Sport, sykkel og trening Doping i skiidretten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Mistenkelighet er også en dyd..... men som jeg sa - dersom det har vært noen systematikk i dette, så hadde noen vært tatt for mange år siden.
    Hvordan forklarer du da at Finland kunne holde på med (ditt sitat) "statsstøttet doping gjennom mange tiår", uten å bli tatt?
    I sykkelsporten dreiv de jo også med systematisk doping i mange år - helt til det ble oppdaget.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.621
    Torget vurderinger
    16
    Litt patetisk å se på grininga og høre at jeg er 100% uskyldig. Sorry T, du er 100% ansvarlig for alt du kliner på deg og stapper i deg. That`s the fact.
    Grininga var så "over the top" at det ble usmakelig. Hun hadde fått beskjed for en uke siden men reaksjonen under pressekonferansen var mer som om hun hadde mistet et nært familiemedlem 10 minutter før. At hun overhode ikke har ansvar utover å spørre legen sin er også bullshit. Alt hun trengte å gjøre var å utføre et enkelt Google søk på telefonen sin. Johaug bør forsøke å sette ting i perspektiv, det finnes faktisk mennesker som har opplevd reelle tragedier.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.158
    Antall liker
    9.486
    Jeg blir småkvalm av noen av reaksjonene her. For noen måneder siden ble alt gjort for å sole seg i glansen av Johaug. Nå som hun på en eller annen måte har snublet litt er man over henne som en flokk med hyener og prøver å få henne til å falle ned i gjørmen.
    Gi saken litt tid for å se hva som dukker opp av fakta.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Mistenkelighet er også en dyd..... men som jeg sa - dersom det har vært noen systematikk i dette, så hadde noen vært tatt for mange år siden.
    Hvordan forklarer du da at Finland kunne holde på med (ditt sitat) "statsstøttet doping gjennom mange tiår", uten å bli tatt?
    I sykkelsporten dreiv de jo også med systematisk doping i mange år - helt til det ble oppdaget.
    Eg trur me seier driver iplassen for dreiv,enig?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.999
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Systematisk doping ble og blir tatt. At det gikk mange år før statsdopinga ble oppdaget, var stort sett mangel på effektive og velorganiserte kontrollrutiner i starten på det internasjonale dopingarbeidet. Vi som er gamle nok husker godt de østeuropeiske "damene". I ØstTyskland var dopingen totalt systematisk og kontrollert i et omfang som gjorde at flere av jentene utvikla pik. Dette er grundig omtalt i flere bøker og artikler. I FInland gikk man vitenskapelig til verks for å skjule fanteriet og det samme gjorde de som fikset for Mühlegg, Armstrong og andre. Dette foregår fortsatt men de blir tatt, og systemet blir avslørt. Hadde vi hatt et "system" i Norge er jeg overbevist om at dette hadde blitt avslørt for lenge siden. Men selvfølgelig - noen skal alltid konstruere konspirasjoner.....
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Jeg blir småkvalm av noen av reaksjonene her. For noen måneder siden ble alt gjort for å sole seg i glansen av Johaug. Nå som hun på en eller annen måte har snublet litt er man over henne som en flokk med hyener og prøver å få henne til å falle ned i gjørmen.
    Gi saken litt tid for å se hva som dukker opp av fakta.

    Svært få innlegg her som har gått på Johaug som person, det går mer på om langrennsnorge er så uskyldsrene som de alltid har hevdet. Det vi vet er at en langrennsutøver har avlevert positiv dopingprøve på et steroidepreparat. Vi vet også at landslaget påstår at det har skjedd på grunn av en feil, at legen har tatt skylda, og at medisinen er behørlig merket. Det står på tuba at det er clostebol i den, og det står eksplisitt i bruksanvisningen og på pakken at det er et preparat som er på dopingslista.

