premisserna i första inlägget :D

Topp Bunn