DOXA 62!!!

Doxa_freak

Medlem
Ble medlem
19.01.2005
Innlegg
5
Antall liker
0
Nå har hr. Lauvland gjort det igjen.... Har vært litt "utenfor" hifimiljøet i noen år nå. Så leser jeg plutselig i fidelity at hr. Lauvland har begynt å lage bokser igjen! Har hatt endel av de oppigjennom, men familielivet tok mesteparten av tiden i noen år så da ble anlegget satt bakerst i stua og kun brukt til hyggelig bakgrunnsmusikk. Glemmer aldri spenningen med den første Doxa'en jeg koplet opp i stua for nærmere 20 år siden... Måtte jo ta kontakt med denne mannen og høre hva han hadde funnet på nå. Etter noen samtaler med hr. Lauvland på vårparten ble vi vel egentlig enige om at jeg skulle vente litt og høre på noe han ennå ikke hadde utviklet helt ferdig enda. Dette resulterte i en lyttekveld nede hos "doxastein" i Kristiansand i høst. En ting er å komme ned i lytterommet hans, himmelens navn for en samling han har! Skjønte fort at jeg har vært borte fra hifi en stund, her ble det spilt på pc!! Og jeg som nettopp har kjøpt ny cd med rør og greier.... Men så var det lyden da, har vel aldri i mitt liv hørt mer åpen, totalt gjennomsiktig, detaljert lyd! Har selv Doxa 8-2 høyttalere, men de har aldri noensinne spilt så flott og ikke minst dypt som der. Det ble en "dyr" lyttekveld, ble totalt hekta, fikk ikke sovet på natten - måtte bare ha den boksen ;) Så nå sitter jeg i min egen stue godt plantet i stolen med en Doxa 62 "prototype" amp og en ny Doxa preamp med motstandere og ikke potmeter, det måtte selvfølgelig til. Siden har jeg vært plantet i lyttestolen i hvert ledige øyeblikk. Trodde jeg hadde hørt alt på cd'ene mine men neida - her er det masse informasjon jeg aldri hadde hørt før! Interesserte i distriktet er velkommen hit for å lytte, for dette er helt utrolig og må deles med flere!!!
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Kan du dele litt Spexxx ogxxå?

;D

mvh
 
Topp Bunn