Dobbel-riaa

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Er det noen på forumet som kan anbefale et riaa-trinn som kan ta flere platespillere?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Manley Steelhead tar tre platespillere/armer/pickuper og har i tillegg én linjeinngang. Dessuten låter den fabelaktig og har en mengde innstillingersmuligheter mht impedanse og gain.
Air Tight har én med to stk MM. EAR har modeller med flere innganger.
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Pris: Mellom 10 og 30?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Audiovalve sunlida kan anbefales , denne har jeg hørt i godt oppsett , koster 20k hos maxwell , fåes i sort/sølv versjoner....

tar to pu er begge mm/mc og har alle justeringer i front på egene ratt for mc.....smart og vellydende...

steelhead er sikkert bedre , men også dyrere.

Mvh Espen
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Aesthetix Rhea tar tre spillere/armer med individuell justering av gain og load. Se pris hos AudioArt. Den varierer sikkert med dollarkursen :) Dyr og kjempegod 8)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
btolli skrev:
Er det noen på forumet som kan anbefale et riaa-trinn som kan ta flere platespillere?
Trenger du flere innganger eller er det et must at det er egen RIAA for hver inngang?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Audiophile-Arve skrev:
Audio Research har fleire inngangar, iallfall min SP 10 frå 1988...
Det var vel bare SP 10 ARC utstyrte med to phono-innganger så vidt jeg vet...........i tillegg til de eldre SP-1, -2 og -4.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Herron er vel noe av det bedre , og med to mc pu er kan du kjøre stepup på mm inngangen der......

det samme gjelder for cary ph302 som også er en skikkelig god riia (test i nye fidelity)

Fikk jeg velge fritt , ville jeg nok tatt Herron , pga det smarte systemet med valgbare plugger til last....(kun den nye versjonen)

Med bruk av to mc rriaer uten kostnader til ekatra stepup , vil sunlida være ett fantastisk riiatrinn.....og ikke minst svært enkelt i bruk....ikke no av med lokk for justering osv....alt sitter i front.

Mvh Espen
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.953
Antall liker
13.277
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg har to innganger men de går til samme riaatrinnet
den ene inngangen har s&b mc trafo internt og den andre 47K med Lyra Erodion externt
spiller ingen rolle så lenge man ikke skal mixe signal
mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
LMC skrev:
jeg har to innganger men de går til samme riaatrinnet
den ene inngangen har s&b mc trafo internt og den andre 47K med Lyra Erodion externt
spiller ingen rolle så lenge man ikke skal mixe signal
mvh
KIS :)
 

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Innlegg
777
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
gut_man skrev:
Aesthetix Rhea tar tre spillere/armer med individuell justering av gain og load. Se pris hos AudioArt. Den varierer sikkert med dollarkursen :) Dyr og kjempegod 8)
Enig med deg.
Havde Rhea på prøve og var vild besejret over dens neutral tonal balance samt det super soundstage som det giver. Klart det bedste riaa jeg har prøvet i mit setup. Har også prøvet EAR324 og synes ikke det kan måle sig med Aesthetix Rhea. Har Cary PH301 rent rør riaa med 2 indganger og det kommer ikke i nærheden af det Rhea. Ville gerne høre Steelhead i mit setup en dag :p
 

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
205
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Manley Steelhead tar tre platespillere/armer/pickuper og har i tillegg én linjeinngang. Dessuten låter den fabelaktig og har en mengde innstillingersmuligheter mht impedanse og gain.
Manley Steelhead har kanskje uovertruffen fleksibilitet. I tillegg til det Fosse nevner her med tre pickup-innganger, linjeinngang til cd-spiller og godt med innstillinger for impedans, capacitance og fire gain-innstillinger, så har den brytere for mute, dimmer og mono - alt på fronten.

Det vesentlige er imidlertid at den har en ypperlig volumkontroll, noe som gjør den til en ultimat forforsterker for et vinylbasert anlegg.

Mc-inngangene er trafobaserte, men siden det er fire gaininnstillinger så er det helt greit å bruke mm-inngangen til mc-pickuper - noen foretrekker det, blant annet Fremer.

Den låter ikke gæærnt heller, men er selvsagt alt for dyr....brukt kan den vel fåes for rundt 30k.
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Takk for all info.!
Det tar nok sin tid å bestemme seg her, men veien til målet er også noe av sjarmen med hifi!
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
FZ skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Audio Research har fleire inngangar, iallfall min SP 10 frå 1988...
Det var vel bare SP 10 ARC utstyrte med to phono-innganger så vidt jeg vet...........i tillegg til de eldre SP-1, -2 og -4.
Var det ikkje ein av dei reine phonostega som også hadde to inngangar, tru...?
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Jo, MCP-2 hadde to innganger....men den var vel ikke særlig utbredt.
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Phonomena Super Nova har 3 innganger. Ekstremt fleksibel, oppløst, batteridrift ...

Nam Nam!
 
Topp Bunn