    Hvis historien til landslagsledelsen er sann, så har legen vært spektakulært uoppmerksom som ikke har sett advarselen på pakka. Man kan også stille store spørsmålstegn ved at en idrettslege med 30 års erfaring ikke har reagert på at det er et clostebolpreparat, når mange andre idrettsutøvere har blitt dømt og utestengt nettopp pga clostebol og det tidligere har blitt brukt som dopingmiddel av bl.a. Øst-Tyskland. Og om det er sant har Johaug også selv vært uaktsom når hun hverken har lest bruksanvisningen eller reagert på at det står clostebol på tuben. I kontrast til egne uttalelser om at hun dobbelt- og trippelsjekker alt hun har i seg.

    Hvis det ikke er sant, så tyder mye på at det norske langrennslandslaget har brukt clostebol i forbindelse med trening og formbygging, og da dreier det seg om systematisk doping. Som nevnt er clostebol et stoff som metaboliseres og forsvinner ut av kroppen etter få dager.

    Jeg tipper at hvis landslagsledelsen kan bevise sin versjon av historien med kvitteringer og annen dokumentasjon, så snakker vi om seks måneder til ett års utestengelse. Hvis ikke to til fire år, i tillegg til at hele landslagsapparatet vil falle sammen som et korthus slik det finske gjorde.
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Mistenkelighet er også en dyd..... men som jeg sa - dersom det har vært noen systematikk i dette, så hadde noen vært tatt for mange år siden.
    Hvordan forklarer du da at Finland kunne holde på med (ditt sitat) "statsstøttet doping gjennom mange tiår", uten å bli tatt?
    I sykkelsporten dreiv de jo også med systematisk doping i mange år - helt til det ble oppdaget.
    Eg trur me seier driver iplassen for dreiv,enig?
    Det kan være, jeg bryr meg så ikke mye om fakta ;)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg blir småkvalm av noen av reaksjonene her. For noen måneder siden ble alt gjort for å sole seg i glansen av Johaug. Nå som hun på en eller annen måte har snublet litt er man over henne som en flokk med hyener og prøver å få henne til å falle ned i gjørmen.
    Gi saken litt tid for å se hva som dukker opp av fakta.

    Svært få innlegg her som har gått på Johaug som person, det går mer på om langrennsnorge er så uskyldsrene som de alltid har hevdet. Det vi vet er at en langrennsutøver har avlevert positiv dopingprøve på et steroidepreparat. Vi vet også at landslaget påstår at det har skjedd på grunn av en feil, at legen har tatt skylda, og at medisinen er behørlig merket. Det står på tuba at det er clostebol i den, og det står eksplisitt i bruksanvisningen og på pakken at det er et preparat som er på dopingslista.

    Hvis historien til landslagsledelsen er sann, så har legen vært spektakulært uoppmerksom som ikke har sett advarselen på pakka. Man kan også stille store spørsmålstegn ved at en idrettslege med 30 års erfaring ikke har reagert på at det er et clostebolpreparat, når mange andre idrettsutøvere har blitt dømt og utestengt nettopp pga clostebol og det tidligere har blitt brukt som dopingmiddel av bl.a. Øst-Tyskland. Og om det er sant har Johaug også selv vært uaktsom når hun hverken har lest bruksanvisningen eller reagert på at det står clostebol på tuben. I kontrast til egne uttalelser om at hun dobbelt- og trippelsjekker alt hun har i seg.

    Hvis det ikke er sant, så tyder mye på at det norske langrennslandslaget har brukt clostebol i forbindelse med trening og formbygging, og da dreier det seg om systematisk doping. Som nevnt er clostebol et stoff som metaboliseres og forsvinner ut av kroppen etter få dager.

    Jeg tipper at hvis landslagsledelsen kan bevise sin versjon av historien med kvitteringer og annen dokumentasjon, så snakker vi om seks måneder til ett års utestengelse. Hvis ikke to til fire år, i tillegg til at hele landslagsapparatet vil falle sammen som et korthus slik det finske gjorde.
    Mye fornuftig her, men slik jeg ser det så burde de gjort slik som på apoteket, hvor en mann sjekker at en annen har utlevert korrekt medisin med korrekt dosering.Vi får håpe det er en vaktmesterstilling tilgjengelig for denne hjelpeløse legen.
    Det eneste som kan sies til hans forsvar var at dette preparatet ikke har den anabole komponenten i seg ved kjøp over disk i Norge (uten at dette så ut i å utgjøre noen forskjell). Når han i tillegg må slå opp i etterkant for å se hvem som normalt bruker dette juksepreparatet for ytelsesforbedring, så sier vel dette alt om egnetheten.
    Å si at her må det ryddes opp er vel tidenes understatement!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.999
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dersom det er riktig som det blir hevdet i media i kveld, at eskene er merket med tydelig symboli Italia er det jo spennende - hvem heiv eska??
     
