DP oversikt

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Re: Hjelp søkes - Lager DP oversikt

Etter litt korrigeringer den siste tia, begynner oversikten å bli komplett :) Det som i hovedsak mangler er bilder av enkelte modeller. De eldre modellene innser jeg blir vanskelig å skaffe bilde av, men de som fremdeles finnes i mange norske hjem burde la seg avfotografere ;)

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5

Dump.

Sidene er nå noe oppdatert siden sist. All tilbakemelding mottas :)

mvh Kai

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Dump.

Sidene er nå noe oppdatert siden sist. All tilbakemelding mottas :)

mvh Kai
Er blitt en bra side dette, må jo være referanse side nummer 1 på DP, det neste må bli å fylle ut de lydmessige forskjellene samt rangere dem innbyrdes ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5

Hei igjen.

Har etterhvert fått tak i den det datablad på dp produktene. Da tenkte jeg at det kanskje er intr for slikt. Så hvis dette høres ut som en god ide, så skal jeg prøve å legge ut de databladene jeg har, men hvis dette er uintr, så tar jeg ikke jobben unødvendig.

Hvis det er andre ting som savnes, og som er mulig å samle inn, så gi me gjerne input :)

mvh Kai

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Antall liker
0

Hei,

Siden ser riktig fin ut med bilder og de viktigste data. Bra jobba !
Jeg så forøvrig at du hadde et bilde og info om A2. Dette var nytt for meg. Har du noe mer info om når den lanseres etc. Den skal plasseres i segmentet mellom A1 og A5 såvidt jeg leser oversikten din.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5

Hei Eivind! Ja, fant info om A2 her om dagen... Ikke på Dynamic Precision sine egne sider, ikke på Oslo HiFi Center...... MEN på Eltek sin webshop(!!!)... Med en pris på nette 190.000,- Må innrøme jeg ble litt paff da jeg så det. Ikke bare på grunn av prisen, men også av utseende, som uten tvil er det værste jeg har sett av DP noen gang... Og dette er ikke lett å innrømme for en DP entusiast! TRO MEG! Men men... venter enda spent på komplette spec's på A5, som kommer til å bli ganske heftig, både i størrelse og pris(!).

mvh Kai

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8

hei du

stemmer det at 5.52 "bare" yter på 250 watt?

ellers meget flott oversikt. lurer på om det mangler en pa-forsterker da min bror har 2 stk av en modell som ikke befinner seg på listen. (mulig det er en prototype..)

christian

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.873

Jeg synes det er kjempeflott med denne oversikten.

Selv om min 6.12 strengt tatt ikke er noe vakkert skue, så gir den meg litt sånn maskulin-husflid-brukskunst-assosiasjoner. Dette er jo ikke akkurat produkter som det går tusener av i året.

Er det lov å komme med flere ønsker? I så fall kunne jeg tenke meg:

* ytre mål
* antall produsert (det har kanskje Erntsen?)

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Antall liker
0

Hei Eivind! Ja, fant info om A2 her om dagen... Ikke på Dynamic Precision sine egne sider, ikke på Oslo HiFi Center...... MEN på Eltek sin webshop(!!!)... Med en pris på nette 190.000,- Må innrøme jeg ble litt paff da jeg så det. Ikke bare på grunn av prisen, men også av utseende, som uten tvil er det værste jeg har sett av DP noen gang... Og dette er ikke lett å innrømme for en DP entusiast! TRO MEG! Men men... venter enda spent på komplette spec's på A5, som kommer til å bli ganske heftig, både i størrelse og pris(!).

mvh Kai
På Eltek var det jo full info - bare å trykke enter så ble man eier av en forsterker til 190k :)
Enig at den så litt rar ut på bilde - høy og smal. :eek:

Etter det jeg har skjønt så kommer ikke A5 i salg med eget chassis. Det tilbys nå som en oppdgradering til eiere av 5.52 HP. Så det gjelder å få tak i dem på bruktmarkedet for deretter å få dem oppgradert. Da har man gjort et kupp.

PS: Jeg selger ikke min....den får seg antakelig seg en tur til Skedsmo.... snart.

Har akkurat levert tilbake A5, som har har vært så heldig å hatt på lån. Det er helt klart at det er et bra sprang i forhold til 5.52HP. Problemet blir nå å vende meg til at jeg ikke har A5 :(. Det er aberet med å låne utstyr.

Salvatore; det er helt korrekt at 5.52 "bare" har 250W (det holder vel for de fleste). Når 5.52 HP kom så ble det et hopp til 400W.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5

Oppdatering:

- Har idag gått gjennom hele oversikten OG denne tråden og samkjørt dem. :)
- Har lagt ut stort bilde av de har har bra bilde av... :)
- Fjernet Farge:, da bildene er i farger :p :p :p
- Lagt til Antall produserte:, men har dog lite info å legge inn der :(
- Legger muligens til Mål:,da dette kan være intr for noen (som har begrenset plass i racket)

mvh Kai

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2

Oppdatering:
- Legger muligens til Mål:,da dette kan være intr for noen (som har begrenset plass i racket)
Takk, det hadde vært fint!

