R
Rojoh
Gjest
Nå har jeg en 140 signature til salgs på bruktbørsen, og det er kanskje litt i grenseland å starte en tråd i sådann stund. Jeg velger likevel å prøve meg, da jeg ikke har tenkt å skryte uhemmet av denne, men snarere prøve å grave frem mest mulig informasjon om ulike utgaver. Dette for å kunne gi mest mulig korrekt og relevant info til interessenter. Videre vil jeg begrunne denne tråd med at mest mulig info er interessant for alle som på et eller annet vis har interesse av Doxa.
Spørsmålet er som følger: Yter en standard 140 Signature 140 watt i 8 ohm? For å finne svaret på det, så er det spenningen fra trafo som er interessant. Nå har jo Lauvland også en modell kalt 72 Signature. Denne er 70wpc. Min 140 signature er en 70watter iflg. Malmin som modifiserte min utgave. (Greit nok for meg, men dette er viktig info for evt. kjøpere om det faktisk finnes 140-watts utgaver å få kjøpt).
Videre mente Malmin at 70watt var mest fornuftig i forhold til kjøling. Som vi vet, så har ikke Doxaene kjøleprofiler, men bruker kabinettet som kjølemedium. Dette forklarer kanskje hvorfor Lauvland kort etter å lansert 140 Signature kom med 72en, som skulle være nokså identisk, men med bedre strømkapasitet (her er det vel kjølemomentet kommer inn?). Lages 140 Signature lenger, eller er den erstattet av 72 Signature?
Et annet spm. er om Haugaland Audio fortsatt er i live? Noen som vet?
Kort sagt: Mest mulig oppdatert info om Doxa ønskes.
Send gjerne PM hvis det føles riktigere. Så får nesten Høvdingen vurdere om dette oppfattes som snikreklame, eller om dette oppfattes som en nøktern informasjonsopphenting fra en produsent som ikke akkurat står på barrikadene for å bli sett og hørt. ;D
Mvh. Johan
Spørsmålet er som følger: Yter en standard 140 Signature 140 watt i 8 ohm? For å finne svaret på det, så er det spenningen fra trafo som er interessant. Nå har jo Lauvland også en modell kalt 72 Signature. Denne er 70wpc. Min 140 signature er en 70watter iflg. Malmin som modifiserte min utgave. (Greit nok for meg, men dette er viktig info for evt. kjøpere om det faktisk finnes 140-watts utgaver å få kjøpt).
Videre mente Malmin at 70watt var mest fornuftig i forhold til kjøling. Som vi vet, så har ikke Doxaene kjøleprofiler, men bruker kabinettet som kjølemedium. Dette forklarer kanskje hvorfor Lauvland kort etter å lansert 140 Signature kom med 72en, som skulle være nokså identisk, men med bedre strømkapasitet (her er det vel kjølemomentet kommer inn?). Lages 140 Signature lenger, eller er den erstattet av 72 Signature?
Et annet spm. er om Haugaland Audio fortsatt er i live? Noen som vet?
Kort sagt: Mest mulig oppdatert info om Doxa ønskes.
Mvh. Johan