DPA1s prissjokk

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Digresjon: Hørte en gang at man visstnok kan estimere kostnaden for å bygge en oljeplattform ut fra den gjeldende kiloprisen på oksekjøtt. ;)

Kilopris/kvadratmeter pris brukes faktisk for estimering i mange bransjer, også oljebransjen. Og det stemmer ofte. I hifi derimot, ser det heller dårlig ut å bruke den formelen.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
det er jo faen helt patetisk å gi sånne summer for den det er en stor hifi verden der ute

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Det ser ut at gutta skjønner ikke at high-end er utgått på dato. Det er definitivt kke lenger high-tech.
En vanlig kjølleskap på 4000 kr er mer high-tech enn flest av "high-end" forsterkere. ;D....og ikke snakke om vaskemaskiner med forskjelige programerings muligheter. ::)

Hadde DP eller Krell produsert multiplayer Denon 3910 hadde den antagelig kostet mer enn 90000 kr. :eek:

Jeg lurer på hvilken DVD multispiller fikk vi presentert av EC på deres mini turnee. ::)

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Det ser ut at gutta skjønner ikke at high-end er utgått på dato. Det er definitivt kke lenger high-tech.
En vanlig kjølleskap på 4000 kr er mer high-tech enn flest av "high-end" forsterkere. ;D....og ikke snakke om vaskemaskiner med forskjelige programerings muligheter.
Selv den game Philips cd spileren min spiller bedre enn kjøleskapet mitt, syns faktisk det kjøleskapet burde dure mindre jeg... ;D

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
En vanlig kjølleskap på 4000 kr er mer high-tech enn flest av "high-end" forsterkere. ;D....og ikke snakke om vaskemaskiner med forskjelige programerings muligheter. ::)

Hadde DP eller Krell produsert multiplayer Denon 3910 hadde den antagelig kostet mer enn 90000 kr. :eek:

Jeg lurer på hvilken DVD multispiller fikk vi presentert av EC på deres mini turnee. ::)
Det har seg slik at trenden går to veier: High-end og multikanal (inkl innebygde anlegg). Dette er ikke noe jeg finner på men noe de fleste aktører observerer.

T

Thomas_Lutro

Gjest
3 av 3 durer. Legg øret ned i mot den, lytt. RRRRRRRRRRRR. Møkka trafoer. ML og Pass er tyste som graven.
Nå har jeg prøvd å legge øret inntil min 6.4P.

Og-jovisst, den durer. Men-jeg merket en annen ting også, som er vel så irriterende.

Stereoperspektivet blir skikkelig dårlig når jeg har det ene øret trykket inntil topplokket på forsterkeren, og det andre pekende rett opp i lufta ca. midt mellom, litt bak høyttalerne, og ca. 40-50 cm over gulvet.

Er det noen som opplever liknende problemer med andre forsterkere, eller er dette en feil ved DP??

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49

Og-jovisst, den durer. Men-jeg merket en annen ting også, som er vel så irriterende.

Stereoperspektivet blir skikkelig dårlig når jeg har det ene øret trykket inntil topplokket på forsterkeren, og det andre pekende rett opp i lufta ca. midt mellom, litt bak høyttalerne, og ca. 40-50 cm over gulvet.

Er det noen som opplever liknende problemer med andre forsterkere, eller er dette en feil ved DP??
He he..... ;D
Ikke akkurat sweetspot nei ;D

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3

Mega lol! ;D Gjør som Baron Blod. Lag hull i huet.

Topp Bunn