    6

    65finger

    Gjest
    Det er meget spesielt at en lege tilknyttet landslaget gjør en slik feil. En av vedkommendes viktigste oppgaver bør være å unngå slike feil. Spesielt etter at en angivelig lignende katastrofal tabbe inntraff for noen få måneder siden hos herrelaget. At flere stusser over det er forståelig. Har man funnet en egnet syndebukk mon tro. Blondt hår, pent ansikt og dialekt trenger ikke å bety mangel på juksegener
     
    6

    65finger

    Gjest
    En lege går tom for sin vanlige medisin. Klienten klager over smerter i et sår. Legen finner et alternativt preparat, og passer på at alt er dopingmessig i orden. Medisinen virker ikke. Legen går så og finner et nytt preparat og det virker.

    Hvor utenkelig er det at en stresset lege overser noe på ingredienslisten ved forsøk 3? ja, legen burde helt klart fulgt bedre med. Men seriøst, er leger ufeilbarlige? absolutt ikke.
    Hvor stressende kan hverdagen til en lege i det støtteapparatet være når de er på treningssamling? kan det sammenlignes med akuttavdelingen på Oslo universitetssykehus. Friske topptrente mennesker på skitur, en forstuelse her og en influensa der i løpet av et par uker tipper jeg.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.038
    Antall liker
    6.288
    man har vært bra heldig med leger hvis man tror de ikke gjør feil.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    En lege går tom for sin vanlige medisin. Klienten klager over smerter i et sår. Legen finner et alternativt preparat, og passer på at alt er dopingmessig i orden. Medisinen virker ikke. Legen går så og finner et nytt preparat og det virker.

    Hvor utenkelig er det at en stresset lege overser noe på ingredienslisten ved forsøk 3? ja, legen burde helt klart fulgt bedre med. Men seriøst, er leger ufeilbarlige? absolutt ikke.
    Hvor stressende kan hverdagen til en lege i det støtteapparatet være når de er på treningssamling? kan det sammenlignes med akuttavdelingen på Oslo universitetssykehus. Friske topptrente mennesker på skitur, en forstuelse her og en influensa der i løpet av et par uker tipper jeg.
    Hva er mest stressende: å bli satt til å selvstendig løse en situasjon avvikende fra hverdagsrutinen? Eller å være medlem i et veldrillet team med faste rutiner i en hektisk hverdag?

    Hvor har du kontroll og hvor har du ikke kontroll?
     
    6

    65finger

    Gjest
    Joda, de gjør feil men punkt 1 i stillingsbeskrivelsen. Ingen skumle medisiner og er det ikke litt slapt å slurve med det på en treningsamling,. Hvor mye stress kan det være i solsteika på en bre i alpene på sensommeren.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.038
    Antall liker
    6.288
    Det spørs om ansvaret for såre lepper må overføres til smøreteamet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Joda, de gjør feil men punkt 1 i stillingsbeskrivelsen. Ingen skumle medisiner og er det ikke litt slapt å slurve med det på en treningsamling,. Hvor mye stress kan det være i solsteika på en bre i alpene på sensommeren.
    legevesken var tom for faste godkjente medisin - stressmoment.
    Første improviserte løsning var uten virkning - nytt stressmoment.

