Nu har jag läst hela tråden. Häftig resa
Kommer gärna upp någon gång. Man ser ju att ditt system rockar!
Jag har också båtintresset. Bor i Hjuvik, och sommarstuga i Lysekil.
Men jag är mellan båtar just nu. Funderar på en Targa 27.1 som nästa båt. Alltid panik när jag är utan båt!
Vad hände med JBL D2-drivern som du skulle testa på SEOS? Gjorde du aldrig det? För dålig att ens nämna?
Hur står sig JBL:s top-drivers 476be och 045be mot dina TAD-drivers, vet du det? Något du provat?
Jag själv kör digital delning, som jag tycker är fördelaktigt bland annat i tidsdomänen. Speciellt om man behärskar FIR-filter och faslinjärisering. Jag har bara digital källa också, så det är redan digitalt ändå så att säga. Men jag kan mycket väl tänka mig att analoga filter kan låta bättre ur många aspekter. Men det finns olika bra dsp-maskiner också, och hur man använder dem spelar stor roll.
Har du fått till perfekt timing i delningarna? Om du fasvänder ena sidan av delningen, får du då perfekt utsläckning mitt i delningsfrekvensen?
Vilka slopes kör du på delningarna akustiskt? Är det Linkwitz-riley 24dB/oct på alla? Jag själv håller på och funderar på att prova väldigt brant delning mellan HF och UHF (vid 8KHz) med FIR för att minimera kamfiltereffekter i olika riktningar.