DP + EC.

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Innlegg
232
Antall liker
219
Sted
Oslo
Hei

Er det noen her på forumet som har testet Dynamic Precision forforsterker og Electrocompaniet effektforsterker sammen?
Feks. DPc1b og AW 120/250R. Isåfall hvordan spiller di sammen. Skal evt brukes på ganske tundrevne høyttalere ( Seas Excel elementer ).
 

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Innlegg
232
Antall liker
219
Sted
Oslo
Det var gromt :D
Tror kansje 2 stk AW180 passer min økonomi bedre.

Har en kamerat som kjører 2 stk DP og EC 4.7 på Altec Lansing Model 19 og 250L kasser med 18" basser oppå Model 19.
Det låter meget bra, så jeg har lyst å prøve det omvendt med forsterkerne.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
SagenS skrev:
Det var gromt :D
Tror kansje 2 stk AW180 passer min økonomi bedre.

Har en kamerat som kjører 2 stk DP og EC 4.7 på Altec Lansing Model 19 og 250L kasser med 18" basser oppå Model 19.
Det låter meget bra, så jeg har lyst å prøve det omvendt med forsterkerne.
EC AW180 og DP C1b tror jeg nok ikke er noen dum combo.
På den annen side låter C1b og DP 6.4 som jeg har ganske så "tight" og malmfullt.
Lykke til med kombinasjonene 8)
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Bruker DP 7.3 passiv pre til hverdags - på AW 180

Det er meget tight og fint. Bra driv i bassen også - funker spesielt godt på jazz synes jeg.

B.A.T rørpre gir noe større lydbilde (holografi) + litt andre ting.. bruker den i helger og sånt .. også til vinyl ;D

JT
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
J T skrev:
Bruker DP 7.3 passiv pre til hverdags - på AW 180

Det er meget tight og fint. Bra driv i bassen også - funker spesielt godt på jazz synes jeg.

B.A.T rørpre gir noe større lydbilde (holografi) + litt andre ting.. bruker den i helger og sånt .. også til vinyl ;D

JT
For min del ble BAT VK3i et dyrt og mindre hyggelig møte.
Min DP 6.4 likte "flaggermusa" dårlig.
Resultat et ble et avsvidd print i BATen.
Har siden holdt meg unna rørpre 8)
Det kan jo selvfølgelig forholde seg slik at tingenes iboende faenskap bare slo ut hjemme hos meg.
Svakheten var der allerede, og så fyret Murhy opp entropiens andre lov.
Dett var dett.
Ta det som en mann.
Bare for å ha sagt det vet jeg at Aesthetix Calypso pre fungerer knall sammen med DP A1s EBW.
Audio Research er også absolutt noe å leke med.
Kos dere med kombinasjonene.
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Hadde for noen år tilbake kombinasjonen DP 7.3 og AW250R og var på det tidspunktet meget fornøyd med den komboen. DP 7.3´n spilte bedre sammen med 250´n enn Electrocompaniets egen forforterker 4.7.

Vær forøvrig litt obs på om du har nok gain dersom denne komboen skal brukes på tungdrevne høyttalere. På høyttalere rundt 90db er det ingen problem.

mvh OhYeah
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde en periode DP BPC 7.0 sammen med EC AW 60. Med de høyttalerne/rommet jeg hadde den gangen var det et større løft å bytte EC 4.5 med DP 7.0 enn å bytte AW 60 med DP 6.4P. Forforsterkere er (i hvert fall var) nok ikke Electrocompaniets sterkeste side.
 
Topp Bunn