    Og så fucka han det til på andre forsøk.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Bo Berglund er sjefslege for Den svenske olympiske komite. Han er overrasket over at det er mulig å gjøre en slik tabbe. - Jeg er veldig overrasket. Dette er grunnkurs 1 på idrettsmedisin, vær sikker på hva slags medisiner eller legemiddel du kjøper, og vær nøye på hva de inneholder. Jeg er veldig overrasket over at det kunne skje i Norge, sier han til Adresseavisen. - Hva vet du om stoffet selv? - Det er en anabol steorid. Den påvirker prestasjonen selv i lave doser og spesielt hos kvinner. Stoffet har forekommet tidligere i andre dopingsaker. Det gjør vel sitt til at man blir enda mer overrasket over at det er mulig å gjøre dette. Det gjør at hele sporten får dårlig rykte og det er ikke bra for langrenn, sier Berglund.

    Svensk dopingekspert tviler på Johaug: - Det er en usannsynlig forklaring - Aftenposten
     
    T

    Tårnfalk

    Gjest
    For cirka to uker siden fortalte Johaug i et intervju med lokalavisen Østlendingen om hvor nøyaktig hun som toppidrettsutøver er med hva hun putter i seg.
    - Jeg tar aldri noe jeg får tilbudt eller kommer over uten å sjekke det først. Enten det er en salve eller en te, fortalte 28-åringen.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Joda, de gjør feil men punkt 1 i stillingsbeskrivelsen. Ingen skumle medisiner og er det ikke litt slapt å slurve med det på en treningsamling,. Hvor mye stress kan det være i solsteika på en bre i alpene på sensommeren.
    legevesken var tom for faste godkjente medisin - stressmoment.
    Første improviserte løsning var uten virkning - nytt stressmoment.

    Og så fucka han det til på andre forsøk.
    panikken tok legen. TERESE JOHAUG HAR SÅRE LEPPER. legevesken var tom og da raknet det og alle rutiner brast. Tror ikke det
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ja, det er tidenes karrieredrap, både på seg selv, utøveren, apparatet og interessen for sporten.
    Hadde jeg funnet esken så hadde jeg vel neppe annonsert det, så denne er nok gone forever.
    Hvis preparatet var deklarert av Therese, hvorfor fant ingen ut av dopingpotensialet?
    Her er det jo systemsvikt opp i en høyere enhet!

    Det var jo ingen konkurranser på denne tiden så jeg tror fremdeles ikke at dette var med fullt forsett.Har også liten tro på noen systematisk juksemetodikk. Vi får se hva som skjer fremover. Frykter vel at det brister flere bobler både innad i landslaget/støtteapparatet og fra andre nasjoner, selv om disse nok også har fått seg en støkk som gjør dem mer aktsomme.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Johaugs karriere er ødelagt og etter debatten på NRK i kveld så fikk jeg inntrykk av at Mr. Røste ligger dårlig an.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Joda, de gjør feil men punkt 1 i stillingsbeskrivelsen. Ingen skumle medisiner og er det ikke litt slapt å slurve med det på en treningsamling,. Hvor mye stress kan det være i solsteika på en bre i alpene på sensommeren.
    legevesken var tom for faste godkjente medisin - stressmoment.
    Første improviserte løsning var uten virkning - nytt stressmoment.

    Og så fucka han det til på andre forsøk.
    panikken tok legen. TERESE JOHAUG HAR SÅRE LEPPER. legevesken var tom og da raknet det og alle rutiner brast. Tror ikke det

    Uthevet setning = korrekt.

    Du har vel aldri gjort en brøler på jobben, har du?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Johaugs karriere er ødelagt og etter debatten på NRK i kveld så fikk jeg inntrykk av at Mr. Røste ligger dårlig an.
    Hadde jeg vært Røste, så hadde jeg letet etter et passende øyeblikk til å takke av.

    Når det gjelder 'brøler på jobben' så kan en parallell være en jernbanebom som senker seg med masse røde blinkende lys og alarmhorn, hvor syklisten spør om det er trygt å passere allikevel?
    Da er det greit å utvise noe aktsomhet selv om pappa sier at det bare er å tråkke på uten å se seg for....
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    En lege går tom for sin vanlige medisin. Klienten klager over smerter i et sår. Legen finner et alternativt preparat, og passer på at alt er dopingmessig i orden. Medisinen virker ikke. Legen går så og finner et nytt preparat og det virker.

