Doxa 70 signetur

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Er det skadelig å skru en forforsterkeren mens Doxaen står på? Forforsterkeren er en AN rør prekit.
Jeg har hørt at Doxaen er mer utsatt for å ta skade av dette, enn andre foraterkere. Er dette riktig?

R

Rojoh

Gjest
Jeg slo av rørpreen mens Doxaen stod på. Jeg måtte slå av Doxaen når preen skulle slåes på igjen siden preen tok litt tid for å stabilisere seg. Når det gjelder Doxa, så finnes det så mange ulike utgaver og mindre modifiseringer fra Lauvlands side, så jeg tør ikke garantere noe...

Mvh. Johan

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
4.000
Torget vurderinger
0
Regner med at de fleste har rutine for å "starte" OG "stoppe" i riktig rekkefølge ;)

Start: fra kilde -> forforsterker -> effektrinn

Stopp: Motsatt rekkefølge

HVIS du er en av de som slår av utstyret etter bruk ;) her står det på bestandig - ferdig oppvarmet til å nyte musikken.

R

Rojoh

Gjest
Ja, Doxa effekttrinnene låter i mine ører bedre når de er "gjennomvarme", og de tjener på å være påslått hele tiden. Har man rør i enten signalkilde eller preamp, så blir det en avveiing om man skal ha en litt tungvindt rutine, eller om man skal la rørene brenne hele tiden og heller bytte rør litt oftere. Rør er nok litt mindre praktisk enn transistor når det kommer til det dagligdagse bruk desverre.

Mvh. Johan

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen
Er det skadelig å skru en forforsterkeren mens Doxaen står på? Forforsterkeren er en AN rør prekit.
Jeg har hørt at Doxaen er mer utsatt for å ta skade av dette
Her hos meg står Doxa Signaturen på hele døgnet, mens forforsterkeren (CJ11 med rør) slår jeg på når jeg skal spille musikk, og av når jeg er ferdig.

har ikke tatt skade av det...hveken jeg eller forsterkerene ;)

Topp Bunn