Doxa Pseudo Balansert kobling

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Kan noen forklare meg detaljert om hvordan man kobler to doxa effekttrinn sammen i en Pseudo Balansert kobling?

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Den stasjonære er ikke i orden, så jeg får ikke fixa rett størrelse og kvalitet på bildet, men ihvertfall:

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Hvordan blir lyden med denne koblingen i forhold til å ikke bruke denne koblingen?

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Du finner vel en omtale av Doxa 70 sign. her på sentralen? Der tror jeg det skal stå noen ord om det....

MVH

S

so

Gjest
Har prøvd denne koblingen for noen år siden. Veldig vellykket, med luft og 3D til tusen.
Jeg fikk tips fra Geir (Aural) Fredriksen dengang om istedet å prøve "balansert brokobling". Han hadde selv brukt det en periode om jeg ikke husker feil.

Samme opplevelse som med kvasikoblingen, men mer fart og kraft. Du verden som det spillte.
Det man da må ha er en balansert preamp. eller en pre. tilsvarende EC4.5, 6, 7 eller Doxa 07. Disse har + og minus ut, altså utganger som er 180 grader forskjøvet ift hverandre. Man krysskobler begge kanaler osv, husker ikke resten, men fikk tilsendt tegning fra dengang EC på Skårer.
Tilsvarende kobling som ble benyttet på 2 stk. AW120 i et tidligere Audio.

85W fra Naim, med godsaker foran spiller imidlertid bedre. Det sier mest om Naim.... ;)

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Kan du legge ut tegninga av balansert brokobling?

S

so

Gjest
Kan du legge ut tegninga av balansert brokobling?
Beklager, den har jeg ikke lenger. Spør ECS Holding eller Electrocompaniet, de kan sikkert hjelpe.

Lykke til

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Hvordan brokobler man doxa effektforsterkere? Pseudo balansert er vel ikke det samme som brokobling?

Hifimannen

Medlem
Ble medlem
11.06.2003
Antall liker
1
Jeg har forresten et sett med Electrocompaniet "brokoblingskabler" liggende. de er ikke mer enn ca. 50cm lange og temmelig ubrukte. Er til salgs om noen er interessert.
send meg en mail eller melding, jeg leser ikke så mye her inne.

sTo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.07.2005
Antall liker
0
Må man ha en forforsterker med to linje utganger for å kunne bruke to doxa effektforsterkere som mono blokker eller kan man bare ha en doxa 012 for eksempel isteden for 07?

S

so

Gjest
Må man ha en forforsterker med to linje utganger for å kunne bruke to doxa effektforsterkere som mono blokker eller kan man bare ha en doxa 012 for eksempel isteden for 07?
Pseudobalansert klarer du deg med 012. Enkel balansering eller hva det nå het krever en pre. med 2 utganger, den ene 180 grader forskjøvet, ofte kalt + og minus. F.eks 07, EC pre. annet.

Topp Bunn