    Hvor utenkelig er det at en stresset lege overser noe på ingredienslisten ved forsøk 3? ja, legen burde helt klart fulgt bedre med. Men seriøst, er leger ufeilbarlige? absolutt ikke.
    Hvor stressende kan hverdagen til en lege i det støtteapparatet være når de er på treningssamling? kan det sammenlignes med akuttavdelingen på Oslo universitetssykehus. Friske topptrente mennesker på skitur, en forstuelse her og en influensa der i løpet av et par uker tipper jeg.
    Hva er mest stressende: å bli satt til å selvstendig løse en situasjon avvikende fra hverdagsrutinen? Eller å være medlem i et veldrillet team med faste rutiner i en hektisk hverdag?

    Hvor har du kontroll og hvor har du ikke kontroll?
    Vi er jo mestre i å rasjonalisere avviket og gjøre unntak for oss selv.

    Slike strategier er aldri mennesket største øyeblikk, men mer når det er på det mest ynkelige (i forhold til hva det er adlet å være). Det kreves ikke mye å bedrive bortforklaringer…
     
    6

    65finger

    Gjest
    Joda, de gjør feil men punkt 1 i stillingsbeskrivelsen. Ingen skumle medisiner og er det ikke litt slapt å slurve med det på en treningsamling,. Hvor mye stress kan det være i solsteika på en bre i alpene på sensommeren.
    legevesken var tom for faste godkjente medisin - stressmoment.
    Første improviserte løsning var uten virkning - nytt stressmoment.

    Og så fucka han det til på andre forsøk.
    panikken tok legen. TERESE JOHAUG HAR SÅRE LEPPER. legevesken var tom og da raknet det og alle rutiner brast. Tror ikke det

    Uthevet setning = korrekt.

    Du har vel aldri gjort en brøler på jobben, har du?
    joda, alle kan gjøre feil (også jeg) men merkelig tidspunkt og hendelse å gjøre fatale feil. Har du litt fantasi klarer du sikkert å forestille deg situasjonen på snebreen i alpene. Panikk og stress er lite sannsynlig. Poenget mitt er at den forklaringen virker litt merkelig.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Litt panikk og kaldsvette ble det nok først etter at dem oppdaget dopingskiltet på forpakningen.
    Lurer fremdeles på om Therese fikk kun tuben av legen (som ikke hadde påtrykt dopingskilt)?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Johaugs karriere er ødelagt og etter debatten på NRK i kveld så fikk jeg inntrykk av at Mr. Røste ligger dårlig an.
    Hadde jeg vært Røste, så hadde jeg letet etter et passende øyeblikk til å takke av.

    Når det gjelder 'brøler på jobben' så kan en parallell være en jernbanebom som senker seg med masse røde blinkende lys og alarmhorn, hvor syklisten spør om det er trygt å passere allikevel?
    Da er det greit å utvise noe aktsomhet selv om pappa sier at det bare er å tråkke på uten å se seg for....
    slik som dette mener du?

    Watch cyclists narrowly miss high-speed train as Paris-Roubaix race disrupted by rail crossing incident - Mirror Online

    Hvor mange var det som syklet over med bommen nede? 50? Og hvilken idiot var det som la sykkelritt over et høyhastighets-jernbanedobbeltspor? Ja, folk gjør brølere rett som det er på jobben.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.640
    Antall liker
    85.075
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt rart at kroppen skal oppta så mye av dette stoffet ved kun å smøre det på leppene. Det er noe som ikke stemmer...
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    panikken tok legen. TERESE JOHAUG HAR SÅRE LEPPER. legevesken var tom og da raknet det og alle rutiner brast. Tror ikke det

    Uthevet setning = korrekt.

    Du har vel aldri gjort en brøler på jobben, har du?
    joda, alle kan gjøre feil (også jeg) men merkelig tidspunkt og hendelse å gjøre fatale feil. Har du litt fantasi klarer du sikkert å forestille deg situasjonen på snebreen i alpene. Panikk og stress er lite sannsynlig. Poenget mitt er at den forklaringen virker litt merkelig.
    Panikk er et argument du kom drassende med.
    Stress er helt klart til stede. Legen var tom for sin forhåndsforberedte godkjente medisin og måtte i et fremmed land oppdrive ny medisin. Selvsagt ingen uoverkommerlig oppgave, men helt klart stressende.


