Doxaen har daua..

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Antall liker
0
Da jeg skrudde på Doxa 140 Signaturen i dag etter innkjøp av overspenningsfilter, gikk sikringen. Prøvde igjen, men det samme skjedde. Prøvde så rett i veggen, men sikringen gikk da også. Dum som jeg var prøvde jeg så å vippe opp sikringen men forsterkeren var "påslått", og da kom det et ganske kraftig grønt lysglimt fra den og nå er den død.. Hva kan ha skjedd? Blir dette dyrt? Hjelp.. :-[

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Hei

Ring Øystein og sjekk selv. Han er grei å ha med og gjøre ;)......901 55 771

Babayaga

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg har opplevd noe lignende før, men uten et uheldig utfall.. Jeg snudde stikkkontakta på min (gamle) Vincent sp-331, da gikk sikringa med en gang, prøvde flere ganger, men med samme utfall. Snudde stikkkontakta igjen, and worked like a charm (god i engelsk rettskriving, not). Høres ut som det samme som har skjedd hos deg, bare med et ganske så uheldig utfall.
Håper det går i orden, og vis noen, noen gang møter på noen som kan forklare meg forskjellen på den ene og andre veien på stikkkontakta, lag en post med en gang.

PK

Siam

Medlem
Ble medlem
19.04.2005
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Start med å sjekke sikringen i Doxa'en. Forhåpenlig er det bare den som er gått.

R

Rojoh

Gjest
Start med å sjekke sikringen i Doxa'en. Forhåpenlig er det bare den som er gått.
Jeg har også opplevd at den interne sikringen har røket i en Doxa 70 Signature ved påslag.

Mvh. Johan

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Og Dianne, kom med tilbakemeldinger om hvordan det går. Ikke forsvinn når du har løst problemet :)

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Antall liker
0
Da var den åpnet, og et stykk brunsvidd sikring er funnet. Det var godt!
Takker for all hjelp!
Får se om den starter etterpå da, med ny sikring. Skal prøve begge veier i stikkontakten også :)

Siam

Medlem
Ble medlem
19.04.2005
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Hvis Doxa 140 er lik Doxa 70 Signature må du vente en gitt tid fra du slår av til på igjen. Er du for rask er ikke Soft Start kretsløpet aktift ved påslag og høy startsrtøm gjør at sikringen går. Sjekk i manualen mhp hvor lang tid du må vente med nytt påslag.

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Du babayaga, ser at du har to stk doxa 140 sig. Merket du noe forskjell i lyden med to doxaer i forhold til å bare ha en? Tenker på å kjøpe meg en doxa 140 til i fremtiden å lurer på om det lønner seg lydmessig?

Topp Bunn