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.207
Har en oversikt/datablad for Dynamic Precisions produkter fra rundt 98. Det står en hel rekke spesifikasjoner rundt tekniske data og utv. mål, priser etc. Kunne det ha vært i interesse ?

Ellers er bildet av 6.32-modellen ikke helt riktig. Mulig det brukes et bilde av en oppgradert 6.3 modell, men 6.32 er helt identisk med 6.4-modellen av utseende. Altså sorteloksert frontplate. Skal se om det ikke kan finnes frem et bilde i "arkivet."

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5

Takk, det hadde vært fint!
Sånn, der var det kommet mål(dimensjoner) på nesten alle produktene. Håper det kan være til nytte :)

Mangler fremdeles en del produkt bilder, så om noen har noe gamle (eller ny) bilder liggende, så ta kontakt :)

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har en oversikt/datablad for Dynamic Precisions produkter fra rundt 98. Det står en hel rekke spesifikasjoner rundt tekniske data og utv. mål, priser etc. Kunne det ha vært i interesse ?

Ellers er bildet av 6.32-modellen ikke helt riktig. Mulig det brukes et bilde av en oppgradert 6.3 modell, men 6.32 er helt identisk med 6.4-modellen av utseende. Altså sorteloksert frontplate. Skal se om det ikke kan finnes frem et bilde i "arkivet."
You got PM.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei igjen!

Har brukt en fridag til å leke litt med HTML'n.. og siden jeg har fått tips om å gjøre endringer, slik at menyen alltid kommer med, selv om noen får en link (for eks dynamic.html).. Har hele tiden brukt frames, men menyen i egen venstre frame. Har nå fjernet den og testet mere bruk av tables. Har kun gjort endringer på hovedsiden, men meningen er at alle skal bli slik som den..

Comments people...

LINK til DEMOsiden (link til orginalen finnes i signaturen min)

mvh kai

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Mangler litt for å få det meste komplett, og ber derfor om å sjekke arkivene deres etter;

Er på jakt etter bilder av; BPC 7000, DP 250H, 300H, 500H, 1000H, 4000, 4000HR.

Ellers mangler det noen data på; DP 300H, 6.0P.

Evt bedre bilder enn det jeg har fra før er også av intr, evt korreksjoner på eksisterende data....

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei igjen

Har fått et gratis domene til dp oversikten
http://www.dphistory.tk/

Gjenntar at hvis noen sitter på info som ikke er på oversikten, eller korrigeringer, kom gjerne med dem :)

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
1,5 år siden siste innlegg. Var verre enn jeg hadde trodd.

Men uansett, så skal jeg fremover sette av litt tid nå-og-da til å til å lage en ny utgave av denne oversikten. Ny layout, kanskje inndeling i produktgruppe, legge til og fjerne noe av infoen, og ikke minst gjøre tester, datablad og bruksanvisninger tilgjengelig i PDF format. Skal legge ut alt jeg har liggende av denslags, og håper å få hjelp til å samle mest mulig av det jeg ikke har.

Så hvis du har, kjenner noen som har, eller har en bror som har en brukermanual liggende i PDF, evt i papir så den kan scannes, bilder av produkter jeg ikke har bilder av, evt bedre bilde, så vil jeg være veldig takknemlig. Hvis jeg gidder, kommer jeg også til å kjøpe domene/webhotel til denne bruken også. Forslag til passende domene mottas også med takk! (gjerne fengende, enkelt og litt generelt, slik at EVT flere merker som DOXA o.l kan legges til senere..)

mvh Kai

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.267
Torget vurderinger
1
En hjemmeside for norske Hi-Fi produkter? Da kan den hete soundsofnorway.no

Navnet har potensial. Kanskje du kan selge det om 10år og kjøpe deg en stor DP forsterker for pengene?! ;D

Takk for at du gidder. Stå på!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.781
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei Petter, har tenkt på både soundofnorway, men både NO og COM er reservert. LYDENAVNORGE.COM er faktisk ledig :)
Dessuten har jeg ikke firma å registere NO domene på :( Så det blir nok et .com regner jeg med. Skal fundere litt på det før jeg evt kjøper et domene... Forslag er alltids positivt :)

mvh kai

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.267
Torget vurderinger
1
Hei igjen,

soundsofnorway.no virker å være ledig. (Med "s"). Også .com

DP er nå innunder hjemmesiden til EC. Men du kan fremdeles komme inn på de "gamle" DP sidene hvis du bruker de gamle adressestrengene. Der ligger det en del pdf manualer og info om de elektroniske delefiltrene. http://www.dynamicprecision.no/Pages_No/00_index_No.html

Ellers så er jo effektforsterkerne svært like, betjeningsmessig, så nok "samme" manualen for de fleste modellene.

Topp Bunn