    For å ta en sammenlikning så kan vi ta IT-konsulenten som ved en feil/generaltabbe klarer å forbigå sikkerhetsrutiner og igangsette en prosedyre som sletter hele datasystemet til bedriften, og når han forskremt går til backupen så viser det seg at backupen bare er søppel. Resultatet blir at bedriften må legge ned. Slikt har skjedd og slikt fortsetter å skje. Gjorde denne IT-konsulenten det med vilje? nei. Kunne det vært iverksatt tiltak slik at det hele ikke var mulig? gjett om!

    Hører vi om det når slikt skjer? å ja.
     
    Sist redigert:
    6

    65finger

    Gjest
    Igjen min påstand er at det ikke var en situasjon som var spesielt stressende. en enkel oversiktlig situasjonen hvor legen har relativt god tid til elementær kvalitetssikring av medikamentet. det er alltid en mulighet for feil. ekstrem slapp dude muligens. min mening er at det er lite sannsynlig og merkelig. Faktum er at johaug er tatt med for høye verdier av forbudt stoff i kroppen. det er meget alvorlig og stressende for vedkommende. muligheten for at hun er dopet er til stede. greit å skylde på doktoren
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Selvsagt er Larsons forklaring mulig, men den stikker seg vel ikke ut som den åpenbare av alle mulige forklaringer, for å si det forsiktig.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    2.017
    Litt rart at kroppen skal oppta så mye av dette stoffet ved kun å smøre det på leppene. Det er noe som ikke stemmer...
    Det er vel derfor esken er påstemplet advarselssymbol. Et åpent sår vil vel også føre til at virkestoffet lettere kommer ut i blodbanen?
    Det skulle vel kanskje ikke være så vanskelig å etterprøve heller. Finn en forsøksperson med sammenlignbar lidelse og bruk samme type salve etterfulgt av en dopingtest.

    Hvis historien er sann, har denne legen kostet Johaug mange millioner i framtidige inntekter med sin hodeløse og amatørmessige opptreden.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    1.175
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Johaugs karriere er ødelagt og etter debatten på NRK i kveld så fikk jeg inntrykk av at Mr. Røste ligger dårlig an.
    Hadde jeg vært Røste, så hadde jeg letet etter et passende øyeblikk til å takke av.

    Når det gjelder 'brøler på jobben' så kan en parallell være en jernbanebom som senker seg med masse røde blinkende lys og alarmhorn, hvor syklisten spør om det er trygt å passere allikevel?
    Da er det greit å utvise noe aktsomhet selv om pappa sier at det bare er å tråkke på uten å se seg for....
    Jepp, hvis han etter dette ikke skjønner at han ikke har folkets tillit og ikke idrettsministerens tillit så sier det vel alt om "fred flintstone" hodet:
    - etter å kjent saken en uke har han ikke hatt tid til å sette seg inn i detaljer i saken om den fremste utøveren i stallen
    - det eneste han klarte å si var undskyld og henvise til et utvalg som skal se på bruk av astmamedisin i idretten - som om det har noe med denne saken å gjøre
    - kunne ikke gjengi retningslinjene for uttak av medisin i utlandet... da det finnes ingen. Måtte ha hjelp av Aukland om at det er legen, og legen alene som har ansvaret i hht. en avtale som utøver må undertegne.

    Jeg er enig med de som synes hele saken lukter lang vei...og at det nesten ikke er trolig at en slik feil kan gjøres. Dekkoperasjon ?
     
    Sist redigert:

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Jeg tror legen har sjekket denne kremen i Norge og da er den godkjent og ikke giddet å sjekke igjen når han kjøpte den i Italia.

    Må være ærlig og si at jeg mistet litt interessen for langrenn på tv nå.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    2.017
    Jeg tror legen har sjekket denne kremen i Norge og da er den godkjent og ikke giddet å sjekke igjen når han kjøpte den i Italia.
    Hva mener du med "sjekket den i Norge"? Denne salven selges jo ikke her i landet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn