Doors

R

rico

Gjest
M.Fremer har gjort noen sammeligninger....

"...these new reissues are far superior overall than the Japanese, Mo-Fi or DCC reissues. The DCCs may sound more pleasant but they are also more distant, and far less detailed, particularly in terms of sustain and decay. The new reissues sound more like analog tape by a considerable margin." - Michael Fremer, May 2008 www.musicangle.com

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.714
Sted
Hus
Vidar P skrev:
Bartesam skrev:
Jepp. Har jeg noe ikke du har? De ble gitt ut for en del år siden på DCC 180 gr press. LA Woman(LPZ-2050), Strange Days(LPZ-2045), Waiting For The Sun(LPZ-2049) og The Doors(LPZ-2046). Alle er mastret av Steve Hoffman tror jeg. Morrison Hotel er også gitt ut på DCC. Kjøpte disse i samme slengen sammen med DCC Nick Of Time og Luck Of The Draw med Bonnie Raitt. Mener å huske at jeg kjøpte de på Elusivedisc.
Jeg har ingen av disse.. kan ha noe å gjøre med at jeg ikke var særlig begeistret for The Doors, og de gikk OOP før jeg rakk å skjønne at de var verdt å ha læll :)

Kunne vært interessant med en lydmessig sammenlikning av DCC (som såvidt jeg vil tro sikkert er masteret fra analog mastertape) og Rhino som er masteret fra 192/24 digital master. Om jeg ikke har misforstått.

Mvh Vidar P

Sjekk ut bayen i USA. Der er The Doors på DCC til salgs. Mulig han selger utenfor USA :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bartesam skrev:
Er nok mye lettere å restaurere digitalt i forhold til analogt. Må vel lage en 2 generasjonsmaster hvis de skal gjøre det analogt vel? Er på ukjent grunn på det domenet :)
En digitalmaster er jo også minst 2.generasjons når det er analoge 1.generasjons mastere; i tillegg må den jo konverteres begge veier før kutting, så ulempene er åpenbare. Fordelene er også åpenbare.
Hva som låter best er vel avhengig av hvor mye restaurering som må til kanskje? På perfekt bevarte 1.generasjons mastere kan man jo slippe unna 2.generasjon i det hele tatt.. noe Classic, Speakers Corner og andre mesker seg i om dagen :)

Ang ebay; takker for tipset, men jeg tror denne boksen får klare seg. Jeg er ennå ikke noen særlig stor fan :)

Mvh Vidar P

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.714
Sted
Hus
Kanskje du blir hekta realt når du hører boksen, hvis du ikke har hørt den alt da? Uansett så er det litt ropertlyd på vokalen, men det har ikke noe særlig å si. Synes det lyder godt og musikken er meget bra :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bartesam skrev:
Kanskje du blir hekta realt når du hører boksen, hvis du ikke har hørt den alt da? Uansett så er det litt ropertlyd på vokalen, men det har ikke noe særlig å si. Synes det lyder godt og musikken er meget bra :)
Har ingen klager på lyden; det låter tøft her, ropert eller ei :)

Mvh Vidar P

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.714
Sted
Hus
Kanskje litt off topic, men fikk tak i en LP med Robbie Krieger på MFSL Cafè records. Skal bli litt kult å høre hva det er for noe :)

D

Dilla

Gjest
Storkoser meg med denne LP boksen, synes lyden er veldig så bra, faktisk knaillgo!

Recommended!

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.404
Torget vurderinger
10
Ti Kei skrev:
Storkoser meg med denne LP boksen, synes lyden er veldig så bra, faktisk knaillgo!

Recommended!
Godt å høre... Min er like rundt hjørnet. Kanskje har jeg den allerede til helga.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Dette står å lese på siden til Big Dipper:

Vanskelige leveringsforhold på Doors boksen grunnet gjentatte produksjonsfeil.

Ingen som har opplevd dette på sine?

Mvh.KW

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.714
Sted
Hus
Boks nr 2182/12500 ble pakket opp i dag.....skal sette meg ned å høre på den i kveld en eller annen gang. Trenger ikke si at jeg gleder meg :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Bartesam skrev:
På hvilken plate? Under innspillingen av en av orginalutgivelsene var det litt turbulens innad i bandet, de kunne ikke være i samme rommet, derfor ble Jimbo plassert på et flislagt bad/toalett hvor vokalen ble innspillt.
Kanskje det er derfor det er "ropertlyd"?

PS. Hva er url'n til The Garden?

Topp Bunn