|
Nåja, synes sisteplata hans var gørr kjedelig. Samme var siste Steely Dan. Magien er gått helt ut av låtskrivinga. Har ikke store forventninger til ny plate fra den kanten men skal gi den et forsøk....pstraums skrev:Hmm. "Something Lighter". Lurer på hva han mener med det?
Gleder meg uansett.. Det har ikke kommet mye dritt fra den kanten (hverken solo eller sammen med Becker) for å si det mildt, så bra blir det jo (nesten) garantert (imho)
Spent på hvor han går på neste album![]()
Nei,har ikkje detmteinum skrev:Du har Aja? Dersom ikke - fy-fy![]()
F.E. skrev:Hei,har Gaucho og Katy Lied,sistnevnte tiltaler mæ mest,noen andre anbefalte fra Steely Dan?
mvh Filip
F.E. skrev:Hei,har Gaucho og Katy Lied,sistnevnte tiltaler mæ mest,noen andre anbefalte fra Steely Dan?
mvh Filip
'77 - http://en.wikipedia.org/wiki/Aja_(album)F.E. skrev:Nei,har ikkje detmteinum skrev:Du har Aja? Dersom ikke - fy-fy![]()
Høres ut som et sikkert kjøp,skal sjekkes ut
Når kom den?
mvh Filip
Du kommer til å få en fin kveld ;D. Aja er for meg selve mesterverket, kanskje utfordret av The Royal Scam. Men du verden, katalogen er suveren!F.E. skrev:Fant dem der ja ;D Hmm,blir en laaang kveld det her ;D See you
mvh filip
Trur du e inne på noe,tittellåten på AJATodd skrev:Dette er i ferd med å bli den Steely Dan tråden jeg har savnet her på forumet![]()
Steely Dan er bandet som for meg kanskje mestrer kombinasjon av perfeksjonisme, melodier og superproduksjon aller best. Det ultimate bandet for hifi og musikk interesserte??
F.E. skrev:Trur du e inne på noe,tittellåten på AJA![]()
Og det va bare på kjipe-spotifyen,tør ikkje tenke på ka ei god vinylskive kan utrette ;D
mvh Filip
Vidar P skrev:Ikke bare det, men Cisco sin er den beste Aja noensinne. Imo.
Vidar P skrev:Voff; ja det kan jeg med hånda på hjertet si at det er bare tøv i mine ører og i min mening. Men om noen vil kjøpe min japanske så er de hjertelig velkomne. Jeg kjøper ikke japanske Universal lengre. Alle er hjertelig velkomne til å komme og sammenlikne selv også.
Jeg har både denne og Gaucho fra samme, og selv om jeg kan forstå at noen med døllt-lydende systemer vil sette pris på den ekstra frempå hardheten i lyden, så er den i sammenlikning med Cisco veldig preget av en typisk japansk remastering fra digitale taper; hard, kald og todimensjonal. Bedrøvelige tech-sound remastere på rene pene pressinger.
Cisco er, i mitt system og mine ører iallefall, en åpenbaring av ekte klanger, dybder, musikalske poenger og lyttbarhet i forhold. For mine ører er dette en real utklassing, og jeg foretrekker min originale US Aja med god margin foran den japanske. Men det er bare mine five cents.
baluba skrev:Det er kjekt når nye oppdager den skatten Steely Dan er. Til dags dato har jeg ikke møtt et menneske som har hørt Aja og ikke likt den.
Trodde Nightfly ble generelt godt mottatt. Det alltid noen som av prinsipp ikke liker "glattprodusert" musikk uansett innhold da det strider mot deres påklistra rock'n'roll image. Dette er ofte de største kjerringene når det kommer til stykket... ;Dbaluba skrev:I ettertid synes jeg det er litt rart at The Nightfly var så hatet av enkelte i sin tid. For meg er det en plate som er proppfull av gode poplåter. Ikke på et tidspunkt under lytting av den platen kjeder jeg meg, i likhet med alt det andre gode Fagen (og Brecker) har laget.
Jeg tror vi er ganske enige, men selv om kritikerne likte platen så var det endel analoge lydfreaks jeg kjente på den tiden som offet og beklaget seg over at Fagen var blitt så digital. De satt platen i bås med Cooders digitale produksjoner, og syntes vel også musikken var litt lettbent.Voff skrev:Trodde Nightfly ble generelt godt mottatt. Det alltid noen som av prinsipp ikke liker "glattprodusert" musikk uansett innhold da det strider mot deres påklistra rock'n'roll image. Dette er ofte de største kjerringene når det kommer til stykket... ;Dbaluba skrev:I ettertid synes jeg det er litt rart at The Nightfly var så hatet av enkelte i sin tid. For meg er det en plate som er proppfull av gode poplåter. Ikke på et tidspunkt under lytting av den platen kjeder jeg meg, i likhet med alt det andre gode Fagen (og Brecker) har laget.